Billy als dressuurpony @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

Billy als dressuurpony @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 09:33

Na een rampzalige buitenrit afgelopen zaterdag (bijna bovenop aanhanger, in een tuin, in galop over de stoep, bijna in een sloot en dat alles omdat er iemand met een touw over de weg stond Koe ) besloten dat Billy vandaag 'straf' had. Oftewel dressuren in de bak, vrouwtje spoortjes om en even de afspraken herbevestigen (oftewel als het vrouwtje been geeft, betekend dat dat pony VOORUIT gaat en niet achteruit of bokken). Niet wetend wat hem te wachten stond, werd ik nog vrolijk hinnikend begroet en meneer liep al vrolijk sloffend richting uitgang van de manege. Om vervolgens tot zijn grote schrik erachter te komen dat 'ze' de prikkers omhad. Gelijk ging het tempo dubbel omhoog en liet hij even zien dat hij wel degelijk best mooi kan lopen.

(pony in kwestie is 21 jaar oud, nooit echt dressuurmatig mee gereden en liever lui dan moe)

Afbeelding
even kletsen.

Afbeelding

Afbeelding
hij kan het echt wel!

Afbeelding
crea fotograaf.

Afbeelding
pasje wijken op zijn Billy's, ach hij doet zijn best. Alleen waar gaat mijn binnenbeen toch naar toe? Clown

Afbeelding

Afbeelding
nieuwe aanwinst van de manege.

Afbeelding
mooie foto! Helemaal trots op het monster!

Afbeelding
aanspringen in galop Koe (no comment)

Afbeelding
hij kan het echt wel! Het kost hem alleen heel veel moeite (en mijn houding is even ondergeschikt, het kost mij ook heel veel moeite)

Afbeelding
fijn beeld (alleen mijn rechterhand lijkt een eigen leven te leiden)

Afbeelding
en de fotograaf moest even uitstappen. Moest, want hij durfde eigenlijk niet..... En stiekem vond ie het toch wel leuk!

XxSultanxX

Re: Billy als dressuurpony @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 09:36

leuk paard zeg !!! mooi hoofdstel ook Haha!
je stijgbeugels mogen wel wat langer , en je moet je hakken meer uitdrukken (je prikt hem nu de helle tijd met je sporen)
waarom rijd je eigenlijk zonder shabrak?
wat flauw van je paard dat hij er vandoor is gegaan op buitenrit Sigaar hopen dat het de volgende keer beter gaat Lachen

suc 6 !

sylviej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 09:38

ziet er mooi uit hoor !! Haha!

alleen ik zie dat er geen zadeldekje onder het zadel ligt? of zie ik dat verkeerd ?

voor de rest ziet het er super uit
blijf zo doorgaan !! Knipoog

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 09:41

Waarom ligt er geen dekje onder je zadel?
Nog 1 vraagje;
Citaat:
vrouwtje spoortjes om
Waarom meteen met sporen??

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 09:41

ik denk dat je een typfoutje in de leeftijd hebt gemaakt Bloos! deze ziet er zo jong uit!

Ziet er heel goed en fijn uit!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 09:42

Leuk joh! Voor een pony waar nooit echt dressuurmatig mee is gereden ziet t er helemáál mooi uit!!

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 09:44

Ziet er leuk uit!
Idd, waarom sporen om, en mag ik vragen waarom je zonder dekje/pad rijd?
Hij heeft wel een ontzettend lekkere nek Lovers

shaila

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 09:45

ik vroeg me ook af waarom er geen dekje onder het zadel ligt en misschein je handen wat dichter bij elkaar Knipoog
verder ziet het er echt goed uit Bloos
ziet er ook jong uit vind ik of is dat maar schijn?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 09:50

Nee, hij is echt 21. Hij heeft zelfs een behoorlijk grijs wordend voorhoofd!

Sjabrakt hebben we eigenlijk nooit onder het zadel liggen. Het zadel ligt perfect op zijn rug en de filosofie van de eigenaresse is dat je dat niet moet onderbreken door een deken. Ach, je moet alleen wat vaker schoonmaken. Beugels kunnen eigenlijk niet langer, het zijn minimensjes beugels, of ik ben te groot. Maar het valt denk ik wel mee, ik raak zijn buik niet met de sporen, dan moet ik echt omhoog.

Spoortjes had ik omgedaan om even wat scherper door te kunnen komen. Hij is liever lui dan moe en ik vind het prettiger om hem even aan te kunnen pikken, ipv dat ik de hele tijd aan het bijtikken ben. Als hij reageert, dan hangen ze gewoon af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 09:55

maaikemuis schreef:
Nee, hij is echt 21. Hij heeft zelfs een behoorlijk grijs wordend voorhoofd!

Sjabrakt hebben we eigenlijk nooit onder het zadel liggen. Het zadel ligt perfect op zijn rug en de filosofie van de eigenaresse is dat je dat niet moet onderbreken door een deken. Ach, je moet alleen wat vaker schoonmaken. Beugels kunnen eigenlijk niet langer, het zijn minimensjes beugels, of ik ben te groot. Maar het valt denk ik wel mee, ik raak zijn buik niet met de sporen, dan moet ik echt omhoog.

Spoortjes had ik omgedaan om even wat scherper door te kunnen komen. Hij is liever lui dan moe en ik vind het prettiger om hem even aan te kunnen pikken, ipv dat ik de hele tijd aan het bijtikken ben. Als hij reageert, dan hangen ze gewoon af.

