Hemingway @ dressuur les.. Beware; slof!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Reggs

Hemingway @ dressuur les.. Beware; slof!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 18:19

Heyhey!

Vrijdag had ik les, en vandaag vond ik dat het tijd werd om weer eens foto's te plaatsen..

Toen ik foto's zag schrok ik heel erg van mn handen, ik wist wel dat ik heel streng was, maar zo streng had ik niet door..
Over de slof, ik weet dat hij niet los hangt, en dat de meeste van jullie tegen een slof zijn. Toch rij ik er mee, en voor mij en hamingway werkt het wel. De slof ik voor een deel van elastiek, dus hij kan altijd alle kanten op met zijn hoofd als hij dat wil.

Voor hoe het eerst was; zie profiel Knipoog
Van te voren heb ik hem goed gelongeerd zodat hij al een beetje los komt in z'n lijf.

We begonnen met goed inbuigen, dit doen we altijd met SB, Travers, wijken, kleine voltes en appuyementen..
Hemingway kan het allemaal..

Afbeelding
Wijken

Afbeelding
idem

Afbeelding
Schouder binnenwaarts

Afbeelding
Weer recht stellen na de travers

Afbeelding
Appuyement

Afbeelding
Hemingway zet z'n nek er even op

Afbeelding
Valt wat uit elkaar

Afbeelding
Nog een appuyement

Afbeelding
Juf staat in beeld Tong uitsteken

Afbeelding
al wat beter, al moet ik niet zo achterover hangen (wel heel extreem)

En toen kwam het leukste van de les, we gingen een pirouette oefenen Haha!
Afbeelding
In totaal waren het 3 passen, en toen brak hij weer uit, maar het waren 3 passen!

Afbeelding

Daarna ging het nog veel beter, maar toen moest m'n zus even een paard rijden..

Ohja, nog even over het bit, wat ongetwijfeld gezien word Tong uitsteken het bit is echt te groot, maar ik heb niks over de spullen van de eigenaren te zeggen, ik heb het wel tegen ze gezegd, maar ik kan ze moeilijk meeslepen naar de winkel en ze een andere laten kopen Knipoog

Liefs,

Renza

Re: Hemingway @ dressuur les.. Beware; slof!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:21

Hemmingway blijft een knap paard Lovers .
Wat ik van de slof / manier van rijden vindt weet je wel geloofik Schijnheilig dus daar zeg ik verder maar niks over.

SharonB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:23

Ik vind het een super leuk paardje, maar ik vind dat je te veel naar achteren zit en dat het paard dan op jouw teugels hangt! Zie foto 10 en 12! Ga iets rechterop zitten en laat het paard op zijn eigen benen lopen! Let ook op je handen, maar dat had je zelf al gezegd Knipoog En probeer met wijken recht te blijven zitten en niet scheef! Zie foto 1! Maar ik vind de slof niet slecht, want ik heb zelf mijn paard vroeger ook met een slof gereden en als je paard er alleen maar beter van wordt en als je er goed mee kan rijden, kan een slof echt geen kwaad!
Maar één ding: Waarom rijd je hem met een slof als je van die moeilijke oefeningen doet? Je kan hem toch eerst los rijden met de slof en daarna die oefeningen gaan doen? Tong uitsteken Of zie ik dat verkeerd?

Veel succes met rijden nog! Bloos
Laatst bijgewerkt door SharonB op 19-04-07 18:30, in het totaal 2 keer bewerkt

negrita_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:26

Heel mooi paard
Ik snap het van de slof loopt mij paard ook 10 keer zo goed
maar 1 vraagje waarom ben je al met best moeilijke oefeningen bezig als je hem nog met slof meot rijden ?

verder ziet het er heel mooi uit

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:29

Ik heb zelf niks met de slof, maar ben er ook niet tegen mits goed gebruikt. Maar dit, sorry vind je erg onvriendelijk rijden. Al die oefeningen zijn leuk, maar pas als je basis goed is. Valt me nog mee dat het paard niet recht omhoog komt...

