Floris (haf) sinds kort onder het zadel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SuperLiesje

Floris (haf) sinds kort onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 21:41

Sinds verzorg ik een superlieve haflingerruin van nu bijna 4, Floris. Toen we een beetje aan elkaar gewent waren door poetsen en wat grondwerk, zijn we langzaam begonnen met "beleren". Eerst snapte hij bijvoorbeeld niks van longeren, dit hebben we heel langzaam opgebouwd, dus eerst met iemand in het midden en iemand ernaast, die steeds verder bij hem vandaan ging lopen. Inmiddels kunnen we hem longeren zonder zweep, hij vind het hartstikke leuk! Ook zijn we sinds een maandje langzaam aan begonnen met "rijden" veel meer dan heel veel stappen, en af en toe een klein stukje draven doen we nog niet, maar hij doet het heel erg goed! (we zijn begonnen met 5 minuutjes stappen, inmiddels kunnen we ongeveer 20/30 minuutjes stappen met kleine stukjes draven tussendoor) Gallop doen we alleen nog maar aan de longeerlijn zonder iemand erop.

Ter vergelijking even 2 foto's van hoe hij liep toen hij voor het eerst zonder iemand ernaast gelongeerd werd (Ik heb al genoeg commentaar gehad over de halstertouwen, inmiddels gevruiken we die allang niet meer zoals je kunt zien op de andere foto's)
Afbeelding

Afbeelding

En zo loopt hij nu:
Afbeelding
Lekker drafje

Afbeelding
Nog een lekker drafje

Afbeelding
Galopje, dit vind hij nog vrij moeilijk, maar we oefenen rustig door Knipoog

Afbeelding
Natuurlijk hebben we ook even gereden Lachen

Afbeelding

Afbeelding
jammer dat ik onthoofd (en ontlichaamd Tong uitsteken ) ben, maar voor de rest opzich wle een fijn plaatje. het lijkt misschien alsof ik hem in zijn mond trek, maar hij sabbelt/knabbeld nog heel veel op het bit dus de foto is een beetje raar geworden. Ik hou de teugels zo los mogelijk, maar ik hou zeker wel contact, want natuurlijk is het nog een jonge pony, en als hij er vandoor vliegt wil ik wel een beetje grip hebben Knipoog

** Meer foto's kan ik momenteel niet uploaden, omdat zoom.nl vervelend doet, ik zal morgen proberen nog een paar plaatjes te plaatsen, want volgens mij had ik nog een paar mooie! Lachen

Natuurlijk mogen jullie reageren/commentaar geven.. graag zelfs!! maar hou het wel een beetje lief ajb Lachen

eigen commentaar:
* Mijn handen
* voor me kijken

x_Irisje_x

Re: Floris (haf) sinds kort onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 21:43

Oh leuk beestje is het! Leuk jong koppie Haha! Ziet er netjes uit!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 21:45

Ik zou er een neusriem aan doen als ik jou was. Dan ligt het bit stiller in de mond. Is wel zo fijn voor het paardje aangezien die net onder het zadel is.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 21:46

Ziet er al netjes uit voor het begin. Leuk beestje dat zeker Haha! Verder ben ik het wel met Babeth eens

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 21:46

Ik weet het, maar de neusriem die aan dit hoofdstel zit pas hem niet, en dat is voor hem nog vervelender. Ik heb al aan de eigenaar gevraagd of er misschien een ander hoofdstel kan komen.. mja het is zijn paard, niet dat van mij

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 21:49

leuk paardje ben het eens met de rest maar je probeert er al wat aan te doen;)
hoeveelste keer is dit trouwens? Lachen

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 21:52

uhm.. moet ik even denken hoor.. ik denk dat we hem nu een maandje "rijden" wel altijd kort, en rustig opbouwen natuurlijk! Lachen

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 23:37

leuk hoor... nouja dat van de neusriem is al gezegd Tong uitsteken En dat heb je zelf ook door Haha! Qua rijden kan ik vrij weinig zeggen, maar ik zou wel als je echt met galop etc. bezig gaat les zoeken Knipoog Ze geven daar waar je in de bak rijdt ook lessen van de vereniging daar he Lachen