Bij jou zijn de sporen dus eigenlijk je drijfmiddel als ik het zo lees Nagelbijten / Gniffelen
En idd, waarom geen sjabrakje of pad ???? Verward

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 09:58

Waarom zou je hem onderbreken door een dekje, een dekje is toch beter, dan is de druk op de rug toch minder? Verward

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 10:00

Volgens mij heb ik dat net uitgelegd Lachen Sjabrak is niet nodig volgens de filosofie van de eigenaar.

Sporen als drijfmiddel. Ja, ik denk het wel seq bekeken. Echter, ze hangen af en komen alleen in als ik geen reactie krijg. Overigens rij ik alleen met sporen op het moment dat ik de afspraken weer even wil zetten. En dat hoeft gelukkig niet al te vaak!

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 10:14

Ik vind het er goed uitzien!
Hopelijk houd die het de volgende keer wat netter op buitenrit Haha!

OP

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 10:47

Jeetje wat een verhaal!

Weet je hoe mooi je haffie is?
Jammer dat je zonder dekje rijd! doet dat niet zeer aan zn rug?
Dat roode onder je heefdstel is vet!

Ik heb nou een mexicaanse maar ik wil wel weer een gewone!

Lynn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 10:51

Leuk hoor,
maar waarom geen dekje/shabrak? Dat is volgens mij toch wel beter.
Maar hij loopt wel mooi voor een pony die nooit dressuurt. Knipoog

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 10:52

ziet er leuk uit maar ik zou er een dekje onder doen en die sporen achterwege laten

soms vergeet je je hakken uit te drukken en zijn je handen een beetje raar maar al met al HELEMAAL TOP en ik zou je paard een jaar of 7 schatten:P

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 10:54

Mensen, kunnen jullie nou echt niet lezen? De TS heeft nu al 2x uitgelegd waarom ze zonder dekje en met sporen rijd, lees eerst gewoon even de posts door, want je weet zelf ook wel dat je heus niet de eerste zal zijn die dat opmerkt.

Ik vind het echt zo'n mooi paard, en voor een buitenrij-Haf doet hij het echt goed! Ik weet (uit een vorig topic) hoe bijzonder dit paard voor jou is, en ik hoop voor je dat je nog lang plezier van heb zult hebben Lachen
En ik vind je shirtje echt de bom! Haha!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 11:00

Leuke haflinger, ik zou hem geen 21 geven! En ik vind um toch best netjes lopen voor een pony die niet graag in de bak loopt hoor. Hij loopt af en toe wat te diep, maar verder ziet het er zeker netjes uit. Hij zit wel lekker of niet? Zo ziet het er iig wel uit. Lachen Veel plezier nog samen!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 11:03

Tja met dit weer zou ik er toch echt een dekje onder leggen, het is veel te warm en dan gaat het zweten en dat is niet goed voor het zadel en niet prettig voor de pony..

Daarnaast vind ik dat je ontzettend veel inwerkt met de sporen, ze horen een verfijning te zijn geen dwangmiddel; daar moet je de zweep maar voor gebruiken als je die persé nodig hebt.

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 11:04

mooie haf heb je!:) ik vind het rijden er opzich netjes uit zien hoor! probeer zelf alleen je handen niet zo ver uitelkaar te houden voor de rest is het commentaar al gegeven dus dat hoef ik niet te herhalen.......

Succes verder!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 11:12

@ Seraphim: dank je!........ en hij is zeker belangrijk voor me. We gokken dat hij toch zeker de 27 wel gaat halen, dus we kunnen nog even vooruit. Wel op niveau natuurlijk. 2 jaar geleden reed ik nog best fanatiek met hem, maar dat trekt hij niet zo erg meer. Dus rijden we veel buiten, zonder zadel (ja, hij zit heerlijk) en als ik echt met hem aan het werk ga, meestal niet langer dan een half uur. Moet voor hem ook leuk blijven uiteraard.

Dankjulliewel voor de leuke en lieve reacties. Mijn benen.... tja. Iedere keer als ik foto's zie valt het me weer op. Het lijkt alsof ik kort zit, maar als ik nog langer ga zitten dan kom ik er haast niet meer bij. Mijn benen zijn gewoon zo lang dat ik ze op een gewoon zadel haast niet kwijt kan. Complete onzin volgens mij, dus als mensen daar nog tips voor hebben.....

En die sporen, dat valt echt wel mee. Ik raak hem er alleen mee als ik even extra door wil komen, dan moet ik echt mijn best doen. Op de foto's ziet het er misschien wel zo uit, maar door zijn ronding komen mijn hakken niet automatisch aan zijn lijf (zoals te zien op de meer frontale foto's).

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 11:17

En dat hoofdstel, iedereen vind hem geweldig! En dat terwijl het geval nog geen 25 euro heeft gekost!

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 13:07

_Judith schreef:
Waarom zou je hem onderbreken door een dekje, een dekje is toch beter, dan is de druk op de rug toch minder? Verward

zoals ik ik heb gehoort dat als je een GOED passend zadel hebt dat je geen dekje nodig hebt Knipoog
een dekje is eigenlijk gewoon voor de `sier`en zodat het zweet niet allemaal op het zadel komt.
voor het paard maakt het dus niet heel veel uit Knipoog alleen de TS moet wat vaker invetten dan iemand die wel een dekje gebruikt onder zijn zadel Lachen

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 13:14

Verder loopt 'ie wel netjes hoor voor een pony die nooit dressuurt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 13:20

Woooow wat heb jij daar een mooie haflinger onder je kont!! Haha!

Verder geen commentaar hoor Knipoog Ik zie dat je al 20x dingen uit moet leggen hier... Tsja, 't blijft BOKT he! Tong uitsteken