SharonB schreef:Maar één ding: Waarom rijd je hem met een slof als je van die moeilijke oefeningen doet? Je kan hem toch eerst los rijden met de slof en daarna die oefeningen gaan doen?

Of zie ik dat verkeerd?
Hemingway kan de oefeningen, en als Juf tegen mij zegt dat ik moet gaan appuyeren is het niet aan mij om te zeggen ja daahaag, ik denk dat jullie dat wel even moeten onthouden. Bovendien Komt hij juist los in deze oefeningen.
bambam99 schreef:Het slimste wat je kan zeggen is; Ik snap het niet.....
idd, maar wat dat hier mee te maken heeft?missmiekie schreef:KiWiKo d'r opmerking is inderdaad een goede opmerking! Je zal er niet veel vinden die dit toelaten!
Dat je met een slof rijdt, prima, zul je mij echt niet over horen, maar dan moet je hem wel op de goede manier gebruiken. Die goede manier hoeft van mij niet helemaal los op de grond te zijn, maar de manier waarop jij hem gebruikt, dat is alles behalve op een goede manier.
Je zegt dat je hem los maakt door allerlei oefeningen te stappen, schouderbinnenwaarts, travers etc. Dit zie ik in mijn omgeving ook wel eens gebeuren, het nut ervan?! Als je het mij vraagt: Heeft geen nut.
Je instructie: tja daar kan ik niet over oordelen, maar het feit dat zij met jou denkt aan oefeningen, zoals pirouetten ed, lijkt mij wel aan te geven dat er iets niet helemaal goed gaat. Een pirouette is niet meer dan een wending, die alleen goed gemaakt kan worden als er voldaan kan worden aan het scala van africhting. En voor zover ik kan oordelen van je foto's, kan daaraan niet voldaan worden.
Nee, ik kan daar ook niet aan voldoen, dat weet ik, maar zoals ik hierboven heb gezegd, Wie ben ik om er tegen in te gaan.
Over mn slof, als ik m zo verkeerd zou gebruiken als jij zegt, waarom zegt mijn instructrice er dan niks van?
knabbelgirl schreef:Maar haal ajb die slof eraf en ga opnieuw bij de basis beginnen. Waarom rij je eigenlijk met slof
Mag ik zelf weten of ik met slof rij?
KiWiKo schreef:WAT een SUPERBRAAF paard, zou er heel zuinig op zijn
mensen verwarren braaf altijd zo makkelijk met, makkelijk.. Hamingway is echt de makkelijkste niet.
Hij is braaf ja, maar verzet zich op een andere manier dan met stijgeren e.d.
Niine schreef:Travers en schouderbinnewaarts, heel knap, waarom dan een slof! Verder vind ik dat je m beter een touw om de nek kan doen om aan te gaan hangen, ipv de teugels!
Ik zei toch dat ik er zelf ook van schrok..
Miss_Blimm schreef:Zitlessen zouden denk ik als eerste wel goed zijn voor je

leuk paard maar weet je uberhaupt wel hoe je em nageeflijk moet rijden? Zonder alleen aan die slof te plukken?? Jammer dat jij al met slof rijdt. Verder leuk paard. Suc6 ermee.
Jammer dat ik niet trots kan zijn op wat ik al heb bereikt..
Flevolander schreef:Zoals hier boven al aangegeven, waarom al bezig zijn met oefeningen uit de M/Z tewijl de basis van de B er nog nieteens in zit ?
Zolang je paard niet nagefelijk en rechtgericht gereden word zou hij nooit zijn gewicht op de achterhand willen nemen en de oprichting die je bij deze oefeningen nodig hebt krijg je er dus nooit uit...
Ik zou ik als jou was lekker terug gaan naar de basis en je trainingen eerst beperken tot het rijden naar ontspanning en nagefelijkhied... Slof er af en lekker laag over de rug rijden, als de basis is gelegd... komt de rest vanzelf !
En als je instructrice hier anders over denkt moet je meschien is na gaan denken of ze wel op de juiste manier les geeft en of het wel bij je paard past

Suc6

gaat vast goed komen, want jullie vormen een leuke combi
Mijn instructrice heeft hemingway zelf ook heel veel gereden, en weet goed hoe hij in elkaar zit, ik heb nog niet heel lang les van haar, dus ik moet nog wennen aan de aanwijzingen die ze geeft, daarom gaat het ook wel eens fout..
Ik vind het leuk om te horen dat we een leuke combi zijn trouwens
ik vind m ook super lief
Natasja91 schreef:Aparte instructrice heb jij..
Iedereen is anders...