Beau en ik zijn weer lekker aan het werk gegaan. We hebben eindelijk ons dressuurzadel en onze eigen bak ligt ook weer berijdbaar.
eerst even een link naar het vorige topic :
[HAW]Beau de l'Air vroeger en nu
Ondertussen heeft Beau ook voor het eerst een volledige hoefslag in onze bak gegalopeerd, waar we natuurlijk heel blij om zijn. Buiten gaat hij ook vaker in een gecontroleerde drietaktgalop dus dat gaat de goede weg uit.
Eerst even wat foto's van de enkele weekjes geleden :
1.

heerlijk actief stappen, zoals je ziet had hij al veel gewerkt want toen duurde het ook nog erg lang totdat hij een beetje fijn ging lopen.
2.

ik moet mijn handen hier wat meer dragen....
3.

lekker ontspannen, wel op de voorhand, maar beau heeft enorm lange achterbenen en is licht overbouwd, dus dat is nog heel moeilijk
en dan de laatste nieuwe fotos :
4.

als je moet wijken en je hebt geen zin dan doe je gewoon alsof de fotograaf interessant is
5.

nog gewoon losdraven om het actieve erin te houden, dan gaat ie nog lekker z'n rug lopen wegdrukken zoals vroeger...
6.

Duikt naar voor, foto ook wel wat scheef genomen... ook mag ik wat meer rechtop zitten
7.

Op de cirkel, Beau heerlijk ontspannen, achterhand erbij en gewoon fijn beeld
8.

weer heerlijk achterbeen
ik moet wel weer voor me kijken 9.

Hier probeer ik net het kantelen op te lossen, verder wel netjes
10.

Ik ben ook een beetje aan het oefenen op wat middendraf, daar toont hij dus mooi dat hij het KAN, maar gaat nog teveel in verzet
11.

weer middendraf, deze keer vanuit de ontspanning gereden, maar hier wordt hij wat lang
12.

ontspannen drafje
En net als we gingen galoperen gingen de batterijen dood :'(
Waar ik zelf nog wat meer op moet letten, hoewel mijn houding imo veel verbeterd is sinds mijn nieuwe zadel :
* tenen naar binnen ( al veel verbeterd, maar moet nog beter)
* pianohandjes
* soms ook meer rechtop
Ik weet dat Beau nu iets te diep gereden wordt, dat is dan ook bewust om hem te leren zijn rug te gebruiken. De achterhand en het constante zijn soms nog wat zoek, maar daar wordt aan gewerkt
Tips en onderbouwde commentaar zijn natuurlijk meer dan welkom, we willen leren