nieuwe instructeur, nieuwe methode ( nageeflijkheid).

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

McSquizzy

nieuwe instructeur, nieuwe methode ( nageeflijkheid).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 09:43

Ik weet niet of het hier goed staat maar...
Ik krijg nu al een hele tijd les van een amazone op Z niveau : ze is niet zoveel ouder dan ik, ze legt het heel goed uit, als ik niet kan rijd ze mijn paard echt perfect,...Op die tijd zijn we al goed vooruit gegaan : mijn houding is fel verbeterd, mijn paard is een pak vlotter en word soms toch ook wat nageeflijk,...

Nu komt er bij ons een man op stal : de broer van de stalhouder en die geeft ook lesjes. Omdat ik op de stal sta is het voor mij niet zo duur en ik had hem gevraagd me ook eens n lesje te geven...
Zo krijg ik dan op woensdag & zaterdag les.

Nu heb ik zaterdag les van hem gekregen : het is uiteraard heel anders dan les van mijn andere instructrice. Ik heb een uur les in stap gehad bijna gewoon omdat hij me alles heel goed wilde uitleggen en omdat mijn paard heel gespannen was durfde ik ook niet veel, hij stelde me ontzettend op mijn gemak. Hij wilde ook dat ik de stap eerst 100% onder de knie had.

Nu heeft hij het liefst nageeflijke, vlotte & actieve paarden : alles wat mijn paard vaak niet is. Nu waar ik met mijn andere instructrice al bijna een jaar naartoe werk, gebeurde zaterdag in 1 keer : mijn paard liep ontspannen, rond en nageeflijk...

Hoe!? Ik moest mijn benen er goed rondhouden ( lichte druk), als hij wilde roepen naar de andere paarden of ongehoorzaam werd de kuit er eens goed inzetten(hakje), en dan de handen iets hoger houden en afzonderlijk flink knijpen in beide teugels tot hij naar beneden kwam en dan meteen toegeven maar wel zorgen dat je altijd bene gaf terwijl je met je handen iets deed. Ik heb ook even gedraafd : hij bleef mooi naar beneden, liep zo vlot en dat was echt een fijn gevoel.
Hij was ook heel erg aan het schuimen en op het bit aan het kauwen...
( wel n beetje een onnozele uitleg,maar ja...)

Nu vroeg ik me af : is dit dé manier? Mag je al eens wat flinker inwerken met je handen?
Bij mijn oorspronkelijk instructrice doe ik dit namelijk nooit : we werken altijd aan de vlotheid en dan moet de ontspanning vanzelf komen. Maar hij loopt dus nooit zo als ik les heb van haar...
Hij liep echt heel vlot ( kan ook wel zijn omdat hij zo gespannen was), en het was echt fijn rijden...

Maar ik heb n beetje moeite met zo "streng "te zijn met die handen?
Maar anderen zeggen : als er na een jaar de nageeflijkheid nog niet is mag je al ns wat meer gaan inwerken...
Voorlopig blijf ik wel nog lessen van de twee : maar bij mijn oorspronkelike instructrice betaal ik 22€/uur en bij deze man : 7€/uur.

Beetje "rare' vragen misschien ,maar had graag jullie meningen hierover!

lindsey

Re: nieuwe instructeur, nieuwe methode ( nageeflijkheid).

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 09:53

Of je je handen hoger moet houden is via de computer moeilijk wat van te zeggen. Kan maar zo dat je ze nu te laag houd.

Maar flink knijpen in beide teugels tot hij naar beneden komt klinkt als zagen en is absoluut fout.

Benen aan je paard houden is goed maar de hele tijd druk geven zorgt ervoor dat je paard afgestompt raakt.

Persoonlijk vind ik die man dus niet overkomen als een goede instructeur.

Als je al een jaar bij de instructrice rijd en je paard loopt nog niet nageeflijk dan schiet lessen bij je instructrice ook niet zo op. Dus lijkt zij mij ook niet echt goed. Maar ze is tenminste paardvriendelijker.

Wat wel even van belang is hoe lang rijd je zelf paard. Rijd je zelf nog maar een jaar dan kan het gewoon zo zijn dat je zelf niet goed genoeg rijd om je paard nageeflijk te kunnen rijden.
Daar kan je instructrice dan niets aan doen.