Het is wel een superleuk paardje!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:35

Sja .. wat moet je daar van zeggen.
Ondanks de oefeningen die je beschrijft ( Appuyeren en pirouettes) zie ik echter in het plaatje echt geen verzamelin en oprichting op welek manier dan ook. Op de draf foto's lijkt je paard zelfs redelijk op de voorhand. En op de laatst foto vindik je eenerg fout binnen handje hebben.

Ik vind het wel een heel leuk paard maar ik geloof het allemaal niet zo in stap.. eigenlijk .... maar goed het blijven moment opnames

En een Piouette in stap heet een keertwending Knipoog

Bestee je aandacht wat meer aan je ghewichtshulpen .. af en toe zit je op de verkeerde kant.

Probeel met Schouderbinnenwaarts je binneneen lang en op zijn plaats te houden.

Ik denk dat je best graag wil en goed fanatiek bezig bent maar ik zie eigenlijk geen enkele foto waar het paard coorect naageeft en netjes over de rug loopt en dat is toch wel jammer als je je aan deze oefenignen waagt.

geen basis !! jammer

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:40

Aparte instructrice heb jij..

Dautsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:51

Ik dacht ook meteen waarom van die moeilijke oefeningen als je hem nog niet voor elkaar hebt zonder slof. Dus mijn tip: slof eraf en naar ontspanning gaan rijden zonder slof. En doorzetten! Het kan een tijdje duren, maar dan zal je meer profijt van je mooie paardje hebben. Die moeilijke oefeningen komen vanzelf wel, zo belangrijk is dat toch niet. De basis, die is belangrijk!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:55

Ik denk eerder dat je weer terug moet naar de basis, het leren van ontspannen rijden van het paard. Je stuurt nog teveel met je handen en je bent nog té afhankelijk van de slof. Probeer eerst het paard eens mooi ontspannen en rond te rijden zonder slof (slof even met losrijden, prima, maar niet als je al deze oefeningen wilt rijden). Stuur meer met je benen, dan hoeven je handen minder werk te doen Knipoog
Als de eigenaren geen bit willen kopen, waarom koop je dan zelf geen nieuw bit? Het welzijn van het paard gaat voor Lachen Raar dat je instructice niet doorgaf dat je je handen te streng had Verward
Het is overigens wel een prachtig paard om te zien! Hoe groot is ie?

xMargot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:59

ik vind het vrij moeilijke oefeningen nog, als je nog met slof rijd en het nog niet altiijd even lekker gaat. maar wel een heel gaaf paard

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:59

Zoals hier boven al aangegeven, waarom al bezig zijn met oefeningen uit de M/Z tewijl de basis van de B er nog nieteens in zit ?

Zolang je paard niet nagefelijk en rechtgericht gereden word zou hij nooit zijn gewicht op de achterhand willen nemen en de oprichting die je bij deze oefeningen nodig hebt krijg je er dus nooit uit...

Ik zou ik als jou was lekker terug gaan naar de basis en je trainingen eerst beperken tot het rijden naar ontspanning en nagefelijkhied... Slof er af en lekker laag over de rug rijden, als de basis is gelegd... komt de rest vanzelf !

En als je instructrice hier anders over denkt moet je meschien is na gaan denken of ze wel op de juiste manier les geeft en of het wel bij je paard past Lachen

Suc6 Haha! gaat vast goed komen, want jullie vormen een leuke combi

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:13

Zitlessen zouden denk ik als eerste wel goed zijn voor je Lachen leuk paard maar weet je uberhaupt wel hoe je em nageeflijk moet rijden? Zonder alleen aan die slof te plukken?? Jammer dat jij al met slof rijdt. Verder leuk paard. Suc6 ermee.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:15

nikki160287 schreef:
Ik heb zelf niks met de slof, maar ben er ook niet tegen mits goed gebruikt. Maar dit, sorry vind je erg onvriendelijk rijden. Al die oefeningen zijn leuk, maar pas als je basis goed is. Valt me nog mee dat het paard niet recht omhoog komt...

