Ik en Manegepaard @ work in Roze

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NLieke

Ik en Manegepaard @ work in Roze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 22:20

Hee Doei!
Heb vandaag heerlijk gereden op Jumanji, een manege paard Lachen
Ik had vandaag mijn eigen dekje meegenomen, Ja : Roze Ja
Hier komen ze; foto's staan niet op volgorde

1.Afbeelding

2.Afbeelding
Lekker drafje Lachen

3.Afbeelding
Volte

4.Afbeelding
Hier waren we geloof ik aan het luisteren naar uitleg Tong uitsteken

5.AfbeeldingAfbeelding
Nog foto's van ná het rijden Lachen

Heb ook nog wat foto's gemaakt van een les voor mij :
6.Afbeelding
Lisanne&Mike Lachen

7.Afbeelding

8.Afbeelding
Zijn hoofd in de gallop Lovers

9.Afbeelding
Tamar en Lerna

Mijn eigen commentaar:
*Mijn armen
*Hakken uitdrukken
*Meer stelling vragen in de voltes e.d.

Commentaar en tips zijn welkom Lachen
Dit was het weer Lachen Doei!

Zinn

Re: Ik en Manegepaard @ work in Roze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:51

ziet er een leuk paardje uit Ja alleen je dekje moet een heel stuk naar voor.

NLieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 23:04

Dankje Lachen
Ja klopt, alleen hij verschoof een beetje

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 02:52

leuke paardjes vooral de eerste spreekt mij erg aan. Over je houding, je hebt je benen vrij ver naar voren, hierdoor zal met met lichtrijden terug ploffen in het zadel. Probeer ze vanuit je heup iets naar achteren te leggen, zodat je meer kunt gaan staan en weer zitten ipv omhoog gewipt word en je weer laten vallen. Dit zal voor de pony een fijner gevoel zijn en hierdoor zal het meer in balans kunnen lopen en makkelijker nagevelijk worden. Rij hem hiervoor ook voldoende voorwaarts, merk bij veel pony's hier dat als je voldoende voorwaarts drijft/rijdt en dan hem iets inhoud dat ze gelijk onspannen maar met actieve achterhand, dat wil je immers, dat het paard je meer gaat dragen op de achterhand en als hij dat doet gaan vaak vanzelf het hoofdje mooi erbij, niet andersom.
Dan je handen. Je hebt ze nu zo dat je ze een soort van vast zet. Vergeet niet dan een paard in stap en draf beweegd, ook met hoofd en hals. Je hand moet in deze bewegingen kunnen meebewegen om fijne hulpen te kunnen geven. Zet je je hand vast, zal het paard bij iedere beweging een rukje in de mond krijgen en het hoofd zo houden dat het dat niet krijgt. Dan is ontspanning ook nooit goed mogelijk.
Maakt je rug goed recht van boven tot onder, dus niet hol trekken of voor of achterover gaan zitten en dan je zouders en armen ontspannen laten afhangen.
Dan denk je je in dan je handen drijven op water en buig je deze zover dat er een rechte lijn ontstaat van elleboog tot bitring, als je goed kijkt zie je dat deze nu naar beneden is gebroken. Zo kun je makkelijk meebewegen met je hand, maar ook een ophouding geven waar nodig, makkelijker sturen (probeer daarbij je paard met je binnenbeen naar je buitenhand te drijven ipv te sturen met je binnenhand lukt dit heb je gelijk stelling/buiging).
Nou succes ermee! Oja en je moet natuurlijk niet verwachten dat het allemaal in een keer lukt, probeer ook ding voor ding geleidelijk anders aan te wennen.

NLieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 11:10

Zo heel verhaal Tong uitsteken
Bedankt voor de tips !

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 11:56

Ik ga met lailapri mee!

Dekje staat leuk Lieke Haha!!

NLieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 11:58

Dankjee Lachen

Lydjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 13:55

liekepaardje schreef:
Dankjee Lachen

Sgaaaaat
Ziet er goed uit hoor Tong uitsteken
Da dekje was toch voor mij lieve kleine beatle Duivel

NLieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 14:32

Schat ! Lovers
Dankje Lachen
Ja dat is ie ook, maar ik dacht van k zal maar is kijken hoe die bij Jumanji is Tong uitsteken Ik zal hem zo snel mogelijk op die lieve Beat passen Kwijl

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:55

Hee Lieke!
Kei leuke foto's!! Lachen
Jumanji is leuk Lachen

NLieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 21:54

Dankje Mandy Lachen Ja ik vind 'm ook leuk Ja

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 23:44

Leuk hoor roze....alleen hopen dat Jumanji een vrouwtje is.... Haha!

