Ibadan @ les bij stal swanenberg tijdens springwedstrijd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Venetia

Ibadan @ les bij stal swanenberg tijdens springwedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 20:41

Gisteren was er op mijn gebruikelijke leslocatie Stal Swanenberg te Schaijk een springwedstrijd. Omdat ik toch graag wilde lessen en er nog genoeg banen vrij waren ben ik toch gegaan. Goede oefening voor het zomerseizoen. Ibadan was erg druk en heet, maar door met allerlei oefeningen bezig te blijven kon ik hem toch vrij goed bij de les houden. Hij heeft de vallende hindernissen, bij tijd en wijle keiharde muziek, motoren en de tractoren niet eens gehoord Clown .
Dat hij zo heet was is op de foto's wel te zien, soms steek ik daardoor ook mijn benen wat af. Ik kon er met mijn been nauwelijks aankomen Knipoog Nou ja, ik houd het er maar op dat hij fit is! Hij liep wel erg fijn dus mag niet klagen.

Foto's staan niet op volgorde!

Afbeelding

Afbeelding
Met grote stappen en ogen Knipoog losstappen.

Afbeelding
Overschenkelen om hem aan mijn been te krijgen en om hem soepel te krijgen. Hij probeert me op de buitenkant te zetten waar ik me hevig tegen verzet Clown

Afbeelding
Travers.

Afbeelding
Middendraf met alle vier de benen van de grond!

Afbeelding
Wat aantreden met deskundige hulp. Hij werd zo heet dat we er maar mee gestopt zijn en zijn gaan galopperen. Hier werd hij namelijk alleen nog maar geaaid en zachtjes aangeraakt met de zweep, om hem gerust te stellen, maar hij wilde alleen maar hard.

Afbeelding
Arbeidspirouette, hij wordt wat te kort in de hals omdat hij wat heet was. Jammer want van achter bleef hij fijn doorspringen.

Afbeelding
Wissel naar contra tijdens kleine serie. Jammer dat ik mijn nieuwe binnenbeen afsteek, dan had hij hem misschien nog expressiever gesprongen.

Dat was het weer, wat weinig foto's en rijtechnisch is er nog genoeg te schaven, maar hij is in ieder geval op dit moment topfit!

Anne___

Re: Ibadan @ les bij stal swanenberg tijdens springwedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:43

wat een mooi paard heb je onder je ! Pling
sucses nog verder maar dat komt wel goed . hij loopt super mooi!

xx

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:45

Ik vind het er netjes uit zien hoowr..
En hij was zo te zien erg heet Lachen Jullie zijn een leuke combinatie

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:46

Kei vet cool beesiiee Tong uitsteken ik vind m best vet Tong uitsteken Mooi ook Knipoog Nou alle pony's zijn wel keer heet Tong uitsteken Mijn pony Wisky is naar de galop echt TE heet, niet meer trug te rkijge bijna Boos! maarja ik werk eraan Tong uitsteken veel plezier met jou coole beest Tong uitsteken

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:48

Mooi paard!
Waarom aai je hem met een zweep?
Het ziet er verder leuk uit! Haha!

FJAL_HL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:48

mooi beest

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:50

wooww mooi beessie

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 20:51

_Rapido_ schreef:
Mooi paard!

Dat is om hem daarna zachtjes bij te kunnen tikken op de plaats waar hij meer moet doen. Meer een soort aanwijzing. Als hij bijvoorbeeld te veel voorwaarts gaat "piafferen" dan houdt hij de zweep voor het paard, zodat hij minder voorwaarts gaat (niet aanraken of zwaaien dan, maar gewoon ervoor houden). Maar eerst moet hij dan de aanwezigheid van die zweep vanaf de grond accepteren en er absoluut niet bang van worden. Als hij er dus zo druk van wordt wordt het niks. Daarom zijn we ook gestopt.

tia_maria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:53

wow dies mooi zegg
haha met de zweep aaien moek ook eens proberen.
verder een euk setje past bij hem/haar

ga zo door

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 21:24

Hey, Ibidan! Wat een mooie foto's, vooral die van de middendraf vind ik erg mooi! Wat een lef om tijdens een springwedstrijd te gaan lessen, haha! Het heeft in ieder geval voor erg expressieve foto's gezorgd.

Bouwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 21:27

Wat een beest zeg!! Heel mooi Lachen succes met hem!

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 21:30

Mooi beestje, je ziet wel op de foto's dat hij heet was Haha!
Maar je rijd hem wel netjes vind ik.

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 21:39

Prachtig paard is het !
Alleen vind ik je handhouding erg streng ; teugels staan strak,bit hoog
opgetrokken in de mondhoek, paard zn mond is open.Maar dat is waar-
schijnlijk een uitzondering omdat hij zo heet was ?

Wel een heel mooi setje ! Nog heel veel succes met hem,
en plaats zeker nog een keertje foto's van deze knapperd hé Lachen

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 21:49

Wauw! Het ziet er echt weer geweldig uit zeg! Ik vind het altijd een plezier om naar jullie te kijken, alsof het allemaal zo makkelijk is. Wel jammer dat hij iets heter was, dat heb ik nog niet zo op foto's van jullie gezien Ja. Lukt het echt al om te piafferen? Veel succes straks in het zomerseizoen!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 21:52

Venetia schreef:
_Rapido_ schreef:
Mooi paard!

Dat is om hem daarna zachtjes bij te kunnen tikken op de plaats waar hij meer moet doen. Meer een soort aanwijzing. Als hij bijvoorbeeld te veel voorwaarts gaat "piafferen" dan houdt hij de zweep voor het paard, zodat hij minder voorwaarts gaat (niet aanraken of zwaaien dan, maar gewoon ervoor houden). Maar eerst moet hij dan de aanwezigheid van die zweep vanaf de grond accepteren en er absoluut niet bang van worden. Als hij er dus zo druk van wordt wordt het niks. Daarom zijn we ook gestopt.

Hmm best apart.. Verward Heb dat nooit echt gesnapt..

Maarre on topic:
Mooi paard, lijkt fijn te bewegen..en af toe zoals gezegd wat heet/kort in de hals..
Je zit er verder netjes op hoor! Vergeet alleen niet naar voren te kijken.. Knipoog
Ook al ben je zo geconcentreerd bezig ..en af en toe checken of ie wel goed loopt (heb ik zelf ook last van soms Bloos )
Komt vast helemaal goed Haha!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 21:54

@ Tatt_xHet bit hangt vrij hoog in zijn mond, misschien dat je dat ziet. Ongeveer zo hoog als dat het bij stang en trens ook hangt. Dan komt het niet tegen zijn hengstentand en is hij het stilst in aanleuning en gaat hij niet met zijn tong rommelen.
Dat de teugels strak staan is vast een momentopname (op sommige momenten was hij gister echt afgeleid, dan kan er best meer druk op de teugels hebben gestaan), normaal is hij juist altijd heel erg licht in de mond! Op één galopfoto (arbeidspirouette) zie je de teugel ook licht doorhangen ondanks dat hij nog wild kauwt (daarom zie je tandjes). Kijk anders maar even in mijn profiel!
Foto van vandaag waar hij niet wild is (let op hoe hoog het bit hier ook hangt:)

Afbeelding

nadina schreef:
Hey, Ibidan! Wat een mooie foto's, vooral die van de middendraf vind ik erg mooi! Wat een lef om tijdens een springwedstrijd te gaan lessen, haha! Het heeft in ieder geval voor erg expressieve foto's gezorgd.

Haha ik ken hem gelukkig al wat langer, met een jong paard was ik thuis gebleven! Maar voor de zekerheid heb ik hem niet lang en laag losgereden, ik ga het ook niet opzoeken natuurlijk. Er stonden ook merries met veulens in de buurt en ik wil liever niet dat ie die ontdekt Haha!

