Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

cindysponys schreef:Als het paard mij draagt in het tempo dat ik bepaal. Als hij dat ontspannen en ongedwongen doet. En als hij dat ook nog op zo'n manier doet dat het zo lang mogelijk meegaat (voorhand minder belast). Wie ben ik dan nog om te zeggen hoe hij zijn hoofd moet houden? Wat voegt dat toe? Een winstpunt?

cindysponys schreef:Als het paard mij draagt in het tempo dat ik bepaal. Als hij dat ontspannen en ongedwongen doet. En als hij dat ook nog op zo'n manier doet dat het zo lang mogelijk meegaat (voorhand minder belast). Wie ben ik dan nog om te zeggen hoe hij zijn hoofd moet houden? Wat voegt dat toe? Een winstpunt?
cha_mira schreef:een goede aanleuning, ofwel een goed contact in de mond, vind ik veel belangrijker dan aan de teugel te lopen.Mijn paard HAAT dressuur echt! Hij houd zijn neus iets voor de loodlijn en gebruikt nog steeds zijn rug en achterhand heel goed, dat vind ik belangrijker dan aan de teugel.
Elisa2 schreef:cha_mira schreef:een goede aanleuning, ofwel een goed contact in de mond, vind ik veel belangrijker dan aan de teugel te lopen.Mijn paard HAAT dressuur echt! Hij houd zijn neus iets voor de loodlijn en gebruikt nog steeds zijn rug en achterhand heel goed, dat vind ik belangrijker dan aan de teugel.
Ik ben nog nooit een paard tegengekomen die iets "haat" mischien moet jij wat beter je best doen?
pressent schreef:Ik vindt niet dat hij aan de teugel moet lopen, het ligt natuurlijk aan je rijstijl. Wel KAN elk paard aan de teugel lopen.
Nageeflijk lopen komt wel steeds meer, maar ga haar niet trekken aan de teugel, moet komen door middel van ontspanning
_Skess_ schreef:Zolang mijn paard maar ontspant vind ik alles best! Ze loopt lekker ontspannen voorwaarts neerwaarts....Nageeflijk lopen komt wel steeds meer, maar ga haar niet trekken aan de teugel, moet komen door middel van ontspanning