piano handen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

piano handen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 15:17

hoi hoi,
ik vroeg me af hoe jullie van je piano handen af zijn gekomen, of heb je ze nooit gehad?
ik heb hier 5 jaar lang last van gehad, maar nu houd ik mijn handen goed.
ik houd mijn handen goed sinds ik zonder zweep rijd.
want door mijn zweep kon ik mijn handen miet goed houden en zonder wel Haha! .

nu jullie Knipoog

Loveable

Re: piano handen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 15:19

Ik heb ze maar eventjes gehad want mijn instructeur zei gewoon elke minuut ongeveer :p : handen! en dan zette ik ze weer goed, haha ik was er na 2 lessen vanaf! Maar ik heb het mezelf aangeleerd heel stom, want ik deed het eerst nooit.

Roos91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 15:21

Ik heb nog steeds piano handen!! Dat komt door mijn zweep, heb ik ook al door. Maar ik kan niet zonder zweep rijden.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 15:29

mischien een kortere zweep?
of een stomp spoortje?
dan gaan je handen vanzelf goed

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 15:33

Maar als je met zweep rijd en je handen staan dus als "piano" handen, dan zou je zweep recht naar de zijkant wijzen.
Misschien helpt het als je weet dat een liggende hand een harde hand is voor je paard? Je kan n.l niet meeveren met de beweging van het hoofd van het paard als je ze plat hebt liggen.

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 15:35

Ik had het ook altijd toen ik nog met zweep reed, intussen rijd ik zonder en zijn mijn handen altijd rechtop,

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 15:37

ja dat heb ik dus ook Lachen

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 15:49

Ik heb ze wel een tijdje gehad, in het begin. Ik had me zweepje toen nog meestal in me verkeerde hand vast, en daardoor kwam ie steeds tegen de rand aan.. Vond ik zelf altijd heel vervelend, en toen hield ik 'm daarna dus in me goede hand vast. Nu ben ik er dus vanaf gekomen omdat ik op foto's vond dat het er belachelijk uit zag.. En nu heb ze gewoon altijd rechtop, staat veel netter, en het voelt ook beter aan (Nadat je eraan gewend bent & dan weer eens een pianohandje nadoet) Nouja, heel ***verhaal van mij,, maar kortom; Gewoon elke keer op letten, en blijven proberen, evt heb je een instructrice zoals Loveable Knipoog

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 16:01

Ik had er ook erg last van. Sinds korte tijd is het er weer ingekropen.. Clown Dus daar ben ik weer mee bezig. Me moeder, of iemand anders langs de bakrand, of natuurlijk m'n instrictrice zegt ook wel eens: '' Denk aan je: Hoe gaat het! hé! Knipoog '' Daar mee bedoelen ze dus: Handen omhoog, duim hoogste punt etc. Haha!

Marije91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 16:56

ik had het ook.. en ik was me het er eerst niet eens van bewust.. op mijn vorige manege had niemand het nog gezegd. toen ik anderhalf jaar geleden van manege en dus van instructrice ben gewisseld werd het opgemerkt, en ze zei het dus heel vaak dan ga je er vanzelf dus opletten daardoor ben ik er vanaf gekomen.

IvarDonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 17:02

Ik reed vroeger altijd op een manege en daar werd er nooit aandacht besteed aan je houding of je zit, dus ik wist het niet nu ik sinds een paar maanden twee keer per week prive les krijg van mijn instructrice, werd het om de 5 seconde gezegd DENK AAN JE HANDEN, en nu gaat het vanzelf.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:55

Ik heb het ook heel erg gehad. Nu steeds minder.

Van mijn instructrice moet ik net alsof doen dat ik 2 volle flesjes drinken in mijn hand heb. Ga ik dus met piano-handjes zitten lopen ze leeg. Ik heb ze nog nooit echt in mijn handen gehad, maar zo leer je het wel af.

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:00

Ja ik heb er nu nog last van Boos!
Maar ik ga mijn instructrice vragen Knipoog

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:15

Vroeger toen ik begon had ik ze, maar na veel oefenen en veel kritiek van mijn instructrice ben ik er bewust van geworden.

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:19

Met zweep is het volgensmij wel lastiger om je handen rechtop te houden.
Ik heb ook pianohanden. Haha! Haha! Maar ik heb kleine knopspoortjes gekocht. Donderdag als ik les heb ga ik er voor het eerst mee rijden en als dat goed gaat stap ik over op sporen en kan ik aan mn handen werken.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:20

Ik heb het soms ook idd met zweep.
En dan hoor ik weer keihard 'Vann, je handen!'
Ohja oeps Clown

miszfemmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 14:53

ik heb er nooit last van gehad(gelukkig) Haha!

MarissaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:51

Ik heb er een tijd geleden last van gehad, nu gelukkig niet meer Knipoog

deb_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 19:45

had da vroeger
rij nog altij met zweep maar heb geen piano hande
ik kwam ervan af door er een maand elke keer rijde op t lette en toen dee ik da automatisch

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 20:16

Grappig, in het begin wist ik niet wat de instructeur bedoelde met zijn vraag of ik piano kon spelen. !
Goed opletten hoe je je handen houdt, en na verloop van tijd was het bij mij over.
Een leuke anekdote is, is dat mijn dochter die week ook les had bij een andere instructeur, heeft zij hetzelfde !! en kreeg dezelfde opmerking !

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 11:15

Ik heb het ook gehad, heel erg zelfs.. Soms heb ik het nog wel eens als ik wat gespannender ga rijden en als ze erg sterk wordt bijv. op wedstrijd.

Ik ben het veel minder gaan doen doordat mijn instructrice er heel erg op hamerd en daardoor let ik er veel beter op. Nu ik ook opgerichter aan het rijden ben houd ik me handen automatisch goed.

Zoals ik al zei doe ik het ook, door eigen spanningen en sterk paard, het ook op wedstrijden. Dit zijn foto's van 1,5 week geleden:
viewtopic.php?f=10&t=767573&hilit=

Lieski

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 11:40

Ik heb ook so iets gehad, maar ik hield me hande niet in piano houding .. maar ik hield me armen heel stijf, ook mijn insturctrice hamerde er erg op !!! nu doe ik het nog maar heel af en toe Knipoog

rosjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 12:57

Ikzelf heb het eigenlijk nooit gehad en als je priveles hebt denk ik dat je het wel snel afleert. veel succes!

Susannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:35

LinseyDonja schreef:
Ik reed vroeger altijd op een manege en daar werd er nooit aandacht besteed aan je houding of je zit, dus ik wist het niet nu ik sinds een paar maanden twee keer per week prive les krijg van mijn instructrice, werd het om de 5 seconde gezegd DENK AAN JE HANDEN, en nu gaat het vanzelf.

Hihi ik heb dus ook pianohanden... Ben vorig jaar ergens ook van instructrice gewisseld, en die heeft er nu een paar keer wat van gezegd.. dus nu weet ik het en probeer ik eraan te werken..

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:01

Loveable schreef:
Ik heb ze maar eventjes gehad want mijn instructeur zei gewoon elke minuut ongeveer :p : handen! en dan zette ik ze weer goed, haha ik was er na 2 lessen vanaf! Maar ik heb het mezelf aangeleerd heel stom, want ik deed het eerst nooit.

Idd dat soort kleine dingen leer je je zelf altijd aan, maar met een goede instructeur ben je er zo weer van af. Knipoog
Of handig vraag of iemand met rijden foto's wil nemen, kan je zien wat je je kan verbeteren en aan kan werken.