mijn zusje en ik hebben 2 verzorg haflingers..
hartstikke leuk en gaaf natuurlijk. de oudste haflinger doet het allemaal keurig en netjes. [ haffy ]
maar dan hebben we de andere haf nog [ mira]
mira is ontzettend eigewijs..
ze staat niet stil met poetsen opzadelen enzo.
ze staat niet stil met opstijgen. mijn zusje houd haar dan wel vast.. alleen ze loopt er gewoon door heen.. tegen de muur of in een hoek zetten heeft ook geen zin want ze draait zich d'r helemaal uit..
met rijden ook. ik kan niet normaal in stappen met een lang teugeltje want ze zit al helemaal achter haffy te plakken [ jaa ze is een enorme plakkert ].
dit is zoo irritant.. ze luistert bijna nergens naar..
als haffy bijvoorbeeld aan de andere kant van de bakt loopt. geeft mira opeens keiveel gas en schiet ze d'r zo in galop vandoor.. ik kan d'r dan niets meer mee berijken en heb helemaal geen controle meer over d'r . op de volte gaat niet want ze is behoorlijk sterk.. ze gallopeert ook niet aan als d'r haffy d'r niet voor zit [ dat is nu het ergste probleem niet ] ik vind het alleen zoo zielig voor mijn zusje en haffy. ze knalt meestal tegen haffy's kont en dan pas kan ik d'r weghalen.. zo sterk is ze.. het rijden zo is helemaal niet leuk meer.. kzij 2 weken trug ook al. tegen mij zusje , ik heb helemaal geen zin meer om op mira te rijden.. toen zij ze ik ga d'r wel op ; zij is al in de bak. ik zadel andere pony op . opeens hoor ik NAOMI NAOMI kom KOM ik val ik val . baf hoorde ik en toen gehuill.. toen was de pony d'r helemaal vandoor gegaan helemaal bokkend.. toen is se d'r dus afgevallen..
ik wil heeel graag weer een beetje normaal op d'r rijden.. wnat de 1ste x ging het ahartsikke goed..
ik wil ook weleens normaal rijden.. ik durf niet aan de eigenaars te vragen of ik les mag ofzo.. zo ben ik nu eenmaal
.dus bij deze zou ik willen vragen..
hebben jullie daar ervaring mee?
en wat zouden jullie doen in z'n situatie . voorderest is ze eigelijk een hele knuffelige pony. naar het rijden en het ging slecht kijk ze echt zo uit d'r oogjes.. gewoon om verliefd op te worden
dus ik vind dit heel zonde.. sorry voor het lange verhaal.. maar hopelijk krijg ik reacties..
bedankt xx Naomi
maar effe als het zonder les was ofzo als dat zogenaamd niet bestond zegmaar:P . wat hadden jullie in mij geval dan gedaan?