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 08:22

leuk dat je een manege paard erop heb gezet
is weer is wat anders als al die eigen paarden
leuk kleurtje trouwens Tong uitsteken

NLieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 08:44

Dankje Lachen
Uhm Jumanji is geloof ik een.. ruin Tong uitsteken
Weet niet zeker..

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:22

Ik weet het ook niet, maar in Schijndel was de naam:

Herman ROFL

Lydjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:05

lailapri schreef:
leuke paardjes vooral de eerste spreekt mij erg aan. Over je houding, je hebt je benen vrij ver naar voren, hierdoor zal met met lichtrijden terug ploffen in het zadel. Probeer ze vanuit je heup iets naar achteren te leggen, zodat je meer kunt gaan staan en weer zitten ipv omhoog gewipt word en je weer laten vallen. Dit zal voor de pony een fijner gevoel zijn en hierdoor zal het meer in balans kunnen lopen en makkelijker nagevelijk worden. Rij hem hiervoor ook voldoende voorwaarts, merk bij veel pony's hier dat als je voldoende voorwaarts drijft/rijdt en dan hem iets inhoud dat ze gelijk onspannen maar met actieve achterhand, dat wil je immers, dat het paard je meer gaat dragen op de achterhand en als hij dat doet gaan vaak vanzelf het hoofdje mooi erbij, niet andersom.
Dan je handen. Je hebt ze nu zo dat je ze een soort van vast zet. Vergeet niet dan een paard in stap en draf beweegd, ook met hoofd en hals. Je hand moet in deze bewegingen kunnen meebewegen om fijne hulpen te kunnen geven. Zet je je hand vast, zal het paard bij iedere beweging een rukje in de mond krijgen en het hoofd zo houden dat het dat niet krijgt. Dan is ontspanning ook nooit goed mogelijk.
Maakt je rug goed recht van boven tot onder, dus niet hol trekken of voor of achterover gaan zitten en dan je zouders en armen ontspannen laten afhangen.
Dan denk je je in dan je handen drijven op water en buig je deze zover dat er een rechte lijn ontstaat van elleboog tot bitring, als je goed kijkt zie je dat deze nu naar beneden is gebroken. Zo kun je makkelijk meebewegen met je hand, maar ook een ophouding geven waar nodig, makkelijker sturen (probeer daarbij je paard met je binnenbeen naar je buitenhand te drijven ipv te sturen met je binnenhand lukt dit heb je gelijk stelling/buiging).
Nou succes ermee! Oja en je moet natuurlijk niet verwachten dat het allemaal in een keer lukt, probeer ook ding voor ding geleidelijk anders aan te wennen.

Je hebt gelijk hoor, maar ik weet dat ze het op mijn pony wel gewoon goed doet! Mijn pony rijd ze elke week (als het even kan) en dan is er bijna niks op aan te merken. Ik denk dat je zelf ook wel weet dat op manege pony's moeilijker te rijden is omdat ze niet veel goede ruiters gewent zijn en omdat er veel onervaren ruiters op zitten en omdat ze zelf ook niet veel kunnen. Dus lieve lieve lieke hier kan het dus echt wel! En het is maar een manege les dus ze moet gewoon veel plezier hebben, of niet dan?

NLieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 15:02

blauw00gje schreef:
Ik weet het ook niet, maar in Schijndel was de naam:

Herman ROFL

Herman ROFL
Hier is zijn bijnaam op zaterdag Nick Haha!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:17

Haha en waarom zou dat toch zijn? Clown

Debb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:24

Ik ga met lailapri mee!
Lief paardje, mooi dekje! Lachen

Lydjaa; Maar er staat foto's van op dít paardje, dan wil ze denk ik wat tips over hoe ze d'r zit kan verbeteren vooral op dit paardje Lachen

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:41

Ziet er leuk uit! Haha! Mooi dekje ook... kleurt lekker af!

NLieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 20:52

Dankje Lachen
@ Blauw00gje ; Ja dat vraag ik me ook af Schijnheilig

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 22:26

Leuke foto's hoor
en leuk kleurtje, je dekje.
Ik zou je dekje alleen wel een stuk verder naar voren doen!

Murkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 22:39

lailapri schreef:

Ben ik het helemaal mee eens Lachen en zoals al gezegd is je dekje mag wel een stuk naar voren
voor de rest succes ermee!

NLieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 23:03

Dankjewel Lachen

jolienvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 11:08

ziet er wel een lieverd uit!