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 07:53

Klopt, ik was al van plan om binnenkort eens met de eigenaar te overleggen.. maarja, voordat ik les ga nemen eerst maar eens zorgen dat hij gewoon lekker een half uurtje/uurtje kan doorsjouwen Lachen

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:56

Jep Lachen Ik bedoelde ook voor als je echt verder met m gaat Knipoog Als ie dus conditie heeft enzo Tong uitsteken

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:03

hey dat ziet er goed uit hoor!! Heb je laatst ook al gezien in de bak en dat zag er ook vriendelijk uit! Als je even een hoofdstel wil lenen geef je maar een gil ik heb er hier nog wel een liggen! En dat vind gerard wel goed! Waar ga je lessen als ik vragen mag?

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 15:03

Ik heb nog geen flauw idee, we zijn nu vooral bezig met lekker een beetje conditie opbouwen, pas als dat goed zit zal ik eens met gerard overleggen of die het ook goed vind en dergelijken Lachen

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:29

Wat een broekkie nog hihi.. maar geloof me dat komt snel goed Haha!!
Ziet er allemaal vriendelijk uit ga zo door zou ik zeggen Lachen

rosjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:35

Ik vind het er mooi uit zien leuke haf! Inderdaad mischien toch een neusriem eraan maar dat is al gezegt. Eigen commentaar over je handen geef jezelf al.

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:51

ziet er heel rustig uit zo! leuk paardje en ik vind dat je goed bezig bent!!! succes verder!

Lieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:04

leuk beestje Haha!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 08:06

Zoom.nl doet het weer, en ik had nog een paar foto's die ik er eigenlijk meteen al op wou zetten, maar dat ging dus niet. Hier alsnog:

Afbeelding

Afbeelding
Hier probeert hij waarschijnlijk weer zijn tong over het bit te doen

Afbeelding
hier wou ik geloof ik draf, maar daar was meneer het niet zo mee eens Knipoog

Afbeelding
En nog even een artistiek hoogstandje als afsluiter Schijnheilig (Eigenlijk kon degene die de foto's maakte gewoon geen foto's maken Tong uitsteken )

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 10:42

Op die eennalaatste foto zit je wel erg kort Bloos! Maar leuke foto's weer Knipoog

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 18:55

hmhm, kwam omdat Anne er eerst op heeft gereden, toen had ik geen zin om de beugels een gaatje langer te doen Knipoog normaal heb ik ze namelijk 1 a 2 gaatjes langer Lachen

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:47

ok Haha!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 08:02

Ik heb er trouwens een ander hoofdstel in gehangen Haha! hij kan nu niet meer zijn tong over het bit doen, want bij dat hoofdstel kon ik het bit nog een gaatje hoger hangen, en hij heeft nu ook een gewone neusriem. Als het weer wat beter wordt zal ik weer nieuwe foto's maken Haha! Ik heb gisteren nog gereden, en hij liep wel lekker moet ik zeggen Lachen ik merk wel dat hij bij mij een stuk ontspannener loopt dan bij het andere verzorgmeisje, misschien omdat ik mijn handen meer ontspan.. ik weet het niet, maar ik zal binnenkort maar eens met haar overleggen Lachen

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 11:25

niemand meer?

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:16

Ik ben benieuwd naar je nieuwe fotoos... hihi en gerard is overal wel voor in hoor! En als ik je een keer moet helpen moet het zggen.. Waar heb je gereden in de bak? of in de wei? Was de bak blub?? Moet zaterdag weer lesgeven daar dus hoop het eigenlijk niet Boos!
Maar zien we snel je fotoos?

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 11:16

Heb in de bak gereden Lachen toen was het nog niet blubber, maar ik denk vandaag wel eigenlijk.. mja als het echt keihard regent ga ik vandaag maar niet, want dan kan ik daar toch niks beginnen..

Ik rijd trouwens meestal (eigenlijk bijna altijd) in de bak, dat vind ik zelf prettiger dan in het weiland Lachen

Als het weer wat beter wordt zal ik meteen nieuwe foto's maken! maarja, met dit weer is daar natuurlijk niet zoveel aan Knipoog

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 13:46

De bak was goed te doen.. ik ben erg nat maar ja dat is niet erg ga me nu douchen en dan sponsorloopje doen.. moeten nieuwe zadels met ponyclub