Het is wel een superleuk paardje!

Hardstikke mee eens! Travers en schouderbinnewaarts, heel knap, waarom dan een slof! Verder vind ik dat je m beter een touw om de nek kan doen om aan te gaan hangen, ipv de teugels!

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:16

Riant schreef:
Ondanks de oefeningen die je beschrijft ( Appuyeren en pirouettes) zie ik echter in het plaatje echt geen verzamelin en oprichting op welek manier dan ook. Op de draf foto's lijkt je paard zelfs redelijk op de voorhand. En op de laatst foto vindik je eenerg fout binnen handje hebben.

Ik vind het wel een heel leuk paard maar ik geloof het allemaal niet zo in stap.. eigenlijk .... maar goed het blijven moment opnames

Bestee je aandacht wat meer aan je ghewichtshulpen .. af en toe zit je op de verkeerde kant.

Ik denk dat je best graag wil en goed fanatiek bezig bent maar ik zie eigenlijk geen enkele foto waar het paard coorect naageeft en netjes over de rug loopt en dat is toch wel jammer als je je aan deze oefenignen waagt.

geen basis !! jammer

Als je goed kijkt is dit wel degelijk in galop, maar verder ben ik het met je eens.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:18

Het is geen kunst om een paard nagevelijk te krijgen met slof, maar het is wel een kunst om het ook zonder te kunnen Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:19

WAT een SUPERBRAAF paard, zou er heel zuinig op zijn

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:21

Ik zou eerst maar is gaan beginnen met een goede basis. Lips are sealed
En snel een andere instructrice zoeken.
Laatst bijgewerkt door Peuk op 19-04-07 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:22

KiWiKo schreef:

Tong uitsteken hahahaa...

Ik ben het overigens eens met het bovenstaande,zou zeker terug gaan naar de basis. En in je profiel gekeken, omdat je zei dat het nu beter gaat, maar zie eigenlijk geen verschil. Volgens mij rijd je ook alleen maar met slof er staan wel meer foute rijfoto's met slof in je profiel..

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:26

KiWiKo schreef:

ROFL

Ik ga mee met voorgaand commentaar. Lachen Erg mooi paard, en erg braaf dat hij dit toelaat. Het is niet super onvriendelijk, in de zin dat het mishandeling is, maar ik zou de slof er af gooien (waarom rijd je eigenlijk met slof? Lachen ) en dan eerst de basis erin gooien zodat dat er niet meer snel uit is. Wat voor soort les geeft je instructrice? En wat voor diploma's heeft ze? Misschien eens voor een ander kijken, want een instructrice die jou in 1 les een keertwending (of wat het ook maar is, meningen zijn verdeelt hier. Clown ), schouderbinnenwaarts en laat appuyeren MET slof is niet helemaal helder, geloof ik.

Probeer eerst de basis er in te krijgen op je eigen tempo EN dat van je paard (Met paarden moet je nu eenmaal een hoop geduld hebben) en ga vanuit daar verder bouwen. Lachen Als je instructrice zich hier niet aan kan meten maar liever met andere moeilijke dingen bezig is waar jullie nog niet aan toe zijn raad ik je sterk aan een ander te zoeken. Ja

Succes!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:30

Mooi paard met potentieel voor het grote werk.
Maar het grote werk dus de verzameling die gevraagd wordt voor de Travers renvers appuyementen kun je pas vragen als je de basis vol in orde hebt. En daar bedoel ik heel erg mee recht gericht tussen twee teugels, takt, ontspanning, aanleuning, schwung en recht richten.
Jammer is dat je de eerste punten niet op orde hebt en je dan wel al dan niet in opdracht van je instructrice bezig houdt met het rijden van kunstjes.
Ik begrijp ook werkelijk niet waarom je instructrice je laat proeven aan dit werk terwijl je de basis niet hebt. Vooral die terug werkende hand is zonde, veel te lange teugels waarom neem je ze niet korter dan hoef je niet te trekken. Probeer zeer zeker aan je houding te werken zit rechtop op twee zitbeenknobbels.

