Sammie: Het is een royal highness x chico x zelhem x pericles. Halfzusje van mijn chico-merrie heeft de NRPS-goedgekeurde hengst Sambezi gegeven.
Royal Highness is een Royal Bravour x Lauriston, heeft net zijn debuut in het nationaal 1.30 gemaakt.
Biertabje Ze is nog niet gemeten, maar ik denk dat ze nu ongeveer 1.63-1.64 is. Aardig bij Otje in de buurt iig. En ze gaat denk ik nog wel een cm of 2-3 bijgroeien
Mijn streefwaarde van 1.62 is iig ruimschoots gehaald 
Giorgio: heel veel foto's zijn gemaakt op het moment dat ik net ga staan(lichtrijden) dus het lijkt wel wat erger dan het in het echt is. Op de video viel het ook helemaal niet zo op als op de foto's.
Mijn handen staan absoluut niet vast hoor en handen dragen is in dit stadium van de opleiding nog niet echt van belang. Liever een soepele ontspannen hand die weliswaar iets lager staat, maar wel zonder storing mee kan komen als ze een keer wegspringt of andere gekke dingen doet.
Hasten: ik doe er nog niet veel aan, ze zoekt zelf daar de hand(en steun) een beetje op.
Zie trouwens ook niet zo goed waarom je een drie-jarige niet fijn ontspannen zou willen rijden trouwens, komt de spieropbouw alleen maar ten goede lijkt me.
Flamon: Ik zit altijd zo
En voor een jong paard doe ik ze eerder nog een gat korter dan een gat langer. Ik blijf graag boven als ze gekke dingen uithalen 
Jorinda: Ze is juist heel fijn actief van achter en draaft mooi in de tact rond.
Andrea: ik heb natuurlijk wel een beetje geselecteerd
En ze is gelukkig al een stuk braver dan begin van de week 
Rakkertje: ze is nog wel wat overbouwd, maar ze valt ook zeker nog wat op de voorhand. Lijkt me ook niet meer dan logisch voor een drie-jarige die pas onder het zadel is en nog balans en krijgt moet krijgen.
Sjaan: dat dacht ik wel
Je bent de eerste niet die haar wel mee wil nemen. Voorlopig ben ik er zelf nog veel te happy mee!
Mendi: misstaat niet hè. Gelukkig is ze wat groter en massiever dan haar moeder 
Alle vragen weer beantwoord
Verder iedereen bedankt voor de leuke reacties