kan iemand mij misschien verder helpen?
Ik heb een heel lief paard gekocht. Ze is gekeurd door de veearts en alles was goed.
Alleen had ze toen erg koude hoeven. Ook met de achterbenen was ze erg stijf. Met rijden was ze erg in de krul getrokken en de vorige eigenaar reed haar met het dunste bit wat er is.
Ook is ze daar alleen maar buiten gereden en ze kent dus echt bijna nix in de bak.
Nu zul je denken wat is het probleem
.Als ik nu aan het rijden ben in de bak gooit ze haar tong aan de rechterkant eruit.
Ik rij haar met een heel dik bit, want ze is totaal niet hard in de mond. Wel kan ik haar hierdoor moeilijker terug rijden, maar dat is logisch als je 2 jaar scherp bent gereden. Ook rij ik haar heel er laag, ze loopt een beetje te stofzuigen zoals ik dat altijd zeg. In het begin vond ze dat nix, want dan ging ze er echt vandoor.
En zet ze haar linkerachterbeen korter weg als haar rechter. Ik heb het idee dat ze haar linkerbeen uit haar heup wegzet. Nu ben ik veel met het grondwerk bezig, zoals longeren met cavalettie's en haar omlaag proberen te krijgen. dit doe ik overigens ook met rijden.Ik ben nu 2 weken bezig en het gaat al stukken beter, alleen op links krijg ik geen stelling van haar. terwijl als ik op rechts, linkerstelling vraag dat ze het dan wel doet.
Ook is het net als ik op links rijd, dat ze onder me vandaan wil vluchten, als je haar aanspoort in draf, dan is het maar een paar passen en ik zit al in de galop. Dit oefen ik door veel overgangen te rijden.
kan iemand mij hier advies in geven en ook of ik het wel op de juiste manier doe?
Ik kan dit op dit moment niet aan mij instructrice vragen, aangezien zij erg ziek is en hier in de omgeving weinig goede instructrices zijn.
groetjes maris

Hij loopt nu beter dan hij ooit heeft gedaan, ga bijna elke dag de bossen in. Heb mijn bitje veranderd waardoor hij niet meer zo vekrampt op het bit loopt en nu eindelijk leert lopen op eigen benen.
tandarts gehad en die had het gebit echt kapot gemaakt van een paard van mijn vriendin en zulke moet je niet hebben.......