Zwarte Rohdiamant x Furioso II aan het werk!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Y_DG

Zwarte Rohdiamant x Furioso II aan het werk!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 21:34

Dit paard had ik vorig jaar gekocht, ergens in april/mei.. En is vorige zomer (paar maanden later) terug verkocht. Toen we hem kochtten hebben we hem direct laten castreren dus hij gaat sinds vorig jaar als ruin door het leven Tong uitsteken
Hij is momenteel 7 jaar, dus wel laat gecastreerd.

Toen we hem kochtten was hij enkel zadelmak en beetje ingereden, paard kon niets behalve wat in de aanleuning lopen.. Toen hij aan het werk moest en wat in de spieren kwam kwam hij duidelijk tot leven, hij werd niet zo heel braaf meer Nagelbijten / Gniffelen

Hij heeft veel bloed maar dat gebruikte hij vroeger niet omdat hij geen kracht had.. MAar nu gebruikt hij zn bloed, ook op de positieve manier, maar niet altijd.. Steigeren, bokken, staken, bevriezen, alles wat je maar kan denken.. MAar het ziet ernaar uit dat hij stillaan begint te beteren Ja

Maar hier komen de foto's Knipoog (met nieuwe eigenaresse natuurlijk, ze zit niet op bokt dus commentaar op houding ofzo hoeft niet echt)

Toen we hem gingen proberen, zoals je ziet, geen bespiering, onderhals, een paard zonder conditie dus Knipoog

Afbeelding

nu:

schouderbinnenwaarts:

Afbeelding

ook linksom:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pasje wijken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hier ging ie net omhoog, tijdens een staking dus

Afbeelding

Afbeelding

en een still Knipoog

Afbeelding

dit was hem met mij onder het zadel vorig jaar, met elastiek omdat ie toen nog veel zn hoofd omhoog sloeg:

Afbeelding

Hilde_

Re: Zwarte Rohdiamant x Furioso II aan het werk!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:35

Wauw Lovers
Die is veranderd Haha!
Hij is en blijft gaaf Yuri! Ja

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:36

hey
Wat heeft hij al een hoop spieren gekregen zeg! Hij is nog serieus veranderd sinds laatste keer ik hem zag (en die foto in je grijze setje maakte Tong uitsteken )
Ziet er super uit Ja

MiepprinZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:36

Paard ziet er een stuk beter uit!

Maar volgens mij wil ze appuyeren ipv wijken Knipoog

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:37

erg mooi is ie geworden !

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 21:39

@hilde: thnx Haha!

@kim: ja hij's erg verandert e! HIj is zo leuk Clown

@miepprinz: ja eh! En het is echt wijken hoor Knipoog Alleen is het wel zo dat ze veel speelt met de stellingen tijdens het wijken omdat hij daarin nogal veel staakt, ze maakt hem los tijdens het wijken

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:42

Erg gaaf paard vind ik het, toen ik de foto's vorig jaar zag vond ik 'm al zo stoer! Vingers aflikken
Over de houding van de amazone ben ik niet zo te spreken, maar dat heeft geen nut hier verder.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 22:21

Wat een leuk dier is dat. Die is flink uitgezwaard zo te zien. Zitten fijne stukken tussen. Moet er wel bij vermelden dat de amazone het paard flink hindert met het scheef zitten en de onderbenen naar achter gooien. Ik vraag me af of het staken echt van het paard uit komt of een reactie op de rijderij is.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 22:32

Ik vind het een leuk paard, maar desondanks ook een onrustig beeld. Het lijkt erop alsof hij vaak zijn rug vast zet, en de ruiter zit wat voorover met de benen veel te ver naar achteren.
Met name schouderbinnenwaarts, rij je eigenlijk met je binnenbeen aan de singel... Knipoog

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 23:33

@vvalar: thnx, die is idd een pak uitgezwaard gelukkig. Het kan natuurlijk dat het aan de rijstijl ligt.. Daar spreek ik me niet over uit maar wel moet ik zeggen is dat hij zeer braaf was toen wij hem hadden en het pas later is begonnen..

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 06:30

Hoewel er gevraagd is geen commentaar te geven op de dame in het zadel, toch even het volgende :
Ze zit nogal voorover, en met haar benen ver naar achteren. Hierdoor hindert ze het paard, bovendien komt ze zo wel erg vaak en vrij grof met haar spoor in.
Ook vind ik dat ze een wel heel erg lange zweep erbij heeft.
Al met al geen ontspannen beeld.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 06:52

Heel mooi paardje en is lekker opgeknapt! Ik vind het wel een erg leuke combinatie maar ben het idd wel met het commentaar van de persoon hierboven(michel123) eens Knipoog

Groetjes Evelien

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:12

Quirinake schreef:
@vvalar: thnx, die is idd een pak uitgezwaard gelukkig. Het kan natuurlijk dat het aan de rijstijl ligt.. Daar spreek ik me niet over uit maar wel moet ik zeggen is dat hij zeer braaf was toen wij hem hadden en het pas later is begonnen..

Ah ok, erg jammer dus dat hij nu in de staak gaat. Verder wel heel mooi dier, echt lekkere nek heeft hij gekregen!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 10:24

Hoi hoi,

Wat een super leukd ier.

