Sylvana SPRINGEN (heeel brede oxers!!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Babbelkous

Sylvana SPRINGEN (heeel brede oxers!!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 20:15

Hier zijn we weer met wat springfoto's!

Mijn paardje (Churchill x A Lucky One) heeft 2 weken en half 'vakantie' gehad, Cool waarvan ze 2 weken dagelijks op de wei heeft gestaan. Dat heeft echt ontzettend goed gedaan aan allebei! Ja
Sinds zondag zijn we terug aan het trainen. Rustig geleidelijk wat dressuur gereden begin deze week, en gisteren een oefenparcours gedaan dat behoorlijk goed ging! Was echt tevreden! Haha!
(nu staat ze weer alle dagen op de wei, en 's nachts staan de stallen open zodat ze in de paddock kunnen Knipoog Moraal is dus weer prima Haha! )

Vandaag dan les, en dan de rest van de week enkel dressuur. Liever had ik les en oefenparcours wat meer verspreid gehad, maar helaas kon het niet anders.

Les was echt nodig Bloos Hadden allebei trug wat meer vertrouwen nodig! Zeker voor wat betreft oxers! en daar hebben we wel wat op getraind vandaag, zeg Vork Knipoog
Ik heb mijn "oxerfobie" nogal moeten wegstoppen! Maar ik ben er nu wel heel trots over! Enorm fier op haar, Lovers maar stiekem ook een beetje op mezelf Bloos

Genoeg geleuter! Op naar de foto's!! Go jij! Go jij!

Hier mag ik wel wat meer meegeven.. Bloos
Afbeelding

Afbeelding

Deze vind ik heel mooi! Lovers
Afbeelding

Je zou echt denken dat ze zover niet zou geraken vind ik Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

Landen doen we uiteraard ook Clown Knipoog (bewijs dat we wel aan de overkant zijn geraakt Tong uitsteken )
Afbeelding

Hoezo oxerfobie?? Clown
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En geland.. Knipoog
Afbeelding

En dat brengt ons gelijk bij het einde van de foto-reeks Knipoog

Een berichtje zou heel leuk zijn! Haha! Bedankt!! Hyper!

Doei! Doei!

marrianne

Re: Sylvana SPRINGEN (heeel brede oxers!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:19

gaaf hoor mooie technieken van jou maar ook van je paard Haha! ik doe het je niet na hoor

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:19

Was je de eerste keer niet bang dat ze het als een in-uitje zou springen? Dat zou mijn paard doen namelijk.

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:20

ziet er goed uit
en je hebt wel lef om zulke oxers te springen ik doe het je niet na

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:24

Mooie foto's
maar op de 1e paar foto's zie ik dat je erg tegen houd maar ik denk dat dit een momentopname is omdat je daarna wel goed meegeeftIk vindt trouwens wel knap dat je geen kapstokken heb.
Veel succes met dit mooie paardje Knipoog

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 20:25

Saskiaatje schreef:
Was je de eerste keer niet bang dat ze het als een in-uitje zou springen? Dat zou mijn paard doen namelijk.

eerlijk gezegd, toch wel Nagelbijten / Gniffelen Bloos Maar langs voor is dat zicht helemaal anders (nog altijd veel te breed naar mijn zin Schijnheilig maar toch anders) en uiteraard hadden we het geleidelijk aan verbreed Lachen Ze moest meer 'doorspringen' en ik moet toegeven, dat deed (moest) ze wel met zo'n sprong Lachen
Ik deed echt wel in mijn broek hoor Bloos maar heb veel vertrouwen in mijn lesgever, en dat is wel fijn Lachen kan het nog steeds niet geloven dat ik het gedurfd heb! (en overleefd Tong uitsteken ) En de meeste waren dan nog vanuit de draf (wel met een balk ervoor, zo werd de afstand beter geregeld Knipoog )
Heb nu wel veel meer vertrouwen in men paardje en mezelf, en mijn paardje krijgt ook weer meer vertrouwen in haarzelf zo Haha!

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 20:28

quera schreef:
Mooie foto's
maar op de 1e paar foto's zie ik dat je erg tegen houd maar ik denk dat dit een momentopname is omdat je daarna wel goed meegeeftIk vindt trouwens wel knap dat je geen kapstokken heb.

Dank je!
Nee dat is waar hoor Bloos vertrouwen moest wat terug komen, en eens dat er weer wat is geef ik beter mee, weet dat het fout is, maar probeer erop te letten. Maar na een paar sprongen gaat het idd (gelukkig) wel beter Lachen
Hoe bedoel je met kapstokken?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:34

BlanCarla schreef:
quera schreef:
Mooie foto's

Dank je!
Nee dat is waar hoor Bloos vertrouwen moest wat terug komen, en eens dat er weer wat is geef ik beter mee, weet dat het fout is, maar probeer erop te letten. Maar na een paar sprongen gaat het idd (gelukkig) wel beter Lachen
Hoe bedoel je met kapstokken?

