Mannenvraagje (jongensvraagje)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Musicjohn

Mannenvraagje (jongensvraagje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 15:47

Humzzz... ik weet niet of het hier goed staat want de meeste vragen gaan over het paard zelf.

Maar mijn vraag is iets heel anders...

Als ik in draf blijf doorzitten dan hou ik dat niet lang vol omdat mijn "zaakje" afzakt en het spulletje wat ongelukkig naar beneden gaat hangen. Bloos Bloos Bloos

(ben links-dragend en gewoon normaal geschapen)

Het behoeft geen uitleg dat dit bijzonder pijnlijk kan zijn.

Soms gebeurt het ook in galop.

Uiteraard heb ik al geprobeerd om wat strakkere onderbroeken te kopen, maar het helpt niet echt.

De eerste vraag waar ik mee zit is: "Ben ik de enige die hier last van heeft"?

En de tweede vraag is dan: "Hoe lossen jullie dat op? Zijn er speciale heren-slips voor paardensport?"

Ik weet bijvoorbeeld dat je in een balletwinkel een speciale heren-slip kunt kopen die het zaakje keurig op z'n plek houd. Misschien moet ik dat eens proberen? Haha!

Nou, ik laat me verrassen door de antwoorden en suggesties.

M.v.g.

John

maudy_89

Re: Mannenvraagje (jongensvraagje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:48

oehh een vriend van mij heeft hier ook last van als we gaan rijden ik hou dit topic in de gaten, suc6 met je zoektocht !!!

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:54

ik heb mijn vriend hier nog nóóit over gehoord.....

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 16:02

sans6 schreef:
ik heb mijn vriend hier nog nóóit over gehoord.....

Misschien geneert hij zich om hier over te praten? Of misschien heeft hij het voor zichzelf in het verleden al opgelost?

Heb het er eens over met hem als je wil. Ben toch erg benieuwd.

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:06

Ik heb hier nog nooit van gehoord, maar wel eens van mijn zadelmaker gehoord dat bepaalde zadels voor mannen danwel vrouwen prettiger zitten...(mijn vader rijdt ook) Misschien is het een optie om eens onder begeleiding van een goede zadelmaker wat andere zadels te proberen?

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 16:10

Ezter schreef:
Misschien is het een optie om eens onder begeleiding van een goede zadelmaker wat andere zadels te proberen?

Ik heb helaas (nog) geen eigen paard. Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:50

Is geen rare vraag, ik krijg 'm van lesklanten op de manege ook wel eens.
Goed ondergoed is cruciaal, zowel voor heren als voor dames. Geen slappe boxer nemen, dan hangt alles gegarandeerd in de weg. Goede sportonderbroek gebruiken, gewoon bij de Perry te verkrijgen. En heren.... ondergoed gaat geen 10 jaar mee Knipoog dat moet je vervangen als de rek minder wordt Haha!

Wat waarschijnlijk ook meespeelt is de stand van jouw bekken als je in het zadel zit. Sommige dames hebben een beetje de neiging om op hun doos te gaan zitten in plaats van op de bips, en bij heren hebben we het dan over het klokkenspel wat vals begint te spelen...
Bekken wat kantelen, waardoor je goed op je billen zit.

Vraag je eigen instructeur er maar eens naar, het is echt geen rare vraag en waarschijnlijk erg makkelijk om je klachten te verhelpen.

Succes en nog veel rijplezier!

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 16:57

Bedankt Sonja. Pling

Die tip over het bekken... daar zal ik eens op letten. Ik heb over een uurtje les, dus kan ik er meteen mee aan de slag.

En geloof me, het is echt niet prettig als het "klokkenspel" vals speelt. Haha!

Het is in ieder geval erg geruststellend om te vernemen dat ik dus niet de enige ben met dit probleem(pje). Clown

kenny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 20:27

Hoi,

Wat ik wel weet is dan mannen er vaak in een dressuur zadel meer last van hebben dan in een spring of veelzijdigheidszadel. Ik denk omdat je in een dressuurzadel erg opgesloten zit. Dus misschien kun je daar op letten als je voor een nieuw zadel gaat kijken.