Dan lukt het misschien wel op de manier die de intructeur aangeeft maar zagen is niet de goede manier.

Dus rijd je al langer niet kiezen voor deze mensen maar op zoek naar nog een andere.
Rijd jezelf nog maar een jaar dan zou ik doorgaan met de instructrice.

JuulenJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 09:59

lindsey schreef:
Maar flink knijpen in beide teugels tot hij naar beneden komt klinkt als zagen en is absoluut fout.

Ik dacht altijd dat zagen iets anders inhield. Namelijk je handen om ste beurt na elkaar toe halen, zodat je als het ware ''zaagt''. ?

Verder kun je misschien aan de lesgeefster ( Z niveau ) laten zien hoe je je paard zaterdags nageeflijk kunt laten lopen. Ik denk dat zij dan wel kan zien of dit een foute of een goede manier is.

missjustices

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 10:00

ik hoor goede dingen en minder goede dingen naar mijn mening
als je paard echt snel afgeleid is mag je best met een ophouding ff z'n aandacht terug vragen (eerst aan je been attent maken daarna knijpen in teugels) maar dit mag absoluut geen zagen worden dus dat je echt aan het "flossen" ga bij je paard z'n mond..
Verder ben ik er ook voor dat je paard vlot naar voren moet en aan het been..
en hij geeft ook duidelijk aan dat je moet ontspannen zodra je paard afkauwt.... maar dan is mij vraag heb je dan nog wel steeds goed contact met de mond van je paard of ontwijkt hij de teugel??
als je nog steeds goed contact met de mond van je paard heb moet ik hem gelijk geven..

Maar uiteindelijk rijd iedereen op z'n eigen manier en zo is het bij lesgeven ook..
maar ik zou in ieder geval er wel overnadenken of je bij twee instructeurs wil blijven die zo verschillend zijn..
dat kan namelijk wel erg verwarrend voor je paard zijn....

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 10:04

ik ben van mening dat je best wat sterker mag inkomen met de hand, mits je daarbij ook net zoveel been geeft

ik heb vroeger altijd geleerd, dat als je een kilo in je handen nam, dat je ook voor een kilo moest drijven.
dat is me altijd bijgebleven, en nadat ik me erin verdiept heb, weet ik ook dat dat zo ongeveer klopt, het is alleen wat simpeler uitgelegt.

dus als je meer druk in je hand neemt, mag dat best, mits je dus ook meer doet drijven
zo te horen heb je aan beide instructeurs veel , dus ik zou ze even beide aanhouden, zeker omdat je zegt dat je houding zoveel is verbeterd,
als het te duur wordt kun je het om de week gaan doen, ene week de ene, andere week de andere

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 10:14

het klinkt alsof je paard wel ontspannen was bij die man. maar die instructice doet het rustig aan met jou en je paard. je moet gewoon kiezen welke manier van les geven bij je past en bij je paard. of dit nu bij die man of vrouw of bij een ander is maakt niet uit.

McSquizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 10:26

Nou ik heb altijd maneges gereden van mn 5e tot mn 17e.
Dan heb ik zelf nog een paard gehad tot ik naar de hogeschool ging.
Nu rij ik terug van september 2005 ongeveer...dus het is niet dat mijn instructrice van 0 is moeten beginnen met me!! Ik was wel een echte manegeruiter hoor : stelling kende ik niet echt, onafhankelijk rijden was moeilijk voor me,...

Ja ik dacht nou zelf ook dat zagen echt een zaagbeweging maken was.
Van deze man moet wel alles vanuit de benen komen en dan pas de handen : als hij mooi nageeflijk loopt stoppen met beendruk, druk van de handen en dan gewoon vlot vooruit rijden.
Maar soms ik moet wel flink knijpen omdat hij gewoon niet naar beneden wil komen : paard kent dit ook niet goed denk ik.
Maar hij kauwt wel op het bit en schuimt heel erg : ik dacht dat dat een goed teken van ontspanning was?

missjustices

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 10:29

McSquizzy schreef:
Nou ik heb altijd maneges gereden van mn 5e tot mn 17e.
Dan heb ik zelf nog een paard gehad tot ik naar de hogeschool ging.
Nu rij ik terug van september 2005 ongeveer...dus het is niet dat mijn instructrice van 0 is moeten beginnen met me!! Ik was wel een echte manegeruiter hoor : stelling kende ik niet echt, onafhankelijk rijden was moeilijk voor me,...