Vaak zie je bij springruiters( komt ook voor bij dressur hoor)
dat je tenen naar buiten wijzen en dat je er bij wijze van spreken een jas aan kunt ophangen

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 20:37

quera schreef:
Vaak zie je bij springruiters( komt ook voor bij dressur hoor)
dat je tenen naar buiten wijzen en dat je er bij wijze van spreken een jas aan kunt ophangen

Ik had al zo'n vermoeden dat je dat bedoelde Knipoog
Bedankt Haha! Want daar probeer ik heel erg op te letten Ja

Tanjake13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:46

Hej!
Er zijn echt wel mooie foto's uit gekomen, en ZO breed springen durf ik toch nog niet hoor!
Heb je mooi gedaan! Haha!
Ook prachtig paardje!
Groetjes
Tanja

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:46

Gave reeks Esther, lang geleden dat ik jou (op foto) nog heb gezien. Doe het je in ieder geval niet na, maar heb er dan ook het paard (nog) niet voor. Of ja, ik heb het paard wel maar die is er nog niet klaar voor, laat ik het zo zeggen Haha!
Als't veulen hier geboren is moet je hier maar is een glaasje champagne komen klinken in de wei Knipoog

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:48

de eerste ziet er niet uit Clown
maar al de rest , wow , die springt goed , echt een taltnje Lachen gaat er over alsof het niets is
en mooi is ie ook Lachen

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:49

Heey,
ziet er goed uit hoor Haha!
Paard heeft goede techniek (jij ook hoor Knipoog)
Gelukkig dat ze die spring toch gehaald heeft Haha!

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 20:50

Loolapelooza, idd lang geleden!! Maar in oktober dat weekend he Ja Haha! je gaat toch weer mee he?? Lachen
Laat zeker iets weten! Kom met super veel plezier op kraamvisite Haha! Kijk er al naar uit!! Ja
Bedankt voor je reactie!

Tanjake ook trouwens! En dat komt heus nog wel hoor bij jou! (en eerlijk gezegd had ik dit van mezelf ook nooit verwacht Nagelbijten / Gniffelen Bloos Knipoog )

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:50

Zoo knap hoor echt leuke combi!!! Cool

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 20:51

_Bonte_ schreef:
de eerste ziet er niet uit Clown

idd Sigaar Vind mezelf net een kip daar Schijnheilig en mag haar wel veel meer ruimte geven boven de sprong, gelukkig ging het daarna beter Bloos

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 21:23

Heey.
Wat blijft het een probleem he dat meegegeven Nagelbijten / Gniffelen .
Maar je komt erwel. Ik zit het hier maar van m'n stoel uitteleggen en in theorie gaat het maar als ik op men knollie zit ... Nee meeggeven is zo gemakkelijk ding niet als je erop zit of te veel of te weinig.. Maar al je ernaast staan gaat de uitleg toch zo gemakkelijk Sigaar Maarja .. bekend probleem.

Nee, ziet er echt goed uit. Maar op die 2de foto he .. Ligt je galopbalkje beetje ver ervan en MOET ze groot wegspringen (en het was volgens mij de bedoeling ze in de voet te krijgen) Dus probeer je galopbalk iets beter te leggen.
Maar misschien heeft het ook iets met je oxerfobie te maken want anders lukt het wel he met die galopbalkjes.

Ik vind het er echt beter en beter uitzien! En ik WIL meeten!
Nog veel succes.

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 21:38

Valentinow schreef:
Maar op die 2de foto he .. Ligt je galopbalkje beetje ver ervan en MOET ze groot wegspringen (en het was volgens mij de bedoeling ze in de voet te krijgen) Dus probeer je galopbalk iets beter te leggen.
Maar misschien heeft het ook iets met je oxerfobie te maken want anders lukt het wel he met die galopbalkjes.

Ik vind het er echt beter en beter uitzien! En ik WIL meeten!
Nog veel succes.

Nee, dat is een drafbalk Lachen Moest vanuit de draf komen, heel rustig en gecontroleerd door de wending komen. En het was juist niet de bedoeling om ze in de voet te krijgen, maar juist wel om ze er vlot over te laten gaan, en te laten doorspringen Lachen
Het balkje lag trouwens perfect, want het kwam telkens uit Haha! en mijn lesgever had dat gelegd, en die weet wel waar het precies moet liggen Knipoog dus over de afstand heb ik geen twijfels Lachen Maar ergens kan ik je redenering wel volgen Knipoog Maar hopelijk begrijp je het allemaal aan de hand van deze uitleg? Lachen

Heb ook een aantal gesprongen (ook oxers Knipoog) zonder balk ervoor, maar de balk lag er voornamelijk voor het vertrouwen dus.

Bedankt voor je reactie! En weet dat je meer dan welkom bent Haha! En uiteraard wil ik ook ontzettend graag ingaan op jou aanbod om jou en VT te meeten! Ja

x

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 06:17

Aah ok, bedank voor de uitleg. Ja ik was nog aan het denken van zou ik het wel zeggen omdat je toch eingelijk les had. Maarja. Ik had gehoopt -en heb gekregen- op een duidelijke uitleg Lachen .
Maar toch ik blijf wel bij mijn puntje dat als je zo breed gaat je wwel iets dichter op je grondbalk mag komen want die heeft toch genoeg voet ..
Maarja jou lesgever zal denkik dan het idee (dat idee heb ik trouwens ook met een weigerachtige pony die ik nu rijd Knipoog )hebben van op training mag ze als is wat groot wegspringen of juist diep komen. Maar op(training)parcour niet. Ik kan hem dus zeker geen ongelijkgeven omdat ik het zelf ook doe. Maar als de oxers zo breed staan heb ik ze liever iets mooier (en in dit geval dieper) geplaats voor de sprong.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 06:34

Mooie sprongen ! Lachen

Foto 8 is echt Fantastisch daar zweven jullie helemaal Cool

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 08:17

hihi, idd, lijkt net of we daar vliegen! Knipoog

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 12:35

nog reacties?

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:40

Wow! wel een hele brede oxer ja!ziet er leuk uit hoor!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:34

Ziet er goed uit! Knap dat je ondanks je fobie zo goed doorzet!

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:36

Netjes hoor! Leuke combinatie en het ziet er erg mooi uit Lachen

Groetjes Evelien Lachen