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 20:49

er zijn ook speciale boxers voor mensen die bijv. een zere kont krijgen, er zit dan een soort van gel in de boxer wat dus wat zachter zeg maar aankomt..
iig succes

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 20:53

essiej_peace schreef:
er zijn ook speciale boxers voor mensen die bijv. een zere kont krijgen, er zit dan een soort van gel in de boxer wat dus wat zachter zeg maar aankomt..
iig succes

ik heb er ook 1 voor op dagtocht (echt geweldige uitvinding)....anders reed ik soms nog wel eens me kont open met een lange rit van meerdere uren Bloos heb die toen gekocht bij de intersport ik weet dat ze er ook van die wielrenners fietsbroekkies met gel van verkopen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 09:12

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 09:17

DubbelDun, dat zal t probleem niet oplossen, maar grappig is ie wel !!!

TS succes !!

Daan_ielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 09:19

Ik geloof dat TS toch wel serieus was met zijn vraag.... ik sluit me aan bij de reactie van sonja, hoor idd vaker deze verhalen!!

btw het filmpje is eigenlijk wel erg grappig!!

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 09:24

hmmmmmmmm, ik denk dat je niet genoeg op je kont zit bij het rijden.. Heb ik namelijk ook Bloos alleen heb ik niets in de weg hangen Haha!
Ik kreeg vroeger altijd goede comentaar over mijn houding, rug mooi recht enz. Toch bleek ik helemaal verkeerd te zitten volgens mijn nieuwe lesgever.
Zijn commentaar: " was je een man geweest stonden je ballen bont en blauw Clown "
Dus ik denk dat je vooral aan je zit moet denken. Ook al zit je mooi rechtop, wil niet zeggen dat het juist is. Echt op je kont gaan zitten!
En verder kan goed ondergoed zeker helpen..

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 09:27

kenny1 schreef:
Hoi,

Wat ik wel weet is dan mannen er vaak in een dressuur zadel meer last van hebben dan in een spring of veelzijdigheidszadel. Ik denk omdat je in een dressuurzadel erg opgesloten zit. Dus misschien kun je daar op letten als je voor een nieuw zadel gaat kijken.

Maar er zijn toch zat mannen die dressuur rijden, hoe doen die dat dan? Ik denk dat je het niet in zadels moet zoeken, maar idd in fijn passend ondergoed en een goede houding. Het moet wel pijnloos kunnen lijkt me.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 09:28

Sonja schreef:
Is geen rare vraag, ik krijg 'm van lesklanten op de manege ook wel eens.
Goed ondergoed is cruciaal, zowel voor heren als voor dames. Geen slappe boxer nemen, dan hangt alles gegarandeerd in de weg. Goede sportonderbroek gebruiken, gewoon bij de Perry te verkrijgen. En heren.... ondergoed gaat geen 10 jaar mee Knipoog dat moet je vervangen als de rek minder wordt Haha!

Wat waarschijnlijk ook meespeelt is de stand van jouw bekken als je in het zadel zit. Sommige dames hebben een beetje de neiging om op hun doos te gaan zitten in plaats van op de bips, en bij heren hebben we het dan over het klokkenspel wat vals begint te spelen...
Bekken wat kantelen, waardoor je goed op je billen zit.

Vraag je eigen instructeur er maar eens naar, het is echt geen rare vraag en waarschijnlijk erg makkelijk om je klachten te verhelpen.

Succes en nog veel rijplezier!

Hier sluit ik me helemaal bij aan. En ook wat milly zegt. Probeer er dus goed op te letten dat je op die twee vet/spier kwabben onder aan je rug gaat zitten, daar zijn ze voor gemaakt Ja

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 09:34

Esperanza schreef:
Maar er zijn toch zat mannen die dressuur rijden, hoe doen die dat dan?

