Dautsen (fries) @ work, de oplossing is er!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dautsen

Dautsen (fries) @ work, de oplossing is er!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 21:51

Hallo Allemaal

Zaterdag was Margo weer eens mee naar Dautsen, mijn verzorgfries van 5 jaar. Het grootste probleem bij Dautsen is dat ze niet voorwaarts wil. Vandaag heeft mijn instructeur (ZZzwaar, deurne opleiding) erop gereden. Hij heeft gevoeld waar het probleem zit en hier kan ik dan weer aan gaan werken. Het belangrijkste is dat ik Dautsen alleen naar voren rijd, de hoofdhouding is nog niet van belang zolang ze maar niet gaat hangen. Hier de foto's van zaterdag dus.
Mijn eigen punten:
* Mijn handhouding is erg slecht. Dit komt omdat ik Dautsen nog zoveel mogelijk tegen wil zitten dus daardoor mijn handen te ver naar voren houdt. Dit komt wel goed zodra Dautsen aan het been is.
* Mijn schouders rechter houden, ik zit een beetje als een zoutzak.
* Mijn voeten, ik heb kapstokjes!

1. Foto's staan niet op volgorde, voorbeeld van mijn slechte houding maar dauts is wel vooruit
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Te erg! Maar wel vooruit!
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. Dautsen ff los gelaten in de bak!
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. Gluren bij de buren! (naast onze vak is een voetbalveld)
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

Ik zou het leuk vinden als er berichtjes worden achtergelaten. Commentaar is altijd welkom, ik moet er alleen wel iets mee kunnen. Mijn verbeterpunten qua houding weer ik maar al te goed. Ik ben enorm blij dat ik nu weet waar het probleem ligt!!

Alvast bedankt!
Groetjes Marjolein

Dautsen

Re: Dautsen (fries) @ work, de oplossing is er!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 21:55

Ow ja nog vergeten te vertellen. Ik rijd nu sinds 2 maanden wedstrijden met Dautsen en binnen 3 proeven hebben we al 3 winstpunten! Niet super hoog, maar ze zijn er al Haha!

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 07:56

Dautsen Haha!
wat is ze weer mooi,zeker met het zonnetje erop.
echt commentaar heb ik niet alleen op sommige foto's iets meer knik in je armen maar dat is niet op alle foto's dus is waarschijnlijk momentopname! wanneer heb je volgende wedstrijd?veel succes iig!ene foto 13 is leuk Knipoog

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 07:58

Ziet er goed uit.. Fijn dat je nu weet waar het probleem is. Ik denk dat het helemaal goed gaat komen met zo'n goede begeiding!
Succes

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 08:57

mooiie fries Haha!
Succes verder!

Dautsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 13:16

Valerie --> De volgende wedstijd is als het goed is aanstaande zondag al! Ben benieuwd wat we er dan weer van gaan bakken Knipoog Bedankt voor je reactie.
AmmieJ_--> Bedankt voor je reactie, ik denk idd dat we het met zijn begeleiding goed op kunnen lossen!
Hazira --> Dankje!!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 13:47

Hey!

goed dat je dr wat op hebt gevonden Lachen komt allemaal nog wel goed....ze loopt *op al je foto's ook op patties* mooi ontspannen en goed voorwaarts...ik weet dat dat nu het belangrijkste is, nageefelijk komt later wel weer, al is ze dat op een aantal foto's nu ook. Wel een beetje op je houding blijven letten want die armen kunnen echt niet Tong uitsteken

succes bij jullie volgende wedstrijd!

xxx Mies

ChiC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:39

Heee Marjolein!
Goed dat je haar eerst voorwaarts wilt hebben en dan pas aan het neerwaartse gaat denken! SUPER! Haha! Probeer toch om aan je eigen houding te blijven werken. Dat is nu eigenlijk ideaal om te oefenen, omdat je nu (nog) niet hoeft na te denken aan de houding van Dautsen.
Verder neem ik aan dat je hiermee:

Dautsen schreef:
* Mijn handhouding is erg slecht. Dit komt omdat ik Dautsen nog zoveel mogelijk tegen wil zitten dus daardoor mijn handen te ver naar voren houdt. Dit komt wel goed zodra Dautsen aan het been is.

Bedoeld dat je haar NIET wilt tegenwerken? Clown Whaha!
Enne, ik denk dat dat helemaal goed gaat komen met jullie a.s. zondag! Zet hem op!
XxX Peggy

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 15:17

Weer eens wat anders dan een flinke spoor erin, goedzo!

Succes ermee Ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 15:19

ziet er supper grappig uit hoe je zit maar blijkbaar helpt het wel goed zo met je handen ver naar voren, ga zo door en het komt vast wel goed:)

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 17:33

Dautsen schreef:
Ow ja nog vergeten te vertellen. Ik rijd nu sinds 2 maanden wedstrijden met Dautsen en binnen 3 proeven hebben we al 3 winstpunten! Niet super hoog, maar ze zijn er al Haha!

waw eindelijk gaat het goed komen! Clown ben blij voor je, die loopt inderdaad wel mooi hoor! en zo een mooi veleke!

veel suc6nog
groetejs lana

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 17:35

Heel mooi paardje commentaar geef je zelf al, maar ik ben ook niet 1 van de beste ruiters hoor Tong uitsteken

Dautsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 19:20

Nobility --> Bedankt voor je reactie! Aan je houding denken is zo moeilijk als je alleen maar bezig bent met vooruit vooruit vooruit denken Haha!.
Lana_t --> ze glanst idd als een spiegeltje Haha!
Maroescha --> Gelukkig kan je om mijn houding lachen Knipoog ik heb er iets meer moeite mee haha! Maar het helpt idd wel.
Ezumii --> bedankt voor je berichtje. Tja wat heb je aan sporen als je paard uberhaupt niet reageert op been ... dus weg ermee en jezelf flink in het zweet werken haha. Zodra zij voorwaarts is voor het been, zal ik ze hard nodig hebben voor wat moeilijkere oefeningen. Maar dat is nog ver weg!
Chic_ --> Ja ik bedoel idd zo min mogelijk tegen werken duh, scherp! Ik moet er idd meer aan gaan denken, maar Margo kan gewoon zulke goede slecht moment foto's maken Knipoog
Mies_Apollo --> Dankje! Ze gaat idd vanzelf ontspannen lopen zolang ze maar aan het been is. Gaat de goede kant op, heb er echt vertrouwen in!! En die armen, zucht die bind ik volgende keer vast denk ik!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:24

Ik vind wel dat je goed bezig bent hoor!
Zou alleen wel proberen om die ellebogen bij je te houden, want als je jezelf dat eenmaal aanleert is het lastig om het af te leren! (heb ervaring...)

Maaikoetjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:53

ziet er goed uit! zeker nu die achterhand er ook wat meer bijkomt. Zo kan ze wel verruimen Knipoog haha. Je houding, achja, ik moet daar maar niets over zeggen...ben zelf net zo erg af en toe. Veel succes op je wedstrijden in ieder geval.

xxx Maaike

Ambertjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:56

Mooi paard !
Je mag op sommige foto's je handen wel wat lager houden en geen pianohandjes. Knipoog
Voorderest is het netjes! Lachen

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:14

Dautsen! Haha!
wat is t toch een leuke merrie.. Bloos
een merrie waar mijn ruin verliefd op kan worden
mijn fries heeft ook heel lang gehad dat ie niet voorwaarts was te rijden
ik heb hem toen alleen maar naar voren gereden en nu gaat t stukken beter!
ik vind dat jullie een goede en mooie combinatie zijn..
veel succes!

Dautsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 20:28

Lovexdutch --> Dankje voor je mooie compliment! Ik hoop ook echt dat het tussen ons snel beter gaat, volgens mijn instructeur is het zeker te doen. Hij heeft er dus zondag op gereden en ze was zo voorwaarts. Volgens hem is het probleem dat ze op rechts het bit vastpakt. Eerst dat oplossen, dan zal mn been ook beter doorkomen.
Ambertjee_ --> Dankje!!
Maaikoetjee --> Zo kan ze idd verruimen Knipoog Bedankt voor je reactie!

enid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:20

hoi,
heb je nog een pb gestuurd maar zal in het topic ook nog even reageren.
vind het er toppie uit zien! tuurlikjk zijn er nog verbeter punten maar ik vind dat elk topic er beter uit gaat zien!

Groetjes Evelien

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:41

hey marjolein!! leuke foto's weer van dautsen!! inderdaad eerst voorwaarts en dan de rest, zonder die drang begin je eigenlijk weinig! heel veel succes met alles en hopelijk gaat het alleen maar beter met jullie, maar dat kan haast niet anders!! zet em op...je kan het!!! Haha!

Dautsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 14:45

Enid --> Bedankt voor je berichtje! Hopelijk kan jij ook snel weer wat meer gaan rijden!
Klomp --> Bedankt voor je berichtje, echt heel leuk! Ik ben ook blij dat ik nu het idee heb dat er iets van vooruitgang in zit. Ik heb vandaag weer gereden, maar 20 minuutjes maar alleen op vol tempo...en ik moet zeggen ze bleef beter voorwaarts dan de vorige keer! Van mn instructeur moet ik kort maar krachtig rijden, daarna ben ik zelf ook echt bekaf en dauts ook Knipoog

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:18

ja ik reed in het begin ook alleeen maar voluit in tempo, eerst die voorwaartse drang, vandaaruit kan je weer gaan opvangen.
ik denk dat dautsen aardig is wakker geschud nu, haha Haha!

Steffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:21

Ziet er leuk uit!
succes met wedstrijden Knipoog
Ik vind dat je op sommige foto's wel wat meer knik in je armen mag hebben, veel succes met het oplossen van je probleem Ja

Niet echt over dit topic, maar wou het toch even gezegd heben Clown
Ik vind dat heel veel mensen eerst te veel aan de voorkant prutsen, en dan dat tempo pas gaan bijschaven.. Ik vind persoonlijk dat je dat andersom moet doen, was even benieuwd of jullie dat ook vonden?:+

Dautsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 15:36

Bedankt voor je reactie. Ik ben idd ook tegen dat gepruts aan de voorkant. Wat heb je eraan als je paard in de krul loopt, terwijl hij niet vooruit te branden is. Dautsen is heel makkelijk in de krul te rijden, maar ik vraag bij het rijden helemaal niks van de voorkant. Alleen gelijke druk op de teugels en voorwaarts. Zodra zij lekker voorwaarts loopt, reageert op mijn been gaat ze vanzelf ontspannen en komt het hoofdje naar beneden! Zoals je dus ook kan zien op de foto. Af en toe komt ze al lekker naar beneden terwijl ik niets vraag.

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:53

Ik ben ook tegen dat gepruts aan de voorkant. Maar ik vind dat je het heel netjes doet en ik weet zeker dat het wel goed komt met de wedstrijden! En met jullie natuurlijk ook!..