Omdat er niet altijd iemand is om mee naar buiten te gaan zou ik ook eens een keer alleen willen..
Mijn vriendin (haar verzorgpaard staat op de stal waar mijn paard staat) wilt ook graag alleen naar buiten kunnen maar haar paard doet het ook niet.. Als we met z'n tweeën zijn loopt haar verzorgpony wél voor op, mijn paard nog niet..
(zij verzorgt dat paard nu ongeveer 3 jaar, ik heb mijn paard net een jaar..)
Mijn paard gaat de oprit af en loopt dan gewoon niet verder. Ze stopt en als ik drijf draait ze om (op haar achterbenen..).
Ik heb met héél véél geduld (heb2,5 uur stil gestaan
) haar een paar stapjes verder gekregen.. Na die paar stapjes ben ik zélf om gedraaid als soort van beloning..Als ik wandel loopt ze wel mee, en als iemand meeloopt doet ze ook normaal..
Nu het verzorgpaard van mijn vriendin is nóg erger..
Die gaat de oprit niet eens meer af. Ze is 4 keer alleen naar buitengeweest maar toen ging iemand anders erop rijden die dat ook wilde doen maar die had na een paar minuten opgegeven en het paard had dus "gewonnen"
Dat paard loopt achteruit (kijkt niet naar sloten, muren, draden, hekken
) of draait om (op de achterbenen).. Zij reageert niet op de zweep..Bij mijn eigen paard is het denk ik gewoon onzekerheid, ook omdat ze nog niet zo lang hier is enzo..
Maar bij het verzorgpaard van mijn vriendin is het écht uit eigenwijsheid zeg maar..
Hoe moeten we dit oplossen?
Alvast bedankt!
Groetjes Jacyntha!

)..