[HAW] Dicaprio (v. Dacaprio) voor het eerst op HAW

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje77

[HAW] Dicaprio (v. Dacaprio) voor het eerst op HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 22:56

Eindelijk heb ik rijd-foto's van mijn lieve paardje.
Meneer is hier 7 maand onder het zadel en we hebben enkele wedstrijden in de B-dressuur gereden.
Wij hebben nu 3 winstpunten.
Commentaar geven graag, maar houd het netjes.
Enkele dingen waar ik zelf nog moeite mee heb zijn:
- recht vooruit kijken.
- handen gedragen boven de schoft houden.

Zo was meneer 7 maand geleden:
Afbeelding
En nu:
Een standfoto:
Afbeelding
Draven:
Afbeelding
In verlichte zit galopperen:
Afbeelding
Draven:
Afbeelding
Rijden van een volte:
Afbeelding
Inzet voor schoudenbinnenwaarts:
Afbeelding
Schouderbinnenwaarts:
Afbeelding
Draven op de linkerhand:
Afbeelding
Galop:
Afbeelding
En we hebben ook nog gesprongen:
Afbeelding
Normaal doen we dat met springzadel en beenbescherming, maar goed, moesten snel even op de foto! Bloos
En zijn lieve koppie: Bloos
Afbeelding
Hier kun je duidelijk zien dat meneer blind is aan zijn linkeroog Verdrietig
Maar dat maakt hem er niet minder om! Bloos

edit: spelfout verwijderd!

magic12

Re: [HAW] Dicaprio (v. Dacaprio) voor het eerst op HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 06:46

hij ziet er goed uit vind ik je hebt een leuk paardje!!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 06:48

Wat een leuk paardje Lachen wel jammer van zijn oogje maar als het hem verder niks hindert is er ook niks aan de hand.
Is hij al vanaf zijn geboorte blind?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 06:50

Leuke foto's karin!

Joris is leuk Lachen
Als je aan de puntjes werkt die je zelf al aangeeft komt het vast helemaal goed!

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 06:54

Leuk paardje heb je, dat bruin staat echt mooi Ja
Blind zijn hoeft niet meteen zo erg te zijn hoor, ik heb ook een paard dat blind is langs 1 kant, ik rijd er nog volop wedstrijden mee en springen is ook geen probleem Knipoog

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 07:31

leuk vosje, maar die schouderbinnenwaarts foto's kloppen niet, je rijd daar gewoon op een volte Bloos

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 07:36

@Nimmerdor: dat zag ik ook Lachen

Leuke vos! Probeer wel je handen bij elkaar te houden en je tenen recht te houden Lachen Je zit wel mooi recht!

Evaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 07:39

Super leuk beessie!
Jullie zijn vooruit gegaan zo te zien.
Jullie zijn een mooie combinatie, succes samen. Haha!

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 07:59

Mooi paard heb je, Karin!
Verder heb je zelf al gezegd wat verbeterd kan worden...
Ik vind het er iig goed uitzien..Succes verder!!!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:05

Mooie foto's alleen jammer dat ze door het uploaden bij mijnalbum zo korrelig zijn gworden Knipoog

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 09:17

@Qimm. Dat zie jij, maar ik niet!
Foto's zijn echt geweldig geworden!
Heel erg bedankt. Maar de foto's met jouw erop stonden er niet bij........vergeten?

@CAuvraySky(wat een moeilijke naam)Heb jij er ook een, ja? Geweldig he. Spring er alleen nog maar mee op de verenigingsles. Misschien dat er ooit een parcoursje inzit, maar dat weet ik niet. Hij moet het ook leuk vinden.

Verder iedereen bedankt voor het commentaar.
En dat schouderbinnenwaarts was ik echt aan het rijden. Misschien komt het er nog niet zo goed uit, maar oefening baart kunst! Misschien tips???????? Bloos

__Fleeuurr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:21

Zo hé wat een vooruit gang in vergelijking met die eerste foto zeg!
Super!Ik vind jullie een hele leuke combinatie,en vind je paard erg mooi!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:27

kaatje77 schreef:
Heel erg bedankt. Maar de foto's met jouw erop stonden er niet bij........vergeten?

@CAuvraySky(wat een moeilijke naam)Heb jij er ook een, ja? Geweldig he. Spring er alleen nog maar mee op de verenigingsles. Misschien dat er ooit een parcoursje inzit, maar dat weet ik niet. Hij moet het ook leuk vinden.

En dat schouderbinnenwaarts was ik echt aan het rijden. Misschien komt het er nog niet zo goed uit, maar oefening baart kunst! Misschien tips???????? :o

Op de foto lijkt het als je paard gewoon de volte op draait. Doet ze dat ook als jij SB probeert in te zetten?

Hou het anders eens bij Schoudervoor in de draf, en SB in stap. En als SB in stap niet lukt, ook schoudervoor. Zodra schoudervoor bevestigd is, dan kan je het wat uitbouwen richting SB. Wat ook niet onbelangrijk is, is dat je geen stelling hoeft aan te nemen voor sb. Je kan je paard voor gewoon recht laten Lachen Vaak gaat het daar ook een beetje de fout in Knipoog

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:43

kaatje77 schreef:

Jawel toch? Vreemd... Anders mail ik ze je nog wel even Lachen
Ja ik vind ze nu niet mooi scherp, maar dat geeft niet.

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:46

ik heb me paard nu 4 maanden onder het zadel en het gaat egt super!!!
maar wedstrijden wacht ik nog even mee.. springen heb ze wel gedaan maar dan vrij gesprongen om te kijken of ze er een beetje aanleg voor had.. leuk paardje!!!

