Ze zijn nu B dressuur met 4 winstpunten.

En als je er nu toch bent, laat ook even een reactie achter
Bedankt!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Bedankt!

Libertylove schreef:Leuke foto's van Ventje zeg!!
Echt een mooi paard is dat zeg!!
Hoe groot istie??

Vind het een beetje vroeg. Beter om in je B parcours over te gaan naar draf en dan weer opnieuw aan te springen, dan dat je veel spanning opwekt door een wissel te proberen. Paard komt dan uit zijn evenwicht en uit zijn ritme, waardoor de afstanden niet altijd meer kloppen in het parcours.
Citaat:Paard mag wel meer omhoog vanvoor, loopt nl veel te diep en valt daardoor geheel op de voorhand.
, als mijn pa ze eens zo kunnen maken.. (en niet van de minst charmante momenten
) CharlyBrown schreef:Citaat:Paard mag wel meer omhoog vanvoor, loopt nl veel te diep en valt daardoor geheel op de voorhand.
Voor een jong paard is het laag en diep lopen juist goed, leert hij zn rug te gebruiken.
Laag en diep lukt alleen als je voorwaarts bent, en voorwaarts betekend dat de achterhand eronder zit.
Jij zegt dat wissels slecht zijn in een training van een jong paard, maar te snel oprichten lijkt mij pas slecht!
Wat vinden andere hiervan??
Citaat:ik denk dat dit topic niet bedoelt is voor een beginnende discussie
CharlyBrown schreef:Citaat:ik denk dat dit topic niet bedoelt is voor een beginnende discussie
Ik dacht dat een forum bedoeld was om te discussieren....
Ik zie bij 'HAW' altijd berichten van mensen die het wel of juist niet met elkaar eens zijn over de manier van rijden....
maar ja... dit is off topic en dat is geloof ik ECHT niet de bedoeling..
rayo schreef:Een ieder mag van mij zijn eigen mening hebben over het rijden van jonge paarden, wij doen het zo en eea gaat in overleg met een erg goede instructeur die al heel wat jonge paarden heeft opgeleid voor het hoge springwerk!
En iedereen bedankt voor de leuke reacties, we zijn ook erg trots op dit Ventje!
Nanc, jij natuurlijk bedankt voor de mooie foto´s, als we weer eens op vakantie gaan vind Ventje het vast gezellig als je hem dan weer wilt rijden!!!

Je hebt gestart en een wp hè
).
. Z'n achterbeen treed ook mooi onder. 

) succes er mee maar dat gaat wel lukken