Dit is een heel leuk, lief en schattig Welsh-hengstje dat aan je komt friemelen... tot je iets van hem vraagt.. De laatste tijd was ik er absoluut geen baas meer over en dat liet hij me zien dmv gericht slaan, steigeren, niet meelopen, bijten, enzomeer. In een poging de verhoudingen weer juist te zetten, heb ik hem even aan een soort join-up onderworpen. Met dank aan het vele advies wat ik kreeg toen ik in andere topics over hem sprak (dankje merrieveulen).
Normaal gezien ben ik vrij fel gekant tegen join-up, maar bij een dominant paardje als hij kan het echt wel uitkomst bieden imo.
Ik ben begonnen met een volgoefening waarbij hij dus moet stoppen als ik stop. De eerste keren liep hij over me heen, maar hij snapte het heel snel en reageerde erg goed. Toen was het tijd voor de join-up, en dat ging zo:
ik, lopen???
lekker tegendraads...
dit is het hoogste waar hij raakte vandaag, van echt steigeren kwam het niet, maar ik heb echt heel ferme lichaamstaal moeten gebruiken

ok, ok, ik ga al...!
maar met veel zin is het niet!
de fotograaf is gewoon veel interessanter

lekker showen
een al iets rustiger drafje...
en DAAR wachtten we (onder andere) op. Hij liet ook -heel- soms zijn hoofdje wat zakken, maar veel overgave was er niet, en ik heb me toch in het zweet gelopen

baasje?
en op dat prille vertrouwen moeten we verder bouwen... maar geef toe, aan dit koppie kan je toch niet weerstaan?
en hiervan komen we, een paar dagen terug:
http://www.zippyvideos.com/176229805684%20...%20deo_00014/
Bedankt voor het kijken, tips, opmerkingen of gewoon lovende woorden