Reus en ik..poging tot springen..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Born2BCrazy

Reus en ik..poging tot springen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 19:41

Hai,
Foto's hebben we geprobeerd, maar fotograaf had zijn dag niet..heb nog wel een klein stukje film van mijn mobiel, let dus niet op de kwaliteit.. (om te Verdrietig )

Commentaar mag, graag zelfs, afzeiken niet! Knipoog

Houd er wel rekening mee dat dit paard sinds anderhalve week (ong) pas weer getraind wordt. Is rond kerst nl geopereerd, 6 weken boxrust etc etc. Al met al ong een half jaar stil gestaan.
Paard is >180 wat af en toe best lastig is als je niet zo groot bent.. Bloos

Oja, heb al langer dan 2jaar niet meer echt serieus gesprongen.. 'mijn oog voor de sprong' is dan ook even ver te zoeken.. En mijn houding is een beetje op dressuurstand blijven staan Bloos

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.. Nagelbijten / Gniffelen

Filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=ygvYOnu-y94

x_Katja_x

Re: Reus en ik..poging tot springen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 19:48

Ik vind het er netjes uitzien hoor! Ja Misschien het paard iets eerder laten kijken en iets meer mee gaan boven de sprong, maar is ook een beetje moeilijk te zien op het filmpje door de zon.

Maar voor een paard die pas net weer aan het werk is en die een tijd niet gesprongen heeft vind ik het er goed uitzien hoor! Hij lijkt er echt plezier in het hebben Lachen

_Miranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 19:49

mooi gesprongen hoor zziet er goed uit Haha!

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 19:49

Ik vidn het er goed uitzien (kwaliteit valt best nog mee hoor:D)
Ziet er ontspannen uit. Ik vind de tweede sprong het beste.
Nog veel plezier

grtjs
xxxx

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 19:50

Wat betreft dat laten kijken heb je wel gelijk, maar hij gaat (met mij er achteraan) vlak voor de hindernis een (aan)loopje nemen.. Bloos

Over dat meegaan boven de sprong, heb je wel gelijk in.. Knipoog

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 19:52

Wat een joekel zeg! Maar ziet er goed uit... Ik zou hem algeheel iets rustiger in tempo laten lopen....

Leuk paard!!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 19:57

happyness schreef:
Wat een joekel zeg! Maar ziet er goed uit... Ik zou hem algeheel iets rustiger in tempo laten lopen....

Leuk paard!!

Dankjewel Bloos

Nog (rijtechnische) tips mbt het vet gedrukte?
Heb m wel een paar keer halt gezet voor(/richting) de hindernis, volte ervoor langs, bij de lagere sprongen een drafbalk ervoor..en vlak voor de sprong komt een ophouding ook wel door, maar hij schiet gewoon een beetje onder mij weg Bloos

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 19:59

Hij is echt groot Haha! Maar ik vind het er goed uitzien!

Ben wel benieuwd naar duidelijkere foto's van hem Ja

XXHiskeXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:01

Leuk paardje Haha! misschien iets meer meekomen tijdens de sprong en iets rustiger gaan voor de sprong. Knipoog

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 20:11

steeffie schreef:
Hij is echt groot Haha! Maar ik vind het er goed uitzien!

Ben wel benieuwd naar duidelijkere foto's van hem Ja

zal ze proberen te regelen Knipoog

@hiske: dankje wel Pling Nog concrete/uitvoerbare tips?

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:20

Met het meegaan boven de hindernis ben ik het mee eens. JE gaat boven de sprong best netjes mee, maar je gaat iets te snel weer terug met je handen (heel je lichaam eigenlijk). Daardoor krijgt hij toch niet de ruimte die hij nodig heeft. Misschien dat je daar is op kunt letten Lachen Over het voor de hindernis onder je uitlopen, tja ik weet eigenlijk niet echt wat je kunt doen om dat te verhelpen. Ik denk gewoon veel oefenen. (bekijkt het filmpje nog eens) ik zie dat als hij niet meer naar beneden loopt dat hij ook op dat moment met jou ervandoor gaat om het zo maar even te zeggen Tong uitsteken Als jij hem inhoud gaat hij dan ook meteen naar beneden? want misschien kun je dan proberen om hem tegen te houden zonder dat hij naar beneden loopt (dus de hindernis goed ziet) totdat hij afzet. Dan pas heeft hij de ruimte nodig.

misschien kun je er wat mee, misschien niet. ik heb het geprobeerd Knipoog

groetjes margo

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:44

Born2BCrazy schreef:
happyness schreef:

Leuk paard!!

Dankjewel Bloos

Nog (rijtechnische) tips mbt het vet gedrukte?
Heb m wel een paar keer halt gezet voor(/richting) de hindernis, volte ervoor langs, bij de lagere sprongen een drafbalk ervoor..en vlak voor de sprong komt een ophouding ook wel door, maar hij schiet gewoon een beetje onder mij weg Bloos

Ik bedoelde niet dat hij voor de sprong onder je uit schiet maar dat het tempo gewoon helemaal wat hoog ligt... Dat kan je oplossen door meer overgangen te rijden of net te doen alsof je een overgang rijdt door langzamer te gaan draven tot hij bijna stapt en dan weer naar voren draven. Of gewoon een keer een ophouding maken en weer los... Blijven schakelen zodat jij het tempo kan controleren!