Chaelle schreef:
Mooi beestje, je ziet wel op de foto's dat hij heet was Haha!
Maar je rijd hem wel netjes vind ik.

Dank je, ik vond zelf ook al dat er erg wilde oogjes op iedere foto stonden haha. En wijd opengesperde neusgaten.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 21:56

Born2BCrazy schreef:

Maarre on topic:
Mooi paard, lijkt fijn te bewegen..en af toe zoals gezegd wat heet/kort in de hals..
Je zit er verder netjes op hoor! Vergeet alleen niet naar voren te kijken.. Knipoog
Ook al ben je zo geconcentreerd bezig ..en af en toe checken of ie wel goed loopt (heb ik zelf ook last van soms Bloos )

Ja, dat korte in de hals is echt jammer op sommige stukken. Gaat toch wat ten koste van het ruggebruik. Terwijl hij het wel heel goed kan.

Dan naar beneden kijken is een kwaal van de laatste tijd, jammer eigenlijk, daarom kweek ik een bolle rug. Zal er eens op letten.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 22:01

He Kris, je hebt m weer goed bij de les zie ik. Gelukkig zijn jullie weer op de goede weg, want dat was tijdens de Orun weleens anders he Tong uitsteken. (Overigens NIET jouw fout, dat we het daar over eens zijn).
Sommige mensen he...

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 22:04

Haha ja die mensen moesten eens zien hoe ik daar gewoon rond kan rijden. Als een paard niet braaf is verongeluk je daar. Kan wel merken dat hij op maandag niet meer meehoeft, meer energie en hij blijft veel losser.

Ach ja, en toch was het gezellig daar!

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 22:06

Ja absoluut Haha!. Volgend jaar weer.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 22:11

Wauw, wat ziet Ibi er super uit zeg! Super mooi in zijn velletje en hij oogt echt zijn oude (wilde hehe) zelf. Je hebt hem er goed voor staan. Mooie combinatie blijven jullie, dat meen ik echt. Vind het erg plezierig om naar jullie te kijken. Erg dapper van je dat je op zo'n druk terrein hebt durven rijden. Evengoed nog braaf hoe hij zich dan zo keurig heeft gedragen. Foto's zien er echt goed uit, hij blijft een mooi expressief voorbeen hebben en een fantastisch front. Zo te zien pakt hij de wat zwaardere oefeningen nu ook steeds gemakkelijker aan.

Hoe gaat het met het trainen de laatste tijd? Binnenkort weer op wedstrijd?

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 22:27

Venetia schreef:
Born2BCrazy schreef:

Maarre on topic:

Ja, dat korte in de hals is echt jammer op sommige stukken. Gaat toch wat ten koste van het ruggebruik. Terwijl hij het wel heel goed kan.

Dan naar beneden kijken is een kwaal van de laatste tijd, jammer eigenlijk, daarom kweek ik een bolle rug. Zal er eens op letten.

is dan balen dat het een moment opname is he?
Maar de omgeving werkte ook niet bepaald mee hihi..
Maar ja beter te heet dan zo'n een die je steeds moet aanschoppen.. Bloos

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 22:34

Haha ja aanschoppen is erger.
Mn instructeur zei ook al steeds: let op de lengte in de hals! Dan deed ik dat braaf maar die foto is dan al gemaakt Knipoog

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 22:38

Wat een knapperd zeg! Lijkt me een fijn te bewerken paard! Ja Hij kan leuk lopen, wees er maar zuinig op!

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 08:54

Eindelijk Ibidan weer eens op de foto, het blijft een super aansprekend dier *LOL* Vind hem er door dat hete errug stoer uitzien, maar ja aan rijden kom je dan een stukje minder toe Haha! Hij ziet er superfit uit, ga je van de zomer nog in het Z2 starten of alleen maar ZZL? Succes verder met de training maar dat komt vast helemaal goed!!