Dare To Dream voor het 1st onder het zadel.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eldango

Dare To Dream voor het 1st onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 14:04

Hallo mede bokkers:

Deze 3jr ruin heb ik zelf gefokt. Hij heeft als veulen een 1ste premie behaald op de keuring in St-oedenrode. Hij was daar 3 weken oud.
Hij bewees dat inteeld (Don Ruto X Ixion X Ixion) paarden ook toppers kunnen zijn. Vork

Na een aantal keren hem te hebben gelongeerd met zadel,en hij nog niet te hebben gebokt ofzo vondt ik dat hij klaar was voor zijn 1ste ritje.
Omdat ik jullie dat niet wilde ontnemen heb ik van zijn 1ste en 2de keer foto's gemaakt.

Afbeelding
Kijk die oortjes Bloos

Afbeelding
Beetje aan de hand wandelen.

Afbeelding
Hij was erg braaf aan de hand dus de longe kon langer.

Afbeelding
Een drafje.

Afbeelding
Aangezien hij graag vertroeteld wordt trok hij de hele tijd naar mij dus mocht hij los. Bloos

Afbeelding
Een drafje los. Vingers aflikken

Afbeelding
Vingers aflikken Hij zou wat ronder in de hals mogen zijn. Maar laten we eerlijk blijven dit is eigenlijk al erg goed. Bloos

Afbeelding
Het was een beetje nat in de bak. Clown

Afbeelding
Foto is een beetje vaag. Vork

Afbeelding
Een galopje (beetje vaag)

Afbeelding
Om de hindernis.

Afbeelding
Volgens Kim (Kiim) trok hij erg naar de balkjes die op de grond lagen,ze trok hem telkens er vandaan. Na een kort overleg liet ze hem zijn gang gaan. Bloos

Afbeelding
Nog een standfoto ter afsluiting. (Er ligt een singel op zijn rug Sigaar )
Het is geen Appaloosa,hij is aan het verschimmelen. Huilen van het lachen

Zoals de foto's al aangeven deedt hij het super. Wat me opviel was dat hij het erg leuk vondt. Hij wilde zelfs niet dat ze afstapte,hij liep van mij weg met zijn oortjes naar voren.

Verder wil ik Kim heel erg bedanken voor haar hulp en inzet,zonder jou was het me niet gelukt. Kusje Kusje Kusje

PineApple

Re: Dare To Dream voor het 1st onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:10

aaaaaaaah 'onze' kleine darel!! Lovers
hij is wel een knappe jongen geworden hoor!!
nooit gedacht dat hij van het draakje dat hij was als veulen tot zo'n brave goedzak zou uitgroeien. Clown
ziet er allemaal goed uit en succes verder met hem:)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:11

Ziet er leuk uit.. Rond lopen komt van zelf wel, laat hem eerst maar op eigen benen lopen.

En je zit er als 1e keer op? gelijk over een balkje draven?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:20

Ziet er goed uit Lachen erg leuk dat hij nu al over een balkje heen wilde springen.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:36

Mooi paard!
Haha, ik vind dit kleurtje eigenlijk wel leuk Haha!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:43

Leuk paard om te zien en heel erg fijn dat hij zo braaf is.
Ik zou het persoonlijk niet in mijn hoofd halen om bij de tweede keer er op al over balkjes te gaan draven en het lijkt zelfs op een sprongetje. ( eerlijk gezegd zou ik ook liever geen obstakels in de bak hebben, uberhaupt! ). en opmerkingen over ronder in de hals lijken me ook niet echt op zijn plaats bij de eerste keer er op. Waarom geef je je paard niet gewoon de kans om zijn evenwicht te vinden, alsvorens zulke toeren er mee uit te halen. Rechtuit draven is al lastig genoeg, laat staan over balken Ziek Lekker slim bezig!

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:43

ziet er allemaal heel leuk uit! Wordt in de toekomst vast een springer, maar ik zou het eerlijk gezegd nu nog eventjes laten voor wat het is (snap wel dat jullie niet van plan waren te gaan springen, maar toch). Een paard dat voor het eerst een ruiter op zijn rug heeft mist nog zoveel evenwicht. Een balkje is dan best lastig, en stel voor dat hij zich verstapt of struikelt hierover, dan is het vertrouwen gelijk weg. Voorzichtig zijn dus! Laat hem eerst een maand of wat leren zijn evenwicht te vinden!

Veel succes nog met je grappige paardje!

