Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
runningkawa schreef:WElke klasse rij je?
Kun jij je paard in de galop al lekker op de achterhand zetten. flink verzamelen maar wel sprong blijven houden? Dus niet alleen maar zachter galoperen
Zo niet, niet aan beginnen, je paard valt dan te hard op de voorhand, met alle kans op flinke blessures.
Kun je dat wel kun je op een volte 10 meter het paard even extra doorsluiten en dan stelt de overgang niets meer voor
Ff wat zwaarder zitten en kleine ophouding en je hebt 'm
Cardy schreef:Maar het is meer zo dat ik wil weten hoe het gedaan wordt.
ik heb het ook al heel lang niet gedaan en ben het ook eigenlijk niet van plan om het snel weer te doen
Cardy schreef:Maar mag ik dan niet op bokt vragen hoe andere het doen?
Blijkbaar kan niemand daar echt antwoord opgeven...

runningkawa schreef:Het wordt niet zomaar pas in de Z1 gevraagt.

Zep schreef:Ik zou je nog niet op de overgang galop-stap concentreren, maar eerst zorgen dat je écht goed kunt schakelen en sluiten in galop. Rijd dus heel veel schijnovergangen, waarbij je je paard enkele passen korter laat galopperen, en dan weer oprijd naar voor. Hij moet in een kleine pas kunnen galopperen zonder dat je hem daarbij vast blijft houden aan de voorkant.
Als je dat echt fijn kunt doen is de overgang naar stap ineens een peuleschilletje.