Ja ik dacht nou zelf ook dat zagen echt een zaagbeweging maken was.
Van deze man moet wel alles vanuit de benen komen en dan pas de handen : als hij mooi nageeflijk loopt stoppen met beendruk, druk van de handen en dan gewoon vlot vooruit rijden.
Maar soms ik moet wel flink knijpen omdat hij gewoon niet naar beneden wil komen : paard kent dit ook niet goed denk ik.
Maar hij kauwt wel op het bit en schuimt heel erg : ik dacht dat dat een goed teken van ontspanning was?

ben ook voor het eerst aan het been daarna de rest...
en zolang je gewoon contact met de mond kunt houden (niet achter de teugel gaat lopen)
ik ben er wel op tegen dat je dat knijpen alleen doet om m naar beneden te krijgen...
het zou iig niet mijn manier zijn..

worteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 10:43

Ik heb alles niet gelezen maar zal mijn gevoel wat ik heb gehad uitleggen.

Ik kan me beeldig inbeelden wat je moet doen van je instructeur.
En ook waarom je paard op eens in een uurtje stappen nageefelijk word.
Dit omdat er ontspanning was .
Nu ga je met de tijd dit in draf ook moeten doen en dan later in de galop ook.
Ik kan je al vertellen aards moeilijk zeker als je al 2 jaar aan het ploeteren bent.
In de draf zal je dan soms ook een sterkere ophouding moeten maken maar altijd ondersteund van een beenhulp.
Als je paardje dan begint te begrijpen wat de bedoeling is gaan je hulpen zachter worden dus blijf niet denken dat al eens sterker doorkomen altijd zo gaat zijn dat is niet.

Maar dan ben je bijvoorbeeld al een half jaar verder je hebt hem in stap en draf nageefelijk je bent een aan het losrijden en het gaat niet voor jou gevoel is je paard taai die dag.
Dan ga je onbewust en bewust sterkere ophoudingen maken en merken dat het van kwaad naar erger gaat.
Wat is er dan aan de hand je handhulpen zijn sterker geworden dan je beenhulpen.
En je beenhulpen moeten altijd sterker zijn dan je handhulpen.
Dan ga je maar gewoon draven maak je teugels maar langer maar met contact en ga je beginnen rijden met been veel been.ik bedoel in de hoeken zodat die gaat loslaten op je binnenhand.
Je zal merken dta je paardje het dna weer wel doet.
Dat gaan van die dingetjes zijn waar je door moet.

Succes en ik zou blijven lessen bij die man.
En voor het geld van die vriendin kun je bij hem 3 keer in de week lessen zo veel te sneller ga je het kennen.

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 14:04

dit is wel leuk om te lezen. want pas gas ik me nichtje les voor de 1e x en zij had super veel problemen met het ronder maken van dr paard. van haar instructice mocht ze ook bijna niks met dr handen doen en dan gebeurde er ook niks. ik heb dr verteld dat moest drijven om inpuls aan te maken en daar weer iets mee te doen aan de voorkant (dus weestand bieden op beide teugels tegelijk). en aan het einde van de les hadden we het voor mekaar hij liep al nagefelijker wat hij in geen maanden meer had gedaan. dus ik ben van mening dat je best duidelijk weestand mag bieden. natuurlijk moet je je paard wel aanblijven vullen met je been!!

McSquizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 14:26

Ik ben ook van mening dat als je alleen maar druk ontwikkeld op beide teugels en met je benen niets doet dat hij ook niet nageeflijk zal worden en dat er gewoon verzet zal komen.
Uiteraard mag ik ook niet constant met mn benen zitten drijven : daar word ie alleen maar "benendoof" van en met zo'n sloom paard dat al niet reageert als je hem eens flink met de zweep een tik geeft omdat ie weer niet vooruit te krijgen is dat niet handig.