Dit paard heeft werkelijk veel potentieel en wordt ook goed gereden want vanzelf gaat er natuurlijk niet. Bekwaam je op de basis die kunsjes zijn dan echt peanuts.
Heel veel sucses. Ik wil er nog bij vermelden dat ik het ook een beetje vreemd van je instructrice vind hoor maar tegenwoordig verbaas ik me er niet meer over. Overleg maar met je instructrice of ze met je aan de basis wil gaan werken, ik zie een goede combinatie aan het begin van een lange weg. De weg kun je niet verkorten die moet je helemaal aflopen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:35

Sannum schreef:
Riant schreef:

geen basis !! jammer

Als je goed kijkt is dit wel degelijk in galop, maar verder ben ik het met je eens.

hier ben ik het helemaal mee eens
jullie zijn een leuke combi, daar niet van. Maar haal ajb die slof eraf en ga opnieuw bij de basis beginnen. Waarom rij je eigenlijk met slof

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:38

KiWiKo d'r opmerking is inderdaad een goede opmerking! Je zal er niet veel vinden die dit toelaten!

Dat je met een slof rijdt, prima, zul je mij echt niet over horen, maar dan moet je hem wel op de goede manier gebruiken. Die goede manier hoeft van mij niet helemaal los op de grond te zijn, maar de manier waarop jij hem gebruikt, dat is alles behalve op een goede manier.

Je zegt dat je hem los maakt door allerlei oefeningen te stappen, schouderbinnenwaarts, travers etc. Dit zie ik in mijn omgeving ook wel eens gebeuren, het nut ervan?! Als je het mij vraagt: Heeft geen nut.

Ga eerst eens gewoon kilometers maken, zorg dat je netjes op je paard zit(zodat je dus gelijke teugel, been en zithulpen kan geven), ga vervolgens eens beginnen met schakelen(op zit, en niet alleen op hand en/of slof) en ga vervolgens richting je nageeflijkheid. Zorg dat je de nageeflijkheid niet verkrijgt via een slof(op deze foto's krijg je hem niet eens naar beneden MET slof.... neem aan dat je hem nageeflijk krijgt), maar via een combinatie van been, zit en hand.

Je instructie: tja daar kan ik niet over oordelen, maar het feit dat zij met jou denkt aan oefeningen, zoals pirouetten ed, lijkt mij wel aan te geven dat er iets niet helemaal goed gaat. Een pirouette is niet meer dan een wending, die alleen goed gemaakt kan worden als er voldaan kan worden aan het scala van africhting. En voor zover ik kan oordelen van je foto's, kan daaraan niet voldaan worden.

Ga je dus eerst eens bezig houden met de basis, en kijk vanaf daar verder, je slaat nu stappen over en daar word je niet beter van.
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 19-04-07 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

bambam99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:38

Oefff... zal er niet nog meer aan toevoegen dan er al gezegd is. Missmieke verwoord het wat mij betreft heel goed. Basis, basis, basis!

"Het slimste wat je kan zeggen is; Ik snap het niet" , breng dat eerst in de praktijk, voordat je je met te moeilijke zaken bezig houdt.

Succes ermee, want 't is wel een lekker beest!

*edit* te snel verstuurd, sorry!

Reggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 20:00

SharonB schreef:
Maar één ding: Waarom rijd je hem met een slof als je van die moeilijke oefeningen doet? Je kan hem toch eerst los rijden met de slof en daarna die oefeningen gaan doen? Tong uitsteken Of zie ik dat verkeerd?

Hemingway kan de oefeningen, en als Juf tegen mij zegt dat ik moet gaan appuyeren is het niet aan mij om te zeggen ja daahaag, ik denk dat jullie dat wel even moeten onthouden. Bovendien Komt hij juist los in deze oefeningen.

bambam99 schreef:
Het slimste wat je kan zeggen is; Ik snap het niet.....

idd, maar wat dat hier mee te maken heeft?
missmiekie schreef:
KiWiKo d'r opmerking is inderdaad een goede opmerking! Je zal er niet veel vinden die dit toelaten!

