Vanochtend in alle vroegte naar stal om daar de laatste dingentjes klaar te maken.
We hadden er ruim de tijd voor uitgetrokken omdat we ook niet wisten hoe het laden zou gaan.
Dit ging allemaal zeer voorspoedig dus we waren ruim op tijd op het concoursterrein.
Tijdens het zadelen begon uni zich al wat op te winden want de andere paarden waren toch wel erg spannend.
Toen ik nog bezig was met m`n laatste spullen te pakken ging de eigenaresse van unicum alvast naar het losrij gedeelte om
daar al wat aan de hand te stappen.
Naast deze ring waren ze net een partytent aan het opzetten en dat veroorzaakte de nodige stres bij uni.
Deze heeft behoorlijk staan steigeren en begon in passage de baan rond te lopen wat dan wel weer grappig was om te zien.
Omdat hij niet echt kalmeerde ben ik er toch maar op gestapt en toen was hij redelijk braaf.
Het losrijden ging eigenlijk best lekker alleen tijdens m`n eerste proef was het echt vreselijk, alles vondt hij doodeng en hij was totaal niet op mij gericht.
Ik was dan ook wel erg blij toen dat proefje voorbij was!
Tussen de proeven door heb ik hem nog even flink aan het werk gezet en geprobeerd hem weer een beetje om mij te richten.
Dit lukte aardig waardoor mijn 2e proef stukken beter verliep, er kon nog veel verbeterd worden maar de verbetering met de 1e en de 2e proef was groot en daar was ik al gelukkig mee.
Uiteindelijk had ik voor m`n 1e proef 159 punten en voor m`n 2e proef 172 punten en dat laatste vond ik goed genoeg
voor de 1e keer.
We zullen zien of er 6 mei wel een winstpuntje in zit.
Voor het losrijden, uni houd alles goed in de gaten.
1:

Zo begonnen we vandaag.
2:

3:

4:

5:

Even in z`n oor fluisteren dat hij goed zijn best moet doen.
6:

Wat doe jij daar?
7:

8:

9:

10:

11:

12:

13:

Allebij moe maar tevreden.
14:

maar das makkelijker gezegt dan gedaan natuurlijk