Maar met het oog op wedstrijden in de toekomst wil ik er wel graag een vlot, actief, ontspannen en nageeflijk paard op na houden. Maar ik wil dit ook wel paardvriendelijk doen uiteraard!
Maar ik merk nu zelf ook dat ik al lang hetzelfde doe en dat er de laatste tijd wel weinig vooruitgang is bij mijn instructrice...

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 14:37

iTequilai schreef:
van haar instructice mocht ze ook bijna niks met dr handen doen en dan gebeurde er ook niks. ik heb dr verteld dat moest drijven om inpuls aan te maken en daar weer iets mee te doen aan de voorkant ( dus ik ben van mening dat je best duidelijk weestand mag bieden. natuurlijk moet je je paard wel aanblijven vullen met je been!!

Hier kan ik mij wel in vinden. Als je niets doet met je handen en met te lange teugels rijd gebeurd er inderdaad niets.

Heb je de teugels wel op maat maar laat je hem zo maar wat sjokken gebeurd er ook niets.

Dus het is een combinatie van eerst drijven en dan zorgen dat je net genoeg weerstand bied om te voorkomen dat hij alleen maar harder gaat lopen en nog lang blijft.

Maar onder weerstand bieden versta ik dan wel wat anders dan afwisselend knijpen in de teugels zoals de instructeur van ts.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:00

Allereerst wil ik even zeggen dat er geen 'dé methode' is.
Als deze instructeur ervoor kan zorgen dat je paard fijn, ontspannen en nageeflijk loopt en jij je er goed bij voelt, moet je vooral bij hem blijven lessen.

Wb. meer druk aan de voorkant; het ene paard heeft meer 'duidelijkheid' nodig dan 't andere paard.
Als ik mijn paard voorwaarts en met aanleuning de bak door stuur, heb ik nog geen nageeflijkheid.
Ik zal altijd even een ophoudinkje moeten maken, of even knijpen in de teugels, anders blijft hij gewoon lang lopen.
Zolang je geen kracht hoeft te meten met je paard en de 'weegschaal' in balans houdt (dus van achter evenveel erin stoppen als je van voren opvangt) lijkt me dat helemaal geen probleem.

Succes. Lachen

McSquizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 08:30

We hebben het eens uitgeprobeerd :
Als je vooraan gaat vragen zonder de benen valt ie gewoon stil en komt er verzet.
Hou je je benen ervan af en je doet niets meer valt ie ook stil.

Gisteren weer les gekregen van hem.
Enkel gestapt en een beetje gedraafd. Hij wil dus dat ik hem eerst naar beneden rij door eerst benen dan meteen nadien de handen dmv kneepjes. Als hij mooi rond loopt. Benen eraf halen en ook niet meer met de handen inwerken maar dan nemen de vingers het over. Ik moest ook proberen hem goed diep en ontspannen te laten lopen, en wat loopt mijn paard fijn zeg!! Een plezier om op te zitten!!
Dus als hij niet ontspannen zou zijn, zou hij toch ook zijn rug niet zo goed gebruiken.
De man neemt echt zn tijd, legt het me stap voor stap uit.
Tussendoor moet ik ook de hals goed laten strekken.
De nadruk ligt wel op het goed voorwaarts rijden van het paard.

Mijn paard is zooooo ontzettend fijn in de mond en komt ook meteen naar beneden na de eerste kneepjes. Ik wil alleen hem niet hard in de mond maken hoor...

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:14

Als je paard beter loopt bij die man en jij het gevoel hebt dat deze methode werkt voor jouw paard, dan moet je bij hem blijven lessen. Blijkbaar ontspant je paard nu tijdens de les, als je zou zitten zagen, dan zou hij naar mijn mening niet willen/gaan ontspannen. Soms is de uitleg van een ander net iets beter!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 08:48

ik zou het eerst even aan je instructrice voorleggen, wat je nu geleert bent als je enthousiast bent over haar en met haar door wil. Anders krijg je daar problemen mee.
Eens wat steviger inwerken (weet alleen niet wat in jou geval nu stevig is.. Of dat is wat een ander mens normaal vind, namelijk een keer een serieuze ophouding maken, of juist trekken), daar is niets mis mee, als het nodig is, mits je daarna meteen weer loslaat.
1 kilo is niet zwaar, mits je er niet aan gaat lopen trekken, dan is het ineens heel weinig en dan wordt het ook nog steeds minder.
Bovendien is het vaak zo dat als je eens een les van iemand anders krijgt je paard ineens VEEL beter kan lopen. Kreeg dinsdag ook zelf een gastinstructie van een onbekende, kan er nog steeds van nagenieten.