En dat is dan ook precies de reden waarom ik mijn vraag hier heb neergezet. Knipoog

Ik heb gisteravond bij les eens goed opgelet dat ik op mijn platte reet zit. Ik moet eerlijk bekennen dat het toch al wel enig verschil maakte. Echter, om dat te bereiken moest ik de beugels iets hoger hangen, en dat had dan weer tot gevolg dat het licht-rijden niet zo makkelijk ging omdat ik dan "teveel' moest opstaan om uit het zadel te komen. Probeer maar eens om half door je knieën te zakken, en vervolgens weer overeind te komen, en dat 25x achter elkaar. Haha!

Overigens een heel grappig filmpje. Clown

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 09:57

@Musicjohn : misschien eens iemand met verstand van zaken naar je rug laten kijken. Mijn bekken staat voorover gekanteld en ik kan dus niet in de officiële dressuurhouding zitten, zeker niet in een echt dressuurzadel.
Een verandering van die stand heeft idd direct gevolg voor je beenhouding (neiging tot stoelzit).

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 10:00

DubbelDun schreef:
@Musicjohn : misschien eens iemand met verstand van zaken naar je rug laten kijken. Mijn bekken staat voorover gekanteld en ik kan dus niet in de officiële dressuurhouding zitten, zeker niet in een echt dressuurzadel.
Een verandering van die stand heeft idd direct gevolg voor je beenhouding (neiging tot stoelzit).

Hier net hetzelfde! Ik probeer zoveel mogenlijk recht te lopen en mijn bekken te kantelen, ook als ik gewoon rondloop. Maar dan buig ik automatisch mijn knieen en schouders naar voor. Echt lastig dus...
Allemaal goed mis-groeit Tong uitsteken

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 10:02

ik zal mijn vriend eens even vragen. Ik heb hem er nog nooit over gehoord.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 10:06

Heb er eigenlijk nooit last van. Ik kan me nog wel heugen dat ik voor het eerst op mijn nieuwe western zadel (met knop) zat en mijn paard een erg plotselinge stop maakte...

Idd moet het aan je houding liggen. Heb je eigenlijk al een strakke paardrijbroek? Die drukt het zaakje een beetje naar boven, dat helpt ook goed.
Als het onder hangt, zou het misschien wel geplet kunnen worden. Maar ik heb daar nooit last van gehad, ook niet toen ik nog geen paardrijbroek had.

Ik heb trouwens een damesrijbroek, dat scheelt namelijk enorm in de prijs.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 10:07

Ik heb mijn vriend er al meerde malen over gehoord, een goede rijbroek heeft het al enigzins beter gemaakt...maar het gebeurt toch nog wel eens dat hij lekker bezig is en paardje lekker aan het lopen heeft en dan opeens stopt.
Paard en ik kijken dan van huh? Mja...dan speelt zijn klokkenspel dus vals:P

Daarbij...herkennen de heren hier ook dat ze lichtelijk onthaard worden op hun bovenbenen? Mijn vriend heeft daar heel erg last van bij lichtrijden enz. Ook al heeft hij een rijbroek aan.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 10:16

Ik heb het net aan mijn vriend gevraagd maar die heeft er in een westernzadel geen last van in een dressuurzadel wel.
Maar toen deed hij er niks aan ja hij zegt nu op ze tanden bijten Haha! Haha! Haha!

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 10:17

Ja, ik draag al strakke rijbroeken.

Mijn eerste punten van attentie zijn nu: zithouding / bekken / sportondergoed.

Kitty84 schreef:
Daarbij...herkennen de heren hier ook dat ze lichtelijk onthaard worden op hun bovenbenen? Mijn vriend heeft daar heel erg last van bij lichtrijden enz. Ook al heeft hij een rijbroek aan.

Nee, daar heb ik geen last van.