Friese stermerrie Gerlinda @ wedstrijdwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

alette

Friese stermerrie Gerlinda @ wedstrijdwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 12:51

Hallo,

ik dacht laat ik ook eens foto's plaatsen van Gerlinda. Ik heb toen ik haar net reed (anderhalf jaar geleden ofzo) eens foto's geplaatst en ik vond het wel weer eens tijd worden voor een update (ja, nu al Knipoog )
Gisteren had ik een kringwedstrijd in Drachten. Ik ben nu L1 met haar en dat gaat allemaal wel z'n gangetje. Dit is de tweede wedstrijd weer na het veulen en ik had in de eerste proef 186 punten (188-2 omdat ik verkeerd reed Clown ) en de tweede proef 192 punten. Dit was nog goed voor een 5e en een 6e plaats. (geloof ik, ik had een roze en een groen lintje. weet niet zo goed welke plaatsen dat zijn)

Hier de foto's

Afbeelding

Afbeelding
galopje

Afbeelding
Als ze moe wordt, wordt ze soms wat strak. Dat zie je op deze foto.

Afbeelding
van hand veranderen, middendraf

Afbeelding
volte 15 meter, strenge binnenhand

Afbeelding
ontspannen drafje

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben benieuwd wat julie er van vinden.

Sammyy

Re: Friese stermerrie Gerlinda @ wedstrijdwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 12:53

Mooi dier joh! Ik vind dat je mooi in het zadel zit, en haar mooi rijdt Ja

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 13:58

Hee Alette, lang niks van je gehoord/gezien Haha!

Ziet er netjes uit zeg! Wat een galop heeft ze, lijkt me moeilijk uit te zitten!

karlijnd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 14:21

ik zou proberen om iets rechter op te blijven zitten. je valt de ene keer te ver naar voren en dan iets te ver naar binnen. je paard ziet er goed uit. op naar de l2

prii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 15:24

Ziet er goed uit.
Leuk om een fries te zien op concours Lachen !

Methodiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 16:22

Ziet er heel spectaculair uit !
Punten zijn netjes zeg, jammer dat
je een foutje maakte maar goede leer voor de
volgende keer !
Gerlinda loopt wel wat opgekropt.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 16:28

Leuke foto's! Ziet er erg netjes uit allemaal. Pakt ze het weer wat lekker op na het veulen?
Drachten is altijd fijn rijden alleen jammer dat het inrijden er vaak erg krap is. Maar de bodem ben ik wel goed over te spreken Ja
Komt gerlinda bij fam Couperus weg?

Gupjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 16:30

Leuke fries Lachen Ziet er goed uit en wat een nek zeg Knipoog

kazan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 16:32

oranje=1
rood=1
wit=3
blauw=4
paars=5
groen=6
roze=7 en hoger

Methodiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 16:33

kazan schreef:
oranje=1
rood=2
wit=3
blauw=4
paars=5
groen=6
roze=7 en hoger

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 17:14

Hi Clubgenoot, Haha!

Super punten zeg,liep allemaal wel wat uit volgens mij qua inrijden enz Haha!
maar de foto's zijn goed gelukt,ga zo door Haha!

groetjes Jolanda

Ps ik was gisteren die persoon die toeterde in de bocht vlakbij nij beets met die rode auto Haha!

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 18:32

Hoi Alette, mooie foto's zeg!! Gerlinda loopt hartstikke goed. Veel succes verder.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 18:33

Probeer wat meer lengte in de hals te rijden, voor der est ziet het er leuk uit Ja
Succes er verder nog mee!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 09:57

Gefeliciteerd Alette!
Hihi, ik had al verteld dat ik het er netjes uit vond zien, maar na dat jaar met Rymkje durf ik niet zo veel meer te zeggen over mogelijke punten Knipoog Tong uitsteken
Super hoe het gaat, en op naar de L2!

alette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 18:52

Hey,

bedankt voor alle reacties. Lachen

@Yoline: Idd lang niks gehoord! Wat doe jij tegenwoordig? (school, paarden?) De galop lijkt erger op de foto dan het is hoor. Ze heeft juist een heel makkelijke galop, daar heb ik erg geluk mee zeker omdat het een fries is.
@Karlijnd: Het viel mij op de foto's inderdaad ook op dat ik veel naar voren of op zij val tijdens het rijden.
@Wendely: ik weet eigenlijk niet waar ze vandaan komt, ze komt uit t Heechsan (Gerlinda fan t heechsan) Ik zal t nog wel s navragen, maar dat is niet fam Couperus toch?
@jojo: Ooh, was jij dat! Haha, ik zwaaide al wat vertijfeld terug. En het inrijden liep heel erg uit inderdaad. Ze was ook al aardig moe.

