De haflinger word gebruikt door mijn vriendin, en haar zus. De pony is een eindje manegepony geweest, maar ondertussen al een heel eindje een eigenaarspony. Tom (pony) liep/loopt moeilijk aan de teugel, dus wou m'n vriendin haar zus even kijken hoe het ging met de slof. Mijn vriendin zelf was daar nogal tegen en werkte zelf niet met de slof. Bij m'n vriendin hangde Tom steeds meer, en na een eind gaf haar zus toe om de slof eraf te halen.
Na een eindje trainen is het hangen al een heel stuk verminderd, maar nog altijd verre van wat het zijn moet. Via bokt heeft ze ook al verschillende tips gelezen en gebruikt. Maar zo een verschil maakt het niet.
Met een losse teugel rijden gaat moeilijk, aangezien m'n vriendin bang is om opnieuw,samen met de pony, te vallen. (is al eerder gebeurt.) Dus controleren als de pony hangt, of de pony niets geven om te hangen gaat niet. Misschien koopt ze een pessoa teugel om te longeren, en zo de achterhand te trainen, maar uiteindelijk zal er ook iets moeten worden veranderen aan het rijden zelf. Iemand tips?
Overigens krijg ze wel les, maar ik weet niet als dat zoveel uitmaakt..
Binnenkort meld ze zich ook aan, dacht ik. Dan reageert ze hier ook wel.