Laurier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:46

Darel!
Wow zeg, wat is hij veranderd! Ik had hem nog niet eens herkend als zijn naam er niet bij had gestaan!
Nog veel plezier en succes ermee! Cool

else80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:50

Ik ben het eens met bovenstaand reacties w.b het balkje. Verder vind ik wel dat het paardje het super braaf doet! alleen zie ik dat hij nog wel wat met z'n staart 'knijpt'. Helemaal ontspannen is hij dus nog niet. Hoeft en kan ook niet, maar probeer inderdaad het vetrouwen te houden en uit te bouwen, laat hem in zn waarde.
Succes!

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:54

mooi paardje ik ben het eens met het commentaar, doe het rustig aan Lachen

groetjes

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:01

mooi paard hoor.Alleen ben ik het volkomen eensmet bovengenoemd commentaar...
1. vanwaar een opmerking ' mag wat ronder in de hals' ??? hoe ontzettend knap is het van het paard dat hij de ruiter uberhaupt rustig ronddraagt zonder rodeo te schoppen.
2. meteen galopperen vind ik al een aardig stap
3. maar ik schrok pas echt toen ik zag dat je de eerste keer dat er iemand op zit alover balkjes heengaat! erg on verstandig! je paard is nog bezig zijn evenwicht te zoeken met puur en alleenstappen en draven, je mag van geluk spreken dat daar geen ongelukken van zijn gekomen.
mijn tip: geef je paard de tijd omsterker te worden en zijn evenwicht te vinden. dan komt hetvast goed!

en ps: dat je paard mooi is en braaf was bij de eerste keer onder het zadel,w il niks zeggen over de kwaliteit m.b.t. inteelt. Inteelt zal zich eerder uiten in aangeboren afwijkingen, ziektes of bijvoorbeeld standafwijkingen. wetenschappelijk aangetoond is, dat de kans op afwijkingen groter wordt door inteelt. Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen, maar zn uiterlijk bewijst echt helemaal niks hoor.

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:10

warom ga je eigenlijk op die manier fokken met inteeld enzo (ik heb er geen verstand van maar dat doe je tog niet zomaar ?? ik vind het raar overkomen)

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 15:38

Natuurlijk zijn sommige opmerkingen gegrond maar:
We hadden er al vaker opgehangen enzo terwijl hij stond of aan de hand mee liep.
Verder staat hij helaas niet achter mijn huis en ben ik afhankelijk van andere: Ik heb helaas geen hele dagen de tijd om te wachten totdat iemand anders klaar is met rijden. De andere had een balkje neergelegt. Hij had er al over gestapt,waarna hij achter die andere aanging en erover "sprong". Natuurlijk was dat niet de bedoeling,maar hij begon met zijn hoofd te gooien en liep achter die ander aan. Na dit "sprongetje" zijn we meteen gestopt.
Hij is niet langer dan 15 min. per keer onder het zadel geweest.
Het galopje was alleen over de hoefslag en geen hele ronde.
Dat hij om de hindernis galoppeerd komt omdat hij al eerder erover wilde maar Kim was vlugger en daarbij galopperde hij aan.

Met de opmerking over inteeld ben ik het niet eens.
Ik kocht de merrie toen ze al drachtig was. Er kwam een correct veulen uit. Daarna heb ik haar laten dekken met Don Ruto (ik wilde mijn toekomstige paardje fokken)
Het lijkt me sterk dat het Nrps een inteeld veulen een 1ste premie geeft als hij niet correct is. Clown
Verder heeft ze al meerdere veulens gehad die het verdienstelijk doen. (Natuurlijk geen gerantie.) Al haar veulens hebben 1 ding gemeen: super droog correct beenwerk.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:50

Ziet er goed uit Carla Haha!

En je hebt gelijk met betrekking tot dat mensen te snel oordelen Knipoog

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:53

Zijn leuke foto's geworden!
Over de foto waar het commentaar bijstaat van dat het ronder had gemogen is niet op die manier bedoeld maar op de manier van dat het meer ontspannen had gemogen (dat die iets mocht zakken in de hals). Tuurlijk is dit heel wat voor de 2e keer onder het zadel maar er zaten stukken bij dat hij het wel deed.
En over dat balkje draven, de pony vind het leuk en ik heb hem niet gestuurd hij deed het vrijwillig. Zolang hij niet word gedwongen om dingen te doen kan die zijn eigen grenzen wel bewaken al begrijp ik de reacties van jullie wel..
En over de galop waarom zou je dit niet doen? galop is netzogoed een gang als stap of draf en ook hierbij word niks geforceerd, vind die het genoeg dan gaat die over in draf en dan is het ook goed Lachen.
En carla ik vond het hardstikke leuk om dare te rijden!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:56

Coole naam. Haha!

Ik vind het er netjes uitzien hoor!

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 15:58

Sani schreef:
Coole naam. Haha!

Ik vind het er netjes uitzien hoor!