Toch wil ik nog ff wat zeggen. Ik heb ook een soort zelfde paard (Kennedy x Wellington) die kon ook de sterren van de hemel aflopen en vervolgens staken. Dat kwam niet door haar maar door een verkeerde manier van rijden. Ik zeg niet dat dat zo is bij jullie, maar misschien moet je hem gewoon lekker iets losser laten van voren, dat heeft bij mij voor zeer veel resultaat gezorgd.

Wel een mooi paardje hoor.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 12:47

bedankt voor jullie commentaren maar ik had ook graag iets willen zeggen!

Ik ga niemand gelijk geven maar ik wil toch ff zeggen dat de amazone erg haar best doet. In het begin dat ze hem kocht liep hij braaf en kon ze hem goed ontspannen over de rug rijden..

Maar na een tijd werd hij niet meer braaf en dat lag eigenlijk niet aan haar. Hij werd gewoon smérig. Toen reed ik er zelfs nog op wanneer hij smerig begon te doen. Gewoon bevriezen, niets meer doen..
Of wanneer je op de cirkel rijd, en je raakt de hoefslag, ging ie gewoon naar de muur toe en plette hij je tussen de muur, bokken op zweep enz..

Toen volledige checkup gehad omdat het mss iets in de rug ofzo was, maar dat was het ook niet, en hij is steeds smeriger beginnen doet met kaarsrecht steigeren als gevolg. Mààr dat is nu aan het minderen dus een pluim voor haar dat ze zo hard de moed erin is blijven houden. Ze zijn goed bezig Ja

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 12:48

Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst Lachen Hij is echt heel erg mooi een prachtbeest.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 12:51

nobillity schreef:
Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst Lachen Hij is echt heel erg mooi een prachtbeest.

ehmm.. Bedankt maar hij is geen nieuwe aanwinst Clown Als je goed kijkt zei ik dat ik dit paard vorig jaar gekocht had, en paar maanden opnieuw doorverkocht heb. Deze foto's zijn met zijn nieuwe amazone Knipoog

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 13:45

Ik zeg ook niet dat het zo is. Ik zeg alleen maar dat ik exact hetzelfde heb gehad en juist ook maar stug door bleef rijden en wel steeds verder kwam, maar het paard steeds lelijker ging doen. Toen heb ik mijn rijstijl iets aangepast en vervolgens is ze nu er heel fijn doorheen en is er niks meer over van het staken of wat dan ook. Terwijl ik er dit toch reddelijk geforceerd uit vind zien. Maar dat komt vast en zeker door de staak spanning.

Ps. Ik vind absoluut niet dat jullie verkeerd bezig zijn hoor

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 20:45

Wat een mooi dier al nu om te zien. Al een hele verbetering. Jammer dat ie staakt, misschien dat het wat te snel gaat voor het paard allemaal?? Veel suc6 er verder mee. Hou ons maar op de hoogte met mooie foto's Lachen

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 20:47

Ooh wat een geweldige verandering.
Nog veel plezier van het paardje.

MiepprinZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 21:03

Quirinake schreef:
@miepprinz: ja eh! En het is echt wijken hoor Knipoog Alleen is het wel zo dat ze veel speelt met de stellingen tijdens het wijken omdat hij daarin nogal veel staakt, ze maakt hem los tijdens het wijken

Ewh... ik wil niet eigenwijs zijn,maar het is echt appuyeren hoor! Als hij wijkt zet hij zijn benen naar buiten toe, en hij zet ze naar binnen toe, waar ook de stelling en haar rechterbeen naar verwijst!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 21:50

@tarah: was niet op jou persoonlijk bedoelt hoor, was algemeen Ja

@miepprinz: nou ja, ik heb hem aan het lopen gezien, ik weet waar hij aan toe is en ze zijn helemaal nog niet bezig met appuyeren. Daar zijn ze nog niet aan toe zelfs en dus weet ik wel met wat ze bezig zijn. je hebt gelijk dat het écht appuyeren líjkt op de foto, maar ik kan je écht verzekeren dat ie niet aan het appuyeren was, maar dat het enkel een momentopname is, ze wisselt telkens een paar passen van stelling. Ik wil ook niet eigenwijs doen maar het is zo wel Lachen

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 21:55

een klein voorbeeld van wat ik bedoel wisselen van stelling, steeds een paar passen.

Deze foto was een paar momenten later van op een bepaalde foto in mijn topic waar hij zogezegd appuyeert. Deze foto toont dus dat ze aan het wijken was.

Afbeelding

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 06:27

Quirinake schreef:
Afbeelding

Afbeelding

Op de eerste foto zie je hoe de amazone vrij grof met haar spoor in komt, op de tweede foto zie je het het gevolg.
Uiteindelijk lost ze het wel netjes op, dus rijden kan ze wel.
Verder moet ik zeggen dat het er best wel prettig uit ziet, nu ik er voor de tweede keer naar kijk.

sidneylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 07:51

Wat is hij mooi geworden ! Ik vond hem al mooi toen je die eerste foto's hier op bokt liet zien, maar nu met die spieren is hij echt een prachtig paard. Ik vind verder dat ze hem ook netjes rijd.