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 09:16

McSquizzy schreef:
We hebben het eens uitgeprobeerd :
Als je vooraan gaat vragen zonder de benen valt ie gewoon stil en komt er verzet.
Hou je je benen ervan af en je doet niets meer valt ie ook stil.

Gisteren weer les gekregen van hem.
Enkel gestapt en een beetje gedraafd. Hij wil dus dat ik hem eerst naar beneden rij door eerst benen dan meteen nadien de handen dmv kneepjes. Als hij mooi rond loopt. Benen eraf halen en ook niet meer met de handen inwerken maar dan nemen de vingers het over. Ik moest ook proberen hem goed diep en ontspannen te laten lopen, en wat loopt mijn paard fijn zeg!! Een plezier om op te zitten!!
Dus als hij niet ontspannen zou zijn, zou hij toch ook zijn rug niet zo goed gebruiken.
De man neemt echt zn tijd, legt het me stap voor stap uit.
Tussendoor moet ik ook de hals goed laten strekken.
De nadruk ligt wel op het goed voorwaarts rijden van het paard.

Mijn paard is zooooo ontzettend fijn in de mond en komt ook meteen naar beneden na de eerste kneepjes. Ik wil alleen hem niet hard in de mond maken hoor...

Prima, zo komt de rug ook lekker tot werken en omhoog. Je zult ook vast merken dat bij opnemen of nageven van de teugels er nu meer een constante verbinding is of niet?

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 09:47

Er is een heel groot verschil tussen zagen en knijpen in de teugels... Als jij voelt dat jou paard lekker ontspannen en netjes loopt bij deze instructeur dan is het goed... En het is altijd een combinatie van handen, zit en benen...
Het ene paard is er gevoeliger voor dan de ander... En ik ben ook van mening dat je moet zien wat er gebeurd om er over te kunnen oordelen wat wel en niet goed is voor het paard...

Als ik het allemaal zo lees hebben jullie er allebei veel plezier in op deze manier dus zou ik zeggen "ga zo door"

Een keer een paar leuke foto's van je vorderingen is ook altijd leuk Knipoog

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 09:57

Baxter schreef:
Er is een heel groot verschil tussen zagen en knijpen in de teugels... Als jij voelt dat jou paard lekker ontspannen en netjes loopt bij deze instructeur dan is het goed... En het is altijd een combinatie van handen, zit en benen...
Het ene paard is er gevoeliger voor dan de ander... En ik ben ook van mening dat je moet zien wat er gebeurd om er over te kunnen oordelen wat wel en niet goed is voor het paard...

Als ik het allemaal zo lees hebben jullie er allebei veel plezier in op deze manier dus zou ik zeggen "ga zo door"

Een keer een paar leuke foto's van je vorderingen is ook altijd leuk Knipoog

Geloof mij, zo groot is het verschil niet. Ik heb een poos les gehad van een onwijs foute instructise. Was zelf nog jong en snapt er niet veel van. Wel wist ik dat het paard van Anky ook zo met een gebogen hals liep en dat wou ik ook. Haar methode : spelen met de teugels, OK. Kneepje links, kneepje rechts. Paard ging snel naar beneden en de kneepjes stopten. Paard ging omhoog, weer kneepjes. Naar haar idee ging het goed enz. Dus ik blij en lekker doorblijven knijpen, want zo liep ie.
Later daarna een account op bokt aangemaakt. Op bokt was toen een topic van ''zagen'' en hoe pijnlijk dit is voor jou paard. In mijn ogen was het bekend, en werkte het. Aan de andere kant zag ik een paard was boos keek, en zich krom trok. Niet veel later mijn ''rijkunsten'' laten opnemen en bekeken: Zelfde beeld Boos!
Instructrise was snel weer weg Clown Maar ik zat/zit met een paard dat alleen maar bang is voor teugelhulpen. Heb nu een normaal watertrensje erin en hij is er nogsteeds bang van.