Ik wilde een zwarte merrie en kreeg een vos hengst. (ja hij was echt vos)
Ik dufde erover te dromen Clown

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:00

Volgens Kim (Kiim) trok hij erg naar de balkjes die op de grond lagen,ze trok hem telkens er vandaan. Na een kort overleg liet ze hem zijn gang gaan.

In deze zin komt niet echt in me over dat hij een ander paard achterna ging en daaro erover heen ging.. maar omdat hij zo graag wou het maar zo heb gedaan.. dus je verteld twee dingen..

else80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:07

Dank voor je uitleg eldango! Ik snap dat het misschien voor het paard makkelijker was om over het balkje heen te draven dan het te ontwijken, maar zou je toch willen aanraden in t vervolg de balkjes opzij te leggen. Niet aanvallend bedoeld hoor, gewoon als tip! Zoals gezegd moet je paardje nog heel veel balans krijgen, en zo voorkom je ongelukken, want ik kan me voorstellen dat er nog niet zoveel stuur opzit, dus dat het 'van de balken vandaan trekken' zoals gezegd wordt ook alleen maar stress oplevert en dat wil je juist niet!

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 16:10

El_Beauty schreef:
Volgens Kim (Kiim) trok hij erg naar de balkjes die op de grond lagen,ze trok hem telkens er vandaan. Na een kort overleg liet ze hem zijn gang gaan.

In deze zin komt niet echt in me over dat hij een ander paard achterna ging en daaro erover heen ging.. maar omdat hij zo graag wou het maar zo heb gedaan.. dus je verteld twee dingen..

Dat was in de stap. Als hij had gestopt was het ook goed geweest.
Zoals bij de meeste foto's zie je dat ze vanuit 1 richting zijn gemaakt.
Knipoog
Edit met gestopt bedoel ik:als hij zich bedacht. (Kim had licht contact met de mond en zat verder stil zonder enige hulpen te geven.)
Laatst bijgewerkt door eldango op 10-05-07 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:20

Erg leuk beestje *LOL*
Ziet er allemaal netjes uit, fijn ook dat ik zo koel in z'n koppie blijft zo voor de eerste keer allemaal Ja

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 16:21

else80 schreef:
Dank voor je uitleg eldango! Ik snap dat het misschien voor het paard makkelijker was om over het balkje heen te draven dan het te ontwijken, maar zou je toch willen aanraden in t vervolg de balkjes opzij te leggen. Niet aanvallend bedoeld hoor, gewoon als tip! Zoals gezegd moet je paardje nog heel veel balans krijgen, en zo voorkom je ongelukken, want ik kan me voorstellen dat er nog niet zoveel stuur opzit, dus dat het 'van de balken vandaan trekken' zoals gezegd wordt ook alleen maar stress oplevert en dat wil je juist niet!

Hij reageerd eigenlijk best goed op de hulpen (voor eentje die zo weinig gereden is.)

Ik heb niet alle info gegeven over hem. Neem me dat niet kwalijk wilde het verhaal niet te lang maken. Maar geloof me maar hij is in goede handen.
Even ter info voordat Kim erop mocht is hij 3 maanden gelongeerd (Nee niet elke dag maximaal 3x in de week ongeveer 10 min. Daarna nog 5a 10 minuten wandelen op het harde en een massage na.)

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:24

erleyne schreef:
Leuk paard om te zien en heel erg fijn dat hij zo braaf is.
Ik zou het persoonlijk niet in mijn hoofd halen om bij de tweede keer er op al over balkjes te gaan draven en het lijkt zelfs op een sprongetje. ( eerlijk gezegd zou ik ook liever geen obstakels in de bak hebben, uberhaupt! ). en opmerkingen over ronder in de hals lijken me ook niet echt op zijn plaats bij de eerste keer er op. Waarom geef je je paard niet gewoon de kans om zijn evenwicht te vinden, alsvorens zulke toeren er mee uit te halen. Rechtuit draven is al lastig genoeg, laat staan over balken Ziek Lekker slim bezig!

Precies wat mijn eerste gedachte hierbij was...

Verder erg leuk paardje, leuke kleur ook

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:24

Mijn instructrice rijdt zelf ook paarden in, maar zij gaat de 1e keer nog geeneens los. Zij blijft de eerste 3 keer aan de longeerlijn en daarna laat ze de begeleider er een paar meter naast lopen, zijzelf op de hoefslag (nog steeds aan de longeerlijn dus).

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:26

Saskiaatje schreef:
Mijn instructrice rijdt zelf ook paarden in, maar zij gaat de 1e keer nog geeneens los. Zij blijft de eerste 3 keer aan de longeerlijn en daarna laat ze de begeleider er een paar meter naast lopen, zijzelf op de hoefslag (nog steeds aan de longeerlijn dus).

en? Huilen van het lachen