Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Amrah schreef:Ik zal even uitleggen hoe ik het deed/doe
1ex been = geen reactie
2ex been iets feller geven maar niet schoppen = geen reactie/kleine reactie maar niet voldoende
3ex = been met een tik(je)
mijn paard had het al snel door:) en was na een paar keer al veel beter aan het been:)
anders is ze het zo weer vergeten..

Sporen is in heel veel situaties niet eens nodig.. Als het paard éven niet wil, grijpen veel mensen naar de sporen..

Amrah schreef:Ik zal even uitleggen hoe ik het deed/doe
1ex been = geen reactie
2ex been iets feller geven maar niet schoppen = geen reactie/kleine reactie maar niet voldoende
mijn paard had het al snel door:) en was na een paar keer al veel beter aan het been:)
BrankaZ schreef:Amrah schreef:Ik zal even uitleggen hoe ik het deed/doe
1ex been = geen reactie
Een paard weet maar al te goed dat ie dan niet op de eerste keer been hoeft te reageren, dus wat dat betreft ben ik niet zo van de herkansingen. Dus been geven, geen reactie = tikje achter je kuit geven en meteen weer been. Tikje hoeft niet hard te zijn, in tegendeel het is alleen om hem attent te maken op jouw been.
Verder staan er genoeg tips geschreven.

BrankaZ schreef:Amrah schreef:Ik zal even uitleggen hoe ik het deed/doe
1ex been = geen reactie
Een paard weet maar al te goed dat ie dan niet op de eerste keer been hoeft te reageren, dus wat dat betreft ben ik niet zo van de herkansingen. Dus been geven, geen reactie = tikje achter je kuit geven en meteen weer been. Tikje hoeft niet hard te zijn, in tegendeel het is alleen om hem attent te maken op jouw been.
Verder staan er genoeg tips geschreven.
Mientjeuh schreef:Overgangen. Héél veel overgangen, daar wordt de mijne superattent van.
Stap-draf, draf-halthouden, stap-galop, galop-draf etc. Na een tijd zo bezig zijn gaat je paard sneller en beter reageren op steeds meer precieze hulpen.
En dat dan gewoon heel vaak herhalen