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 21:06

Wow Wow! Wat een grote zeg!! Je rijdt hem netjes, vooral nadat hij een half jaar ongeveer heeft stil gestaan!! Het kommentaar is wel gezegd. Mee gaan boven de sprong, maar dat komt wel goed!! Ga zo door zou ik zeggen, dan komt het helemaal goed met jullie Knipoog

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 21:17

Ik heb meschien wel iets voor je Tong uitsteken
mijn springleraar zegt altijd dat je de laatste 6 a 7 meter door moet rijden..
ik vind het er mooi uit zien!! maar meschien moet je het eens proberen om 6 a 7 meter voor de sprong door te rijden. Je zal merken dat hij veel makkelijker er over heen springt!

Ps. ik weet hoe moelijk het is op een groot paard, spring zelf soms op een paard van 182!! je wil niet weten hoe dat er uit ziet Tong uitsteken

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 21:21

Het ziet er opzich allemaal heel netjes uit, alleen zoals velen al zeggen moet je veel meer meegaan. Aan het begin van de sprong gaat het nog, maar bij de landing vlieg je naar achteren zoals te zien op deze stil:
http://i104.photobucket.com/albums/m165 ... loos2a.jpg
Maar verder allemaal heel netjes, succes verder Lachen

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 21:27

Mooi en groot paardje zeg Haha!
De commentaar is al gegeven en ik sluit me er wel bij aan.
Maar om een halfjaar stil gestaan te hebben, vind ik het er best netjes uitzien! Haha!

Strohalmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 21:29

Idd goed op je landing en aanrijding letten Knipoog ook moet je opletten dat je paardje niet dieper in de aanleuning gaat lopen... maar vind het er wel heel ontspannen uit zien! en ik vind ondanks dat hij zo groot is het een leuk paard hoor!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 21:46

happyness schreef:
Ik bedoelde niet dat hij voor de sprong onder je uit schiet maar dat het tempo gewoon helemaal wat hoog ligt... Dat kan je oplossen door meer overgangen te rijden of net te doen alsof je een overgang rijdt door langzamer te gaan draven tot hij bijna stapt en dan weer naar voren draven. Of gewoon een keer een ophouding maken en weer los... Blijven schakelen zodat jij het tempo kan controleren!

Ja daar wordt aan gewerkt.. Vork

@eleandra: wat een confronterende still Bloos Ik slinger er gewoon achteraan..maar moet dus ook niet te snel weer zitten..zal er (proberen)om te denken.. Iig bedankt!

@sh: knap dat je zo ziet..hij loopt nl gauw te diep/op de voorhand..m.n. als hij wat moeier wordt..
Nog een puntje wat ik ga proberen mee te nemen Knipoog

Ik kom zo op aardig wat puntjes haha

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 12:03

Leuk beestje zeg!

Ik ben het eens met Hap over het tempo, maar dan zou ik dat eerder met het afrijden op de sprong doen. Ik vond dat hij over het algemeen juist zo lekker veel impuls had.

Over dat racen naar de hindernis toe, probeer dan niet vanachteren af te wenden en op de sprong aan te rijden, maar maak die aanrijd lijn wat korter. Op het moment dat jij een kilometer van te voren op de sprong aanrijd, denk hij al meteen ah een sprong en gaat zich daar op druk maken. Als je die lijn wat korter maakt, dus al eerder wenden, zal dat wat minder worden. Maar blijf na de sprong wel goed doorrijden naar voren, en gallopeer ook eens een heel rondje door.

Verder echt een gaaf paard, geeft een fijn beeld.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 18:24

Bedankt annemeik!
Die tip mbt aanrijden is wel een goeie idd..zo simpel, maar niet zo gauw aan gedacht.. Blond

En wat betreft doorrijden na de hindernis, dat is zeker goed, maar heb ik op dit filmpje toevallig niet gedaan.. Knipoog Maar heb het wel in afwisseling gedaan, is toeval Knipoog

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 18:27

Wat ik ook wel eens deed met mijn vorige huurpony.. Deze pony ging ook altijd versnellen zodra ze een hindernis zag, Ik maakte wat annemeik ook al zei de aanrij lengte korter, Of voor de hindernis halt laten houden.. en dan vanaf daar verder rijden naar de hindernis!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 18:31

halthouden heb ik geprobeerd, maar heeft geen effect..iig niet genoeg Knipoog
want hij is best lomp (en nu ook nog slap)..en dan trapt ie alles omver, als ie van te dichtbij aankomt..het hele paard moet wel weer van halt in beweging gezet worden hihi Vork

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 18:32

haha nee dan zou ik het idd niet doen nee Knipoog

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 18:34

had daar nog wel een l&llige foto van..voor ..en na de grote afbraak haha..stond geloof nog 1 staander overeind..en alle balken op de grond Clown
Hoezo lomp.. Bloos

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 18:36

haha ben benieuwd naar die foto Knipoog Via pb? of ander topic Knipoog ?