In het begin kon ze eigenlijk niet veel, ze had heel veel moeite met galopperen en ze kon eigenlijk alleen de drie gangen en een paar voltes rijden.
Nu een jaar later kan ze verzamelde galop, SB, travers, appuyement links, contragalop, wijken enz.
Ik heb in dit jaar les gehad, maar ik heb niet echt het idee dat ik daarvan dit allemaal heb geleerd,
want in dit jaar ben ik wel vooruit gegaan maar de les is nog steeds hetzelfde gebleven.
we doen wat tempowisselingen, voltes, soms wijken enz. maar meer ook niet.
Vita kan dit allemaal wel, en we doen nooit iets nieuws.
Zo ben ik dus thuis wat gaan uitproberen wat ze allemaal kan. Ik gaf gewoon de hulpen voor travers, appuyement, SB en ze deed het allemaal alsof het de gewoonste zaak van de wereld was.
Alleen SB op de linkerhand en appuyement naar rechts doet (kan) ze niet omdat haar achterhand nog niet zo sterk is.
En daar ligt mijn probleem. Ik heb namelijk aan mijn instructrice gevraagt of het niet een beetje te hoog gegrepen is en of we dat anders niet een keer in de les kunnen doen, zodat wij een beetje een uitdaging hebben.
Ze vond dat wij daar nog lang niet aan toe zijn omdat haar achterhand niet sterk genoeg is.
Dat is misschien ook wel zo en zij heeft er vast meer verstand van dan ik, maar ze heeft het ons nog nooit zien doen en zowieso gaat de training thuis altijd veel beter.
En over dat Sb op de linkerhand niet zo goed gaat, l ( ze pakt het bit vast en begind te lopen), links is haar zwakke kant, dan heb ik ook wel door dat dat nog niet wil. En daarmee begin ik dan ook eerst wat stelling naar links en dat steeds een stapje verder
.Maar is het dan fout als ik verder thuis ga trainen met travers SB enz??
En moet ik een andere les/instructice zoeken? En dan niet omdat ze slecht lesgeeft ofso dat doet ze wel, maar er zit niet echt een uitdaging in.
ik zal er even bij zeggen dat ze ( of iemand anders weet ik niet) alle friezen, fjorden, haflingers bij elkaar in een les heeft gestopt.
Ik reed eerst bij al die KWPN'rs ( die het allemaal wat makkelijker hebben met dressuur en springen enzo waar ze het altijd over heeft) Maar toen moest ik in eens in een les die heel wat niveau lager lag. De meesten kunnen gewoon draf, stap galop, voltes en meer niet echt dus het is ook niet echt een optie om in de les wat SB enzo tegaan doen..
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben en dat het hier goed staat.
Ik ben wel benieuwd wat jullie hierover te zeggen hebben.
Groetjes Simone