gaan m'n tegen naar buiten

En als ik m'n tenen naar binnen draai,
kan ik m'n hakken niet naar beneden krijgen

Wie heeft een oplossing?
(zonder beugels gaan rijden is geen oplossing, heb 't al vaak geprobeert, maar helpt voor geen poedersuiker)
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

En je moet er ook wat gevoel voor krijgen.
Jimbo schreef:Ik probeer mijn enkelgewricht te ontspannen en een beetje mijn enkel naar buiten te draaien ipv mijn tenen naar binnen. het lukt ook niet altijd maar is denk ik goede manier. je voelt het het best als je het goed doet en gaat doorzitten (dan fungeren je enkels een beetje als schokdempers) het rijdt dan wel makkelijker moet ik zeggen. met lichtrijden heb ik mijn tenen wel wat meer naar buiten.
Qimm schreef:Iemand die constant aan je kop zeurt dat je je tenen naar binnen moet houden helpt het beste.

, maar door tippen (
) , blijven doen!
op de duur heb ik het dan toch geleerd, want nu doe ik het niet meer
moeilijk maar werk wel.. El_Beauty schreef:Biervilters tussen de knieen en zadel in en deze mogen niet vallenmoeilijk maar werk wel..
RoseK schreef:Bij mij was een tijdje geleden de zadelmaker langs geweest (van Rijs). Die kwam met een verhaal dat door dat ik smal gebouwd ben ik eigenlijk mijn tenen niet naar binnen kán draaien, ik ben eigenlijk te smal om paard te rijden, zeg maar.
Zette me wel aan het denken, ik kan ook echt met geen mogelijk mijn tenen naar binnen doen want dan zitten mijn knieen in de weg of zo voelt het...
)
) Maar dat wil toch niet zeggen dat ik m'n tenen niet naar binnen kan draaien?
Mistie schreef:Dat vind ik niet zo veilig. Als ik zou vallen, zou het kunnen dat mijn voeten in de beugels blijven hangen omdat ze niet weg kunnen. dat word dus zéker geen optie voor mij!
. Ik kamp namelijk met hetzelfde probleem
.
. El_Beauty schreef:RoseK schreef:Bij mij was een tijdje geleden de zadelmaker langs geweest (van Rijs). Die kwam met een verhaal dat door dat ik smal gebouwd ben ik eigenlijk mijn tenen niet naar binnen kán draaien, ik ben eigenlijk te smal om paard te rijden, zeg maar.
Zette me wel aan het denken, ik kan ook echt met geen mogelijk mijn tenen naar binnen doen want dan zitten mijn knieen in de weg of zo voelt het...
haha wat een kull ik ben ook smal maar kan me tenen wel naar binnen draaien hoor haha oefening baart kunst..
Maar snap niet waar die zadelmaker dat vandaan haalt genoeg smalle mensen op de wereld die hun tenen gewoon naar binnen kunnen draaien..