Dat je met een slof rijdt, prima, zul je mij echt niet over horen, maar dan moet je hem wel op de goede manier gebruiken. Die goede manier hoeft van mij niet helemaal los op de grond te zijn, maar de manier waarop jij hem gebruikt, dat is alles behalve op een goede manier.

Je zegt dat je hem los maakt door allerlei oefeningen te stappen, schouderbinnenwaarts, travers etc. Dit zie ik in mijn omgeving ook wel eens gebeuren, het nut ervan?! Als je het mij vraagt: Heeft geen nut.

Je instructie: tja daar kan ik niet over oordelen, maar het feit dat zij met jou denkt aan oefeningen, zoals pirouetten ed, lijkt mij wel aan te geven dat er iets niet helemaal goed gaat. Een pirouette is niet meer dan een wending, die alleen goed gemaakt kan worden als er voldaan kan worden aan het scala van africhting. En voor zover ik kan oordelen van je foto's, kan daaraan niet voldaan worden.

Nee, ik kan daar ook niet aan voldoen, dat weet ik, maar zoals ik hierboven heb gezegd, Wie ben ik om er tegen in te gaan.
Over mn slof, als ik m zo verkeerd zou gebruiken als jij zegt, waarom zegt mijn instructrice er dan niks van?

knabbelgirl schreef:
Maar haal ajb die slof eraf en ga opnieuw bij de basis beginnen. Waarom rij je eigenlijk met slof

Mag ik zelf weten of ik met slof rij?

KiWiKo schreef:

mensen verwarren braaf altijd zo makkelijk met, makkelijk.. Hamingway is echt de makkelijkste niet.
Hij is braaf ja, maar verzet zich op een andere manier dan met stijgeren e.d.

Niine schreef:
Travers en schouderbinnewaarts, heel knap, waarom dan een slof! Verder vind ik dat je m beter een touw om de nek kan doen om aan te gaan hangen, ipv de teugels!

Ik zei toch dat ik er zelf ook van schrok..

Miss_Blimm schreef:
Zitlessen zouden denk ik als eerste wel goed zijn voor je Lachen leuk paard maar weet je uberhaupt wel hoe je em nageeflijk moet rijden? Zonder alleen aan die slof te plukken?? Jammer dat jij al met slof rijdt. Verder leuk paard. Suc6 ermee.

Jammer dat ik niet trots kan zijn op wat ik al heb bereikt..

Flevolander schreef:
Zoals hier boven al aangegeven, waarom al bezig zijn met oefeningen uit de M/Z tewijl de basis van de B er nog nieteens in zit ?

Zolang je paard niet nagefelijk en rechtgericht gereden word zou hij nooit zijn gewicht op de achterhand willen nemen en de oprichting die je bij deze oefeningen nodig hebt krijg je er dus nooit uit...

Ik zou ik als jou was lekker terug gaan naar de basis en je trainingen eerst beperken tot het rijden naar ontspanning en nagefelijkhied... Slof er af en lekker laag over de rug rijden, als de basis is gelegd... komt de rest vanzelf !

En als je instructrice hier anders over denkt moet je meschien is na gaan denken of ze wel op de juiste manier les geeft en of het wel bij je paard past Lachen

Suc6 Haha! gaat vast goed komen, want jullie vormen een leuke combi

Mijn instructrice heeft hemingway zelf ook heel veel gereden, en weet goed hoe hij in elkaar zit, ik heb nog niet heel lang les van haar, dus ik moet nog wennen aan de aanwijzingen die ze geeft, daarom gaat het ook wel eens fout..

Ik vind het leuk om te horen dat we een leuke combi zijn trouwens Lachen ik vind m ook super lief

Natasja91 schreef:
Aparte instructrice heb jij..

Iedereen is anders...

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:05

heyy rustig...wij vallen jou toch ook niet aan...we bedoelen het alleen goed hoor.
En jij bent haar klant om er tegenin te gaan. Onthoud dat wel