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:53

Hee Kaatje! Leuke foto's! Probeer de sb zo te rijden zoals Roelie het heeft uitgelegd. Dus vanaf de wending je binnenhand van de hals (zonder te trekken) en dan met je binnenbeen op de singel voorwaarts houden. Om je binnenbeen laten buigen. Je kreeg net ook een tip van iemand om je paard recht te laten met SB?? Het paard hoort toch licht gebogen om je been te zijn? Tenminste dat is mij altijd geleerd. Nouja in elk geval heel veel succes in Ootmarsum aankomen weekend. Lekker voorwaarts rijden he!!!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:03

casirask schreef:
Hee Kaatje! Leuke foto's! Probeer de sb zo te rijden zoals Roelie het heeft uitgelegd. Dus vanaf de wending je binnenhand van de hals (zonder te trekken) en dan met je binnenbeen op de singel voorwaarts houden. Om je binnenbeen laten buigen. Je kreeg net ook een tip van iemand om je paard recht te laten met SB?? Het paard hoort toch licht gebogen om je been te zijn? Tenminste dat is mij altijd geleerd. Nouja in elk geval heel veel succes in Ootmarsum aankomen weekend. Lekker voorwaarts rijden he!!!

Die tip kwam van mij Lachen Je paard hoeft niet aan de voorkant ingebogen te zijn. Dat hoeft bij het wijken ook niet. Liever niet zelfs, om weglopen over het buitenschouder te voorkomen.

Je binnenhand naar binnen brengen is vaak helemaal uit den boze, omdat veel mensen die binnenhand dan ook naar achteren (richting heup) brengen en zo het binnen achterbeen belemmeren om door te treden.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:06

kaatje77 schreef:
En dat schouderbinnenwaarts was ik echt aan het rijden. Misschien komt het er nog niet zo goed uit, maar oefening baart kunst! Misschien tips???????? Bloos

Als dat serieus schouderbinnenwaarts is, dan zou ik hem maar eens wat minder schuin rijden.
SB wordt gereden op 3 sporen met lengtebuiging door het hele lichaam. Het lijkt hier echt op een wending/volte, dus dan gaat er toch iets mis!

Verder best leuk paardje, ik zou (gezien je 1e (?) foto) goed voorwaarts rijden, lekker van achter naar voor, komt ie iets meer van de grond. Succes!

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:07

@Pletje123: Volgens mij moet je voor SB echt lengtebuiging hebben hoor. Ik heb het tenminste niet zo geleerd, zoals jij het zegt.....

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:10

Ja lengtebuiging, door het hele lichaam. Maar waar ik op doel, is dat veel ruiters doordat ze die linkerhand naar binnenbrengen, het hoofd teveel naar binnen brengen! En daardoor dat hele paard scheef trekken, het binnen achterbeen belemmeren en zo geen schouderbinnenwaarts meer rijden.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:11

Mooi paard en mooi zadel+hoofdstel Clown Staat super op je paard!

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:19

Pletje123 schreef:
casirask schreef:

Die tip kwam van mij Lachen Je paard hoeft niet aan de voorkant ingebogen te zijn. Dat hoeft bij het wijken ook niet. Liever niet zelfs, om weglopen over het buitenschouder te voorkomen.

Je binnenhand naar binnen brengen is vaak helemaal uit den boze, omdat veel mensen die binnenhand dan ook naar achteren (richting heup) brengen en zo het binnen achterbeen belemmeren om door te treden.

Ik begrijp je tip goed hoor. Ik ben het er alleen niet helemaal mee eens. Tuurlijk is het gevaar van het weglopen over de buitenschouder dan eerder aanwezig, maar daarvoor hoor je hem aan de buitenkant te begrenzen. Tenminste als je SB rijd. Met schoudervoor mag er wat minder stelling zijn. En dan het wijken. Dat je daar je paard recht houd en zijwaarts vraagt lijkt me duidelijk. Dan is het ook de bedoeling dat je hem recht houd, en dat de voorhand voor de achterhand gaat. Ook daar begrens je weer. Het gaat erom dat de oefening correct wordt uitgevoerd. Jij ziet liever een recht paard in de SB, ik liever een paard dat om het binnenbeen buigt. Dat is niet aanvallend bedoeld hoor, maar mijn mening.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:22

Van mij mag een paard best wat inbuigen tijdens SB. Dat is geen probleem. Maar ik zie liever geen handen die naar binnen gaan etc. Dat is namelijk helemaal niet nodig Lachen

Met wijken wordt vaak ook gezegd dat je stelling aan moet nemen, vandaar dat ik het wijken noemde.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:29

Pletje123 schreef:
Van mij mag een paard best wat inbuigen tijdens SB. Dat is geen probleem. Maar ik zie liever geen handen die naar binnen gaan etc. Dat is namelijk helemaal niet nodig Lachen

Met wijken wordt vaak ook gezegd dat je stelling aan moet nemen, vandaar dat ik het wijken noemde.

Ik ga me er toch even mee bemoeien...
Als je je hand niet van de hals hoeft te doen, hoe wil je dan lengtebuiging krijgen? Bloos

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:32

Pletje123 schreef:

Ja inderdaad. Dat klopt, maar zo omschreef je je eerste post niet namelijk. Toen zei je dat het paard niet hoefde te buigen aan de voorkant. Daarom reageerde ik ook omdat dit dus wel moet. (lengtebuiging) Haha!