En ik had trouwens een blauw lintje, niet een groene dus ik was vierde. Niet dat het veel uitmaakt maar toch :p

En @ Ilsemarie en in het algemeen: ik probeer in de training wel wat meer lengte in de hals te krijgen, maar op wedstrijd toch wat meer zo omdat als ik haar met meer lengte rijd je haar dikke nek zo goed ziet. Qua wedstrijdhouding vind ik dit dan mooier. Het is zo voor mij wat makkelijker want als ze wat ziet ofzo kan ik haar dan rond houden en blijft het er wel aardig goed uitzien terwijl als ik haar langer heb, haar nek meteen heel lelijk wordt als ze wat ziet. Hmm, hoop dat t wat duidelijk is Clown

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 19:04

alette schreef:
En @ Ilsemarie en in het algemeen: ik probeer in de training wel wat meer lengte in de hals te krijgen, maar op wedstrijd toch wat meer zo omdat als ik haar met meer lengte rijd je haar dikke nek zo goed ziet. Qua wedstrijdhouding vind ik dit dan mooier. Het is zo voor mij wat makkelijker want als ze wat ziet ofzo kan ik haar dan rond houden en blijft het er wel aardig goed uitzien terwijl als ik haar langer heb, haar nek meteen heel lelijk wordt als ze wat ziet. Hmm, hoop dat t wat duidelijk is Clown

ik vind dit toch wel een beetje vreemde opmerking hoor. Je rijd hem korter in de hals puur voor het plaatje??
Als je paard kort in de hals wordt, kan ze nooit mooi ondertreden en kan het niet vanuit die achterhand via de rug naar jou hand doorkomen.
Daar krijg je juist minder punten voor.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 19:06

Prachtig paard, zul je wel heel erg trots en zuinig op zijn Lachen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 19:59

De foto's zien er mooi uit!

Kan het zijn dat je net iets buiten tytsjerk staat met je paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:08

Wat een mooie Fries! Mooi plaatje ook, jullie 2 zo. Ik heb nog wel 2 puntjes: probeer idd iets meer lengte in de hals te rijden, geeft een fijner beeld, en dan kan ze iets meer met de achterhand onder de massa komen.
En let op je binnenhand, die vind ik soms wat streng.
Verder: fraaie galop, mooi bergopwaarts. Een Fries heeft van nature een goede achterhand die ze graag gebruiken, het enige wat je hoeft te doen is haar de gelegenheid geven. Mooie gangen en vind het lichaamsgebruik van het paard erg mooi.

alette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 19:31

@ Barco en Yamcha: Ik zal proberen wat meer lengte in de hals te rijden. Ik ben het er ook wel mee eens, maar vind het in de uitvoering soms nog wat moeilijk. Knipoog Verder vind ik het trouwens af en toe maar moeilijk hoor waar je wel en niet hoge punten op krijgt.
Over mijn binnenhand ben ik het ook helemaal eens, ik schrok er zelfs een beetje van. Ik had helemaal niet door dat mijn binnenhand zo streng was. Gelukkig zei mijn instructrice dat ik dat op wedstrijd erger heb dan in de normale training. (dus dat het over het algemeen beter is).
@ Magda: Dit paard staat in Boornbergum.
Verder bedankt voor de complimenten Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:46

Ik weet dat het lastig is, met een Fries, omdat ze van nature een gewelfde hals hebben. Een tip is als je haar losrijdt, probeer haar een lange teugel te geven, zodat ze met haar neus laag loopt. Rijdt haar ondertussen goed voorwaarts. In het begin zal ze de hals echt naar beneden strekken, later zal ze meer naar voren strekken. Probeer haar dan wat korter te pakken, maar niet te streng, Friezen hebben er nogal eens een handje van wat achter de teugel te kruipen. Veel succes!

Probeer zoveel mogelijk correct te rijden, van achter naar voren, lekker voorwaarts houden (zul je met heer geen probleem mee hebben, vermoed ik) hou die ontspanning erin. Waar je punten voor krijgt, kan soms per jury verschillend zijn, maar correct rijden wordt bij de meeste jury's beloond.

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 12:14

alette schreef:
@Yoline: Idd lang niks gehoord! Wat doe jij tegenwoordig? (school, paarden?)

Ik zit nu in het eerste jaar van Communicatie- en informatiewetenschappen aan de RUG. En sinds september vorig jaar heb ik andere verzorgfjorden. Foto's staan wel in m'n profiel Knipoog
Wat doe jij nu voor studie?

Rosenhart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 12:16

Super mooi paard zeg. Succes met je wedstrijden en ik vind jullie een leuke combinatie Pling

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 13:16

prachtige fries! je rijd haar goed Knipoog

alette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 12:58

Yoline schreef:
alette schreef:
@Yoline: Idd lang niks gehoord! Wat doe jij tegenwoordig? (school, paarden?)

Ik zit nu in het eerste jaar van Communicatie- en informatiewetenschappen aan de RUG. En sinds september vorig jaar heb ik andere verzorgfjorden. Foto's staan wel in m'n profiel Knipoog
Wat doe jij nu voor studie?

Goh, leuk om zo toch nog s wat van elkaar te horen. Ik doe SPH in Leeuwarden. Ik zit nu in het tweede jaar en ik woon nu ruim een jaar op mezelf in Leeuwarden. Leuk dat je nog steeds paardrijd.

Verder iedereen bedankt voor de complimenten en de tips! We gaan hard verder trainen en op naar de volgende wedstrijd!