Zo zie je maar, kneepjes vind ik al vrij snel naar het zagen gaan. Kneepje links , kneepje rechts, je hebt de perfecte zaag ontdekt. Dan draait jouw paardje wel omlaag. Ik zal eens een stukje laten opnemen en dat bekijken. Daar leer je pas van Lachen

Ik wil hiermee NIET zeggen dat jij zaagd ofzo, alleen maar waarschuwen
Succes!

McSquizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 14:58

Goh nou krijg ik hier tegengestelde reacties :
De ene zegt : fijn dat je paard beter loopt en dat het dus OK is maar de ander zegt dat ik aan het zagen ben ed...
Ik heb een paard dat heel goed aan de hulpen is en dus fijn in de mond is.
Hij komt ook zo makkelijk naar beneden : na 2 lessen van die man loopt hij al veel actiever uit zichzelf en komt hij na 2 kneepjes mooi naar beneden en blijft ook daar.

Ik zal mezelf even filmen dit weekend.
Kan ook wat foto's maken en ze hier plaatsen.

Voordien dus zo lang les gekregen en hij bleef dus met een giraffenek lopen. Hij kwam af en toe wel naar beneden maar dat waren dan 5 passen op het einde van de les. Nu is hij van begin actief, nageeflijk en zaaaaalig om op te door te zitten.
Even wat beeldmateriaal verzamelen dus dit weekend Haha!

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 20:36

haha OK.
Bokt is bekend om tegengestelde reacties hoor Knipoog Be warned Clown
Je weet hoe het is met de paardenmensen, ieder een eigen tactiek en ieder een eigen mening.

Mocht je niet zagen ed, dan zal ik zeker voor de lessen van de man gaan Knipoog

McSquizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 09:15

Hoi!!
Het heeft even geduurd maar ik heb fotomateriaal Haha! .
Links zie je hoe hij over het algemeen loopt bij lesgever A ( dit valt nog goed mee, normaal is zijn nek nog pakken langer).
Rechts zie je hoe hij loopt bij lesgever B : de man die me nu ondertussen al een maand ongeveer lesgeeft.
Oké ik weet dat het nog niet perfect is enzo...maar wat denken jullie?
Hij waarschuwt me ook ALTIJD als ik onbewust begin te "zagen" : hij wil dat het bit zo stil mogelik in de mond ligt, maar dat ik niet met dode handen rijd dwz kleine kneepjes.
Ik wil ook nog zeggen dat in die tijd datk Valentino heb hij nog nooit nageeflijk en ontspannen gelopen heeft. Ik kan ook sinds kort blijven doorzitten!!

Afbeelding

CARLIJN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 09:54

soms moet je harder inwerken voor het gewenste resultaat maar en als je paard het door heeft zal die ook steeds makkelijker gaan lopen!

Maar zo heeft dus ieder z'n eigen manier van les geven.
Ik zelf zou kiezen om alleen nog van die man les te nemen het is goedkoper en boekt meer voor uitgang.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 10:38

kwa hoofd ziet het er ontspannen genoeg uit ...
ben wel benieuwd hoe hij kwa lijf verder loopt onder het rijdne zoals de man je leert Lachen
dat zeg meer dan alleen een hoofdje

kwa kneepjes en zagen
zagen en ophoudingne zijn twee heel verschillende dingen

McSquizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 10:49

Ik heb ook een video van de training. Ik was van plan er een HAW topic van te maken.
Maar ik zal hem zodadelijk ook hier posten! ( als het mij lukt natuurlijk, heb dat nog nooit gedaan Bloos )

edit :
http://s197.photobucket.com/albums/aa16 ... i_0001.flv

wil er ook even bijzeggen dat dit mijn zadel niet is : normaal rijd ik met een dressuurzadel maart die was bij de zadelmaker. Dit was een VZH en dat ben ik echt niet gewend!!