Nu ik verzorg een friesje. Ik rijd er ongeveerr 2x in de week op. Ik krijg 1x in de maand les en vanaf de grote vakantie om de 2 weken. Nu wil ik ook kunnen trainen als ze er niet is, en we zijn bij haar nu bezig met stelling en buiging. Nu was mijn vraag hoe ik hem leer aan de teugel te lopen. Ik heb geen passoa dus hier kan ik het ook niet mee, ik ken er ook niemand mee. In stap loopt hij best lekker, maar als ik hem in draf zet loopt hij met z'n hoofd waar hij wil. Als hij er vandoor gaat of iets heb ik er ook bijna geen controle over omdat hij het niet gewend is en dan nog harder gaat trekken. Ik rijd met een gewoon trensje en ben niet van plan een zwaarder bit in te leggen. Kan ik dit corrigeren door bv 1x in de 2 weken een halfuurtje met slof te rijden? Ze hebben mij vertelt dat het uit ontspanning moet komen. Nou hij ontspant zich zeker wel, maar toch blijft hij maar lekker naar boven lopen. Op mijn vingers spelen reageert hij niet, hij snapt het helemaal niet. Daarom deze slof vraag, kan ik het zo dan niet corrigeren, hoe dan?X
Hij loopt graag voorwaarts, maar hij loopt best aan de voorhand, ik wou hem daarom wat aan de teugel leren lopen zodat ik hem kan verzamelen.