Beauty (hengst) & ik @ work (eerste x springen!!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AniiQue

Beauty (hengst) & ik @ work (eerste x springen!!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 21:36

vandaag moest ik weer op mijn lieve lieve lieve hengst rijden (e pony) Beauty (O. Two Step G × Sandra)
Vandaag was hij lekker voorwaarts en deed ook best wel zijn best. hij was wel heel vervelend soms (lag er bijna 3x vanaf)
ik rij gewoon in een veld in het bos, omdat wij geen bak hebben Knipoog.
heb vandaag ook voor de eerste keer met hem gesprongen. ging goed hij deed alsof hij al jaren sprong..
aub geen commantaar over dat hij opgericht loopt zo loopt hij nu eenmaal. Ook geen commantaar over de 'hindernis'.

Genoeg gepraat. Op naar de foto's!!.. *foto's staan NIET op volgorde!!*
1. Mijn houding echt te slecht. *word aan gewerkt* hij was op dat moment heel vervelend met zijn kop.
Afbeelding

2. wéér mijn houding.
Afbeelding

3. hier was hij vervelend hij wou niet vooruit *lijk net een beginner Nagelbijten / Gniffelen*
Afbeelding

4. wel mooi mijn houding Lachen
Afbeelding

5. mooii sta moment Bloos *tevens een van mijn favorite.. (zou ik deze laten vergrote?)*
Afbeelding

6. moooooooooooooooooooooooii Lovers
Afbeelding

7. fijn galopje *ZITTEN*
Afbeelding

8. deze is zooooo mooi vind ik
Afbeelding

9. galop (letterlijk stofwolkje Nagelbijten / Gniffelen)
Afbeelding

10. Galop Lovers favoriet!!
Afbeelding

11. mooi.. mijn favoriet (nog een) hier liep ie echt fijn!!
Afbeelding

SPRINGEN (was zijn eerste keer)
12. laaaaaaaaaaaaag beginnen Lovers
Afbeelding

13. hoger Lachen wel mooi Lovers
Afbeelding

14. een van mijn favorieten! Pling is wel mooi Lovers Lovers Lovers Lovers
Afbeelding

15. mijn echte favoriet!! in de lucht maar geland Lovers Lovers Lovers
Afbeelding

welke vinden jullie dat ik van de favorieten moet laten vergrote? (voor op mijn kamer)

eigen commantaar:
- rechtop zitten
- handen rechtop
- tenen naar binnen en hakken uitdrukken

eigen tip: zoek een bak

nog meer commantaar? mits opbouwend, advies?
nou wat vinden jullie van mijn knapperd Lovers

Anoniem

Re: Beauty (hengst) & ik @ work (eerste x springen!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 21:39

mooi beestje, niet zo slim om met nikes te rijden, daar zit geen hak onder, en je hebt er niet veel steun bij, je kan beter schoenen met hak nemen en wat stevigere schoenen, ook mag je een beetje meer meezitten, ziet er verder leuk uit! Lachen

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 21:41

Leuke foto's alleen vind ik het wel gevaarlijk dat je alleen met gympen rijdt... straks blijf je wel een keer hangen als je er af valt..
En welke foto ik zou uitvergroten is nummer 10

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 21:42

ja , je geeft zelf je fouten al aan.
Maar ikvind met gympne rijden zo gevaarlijk !!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 21:43

tja je wilt geen commentaar op de hindernis, naja dan moet je er geen foto`s van plaatsen,
ik vind het echt onverandwoord hoe je voor de eerste keer springt.
ten eerste te lange beugels om te springen, je kan niet mee gaan met de bewinging,
ten tweede mega verkeerde schoenen aan zeker omdat je al zegt dat je er bijna 3 keer naast lag. en dan met springen is de kans nog groter dat je er met je voet doorschiet, nou dan ben je verder van huis als je valt.

ik vind het er verder gewoon niet echt relaxt en ontspannen uit zien, verder wel een leuk dier.

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 21:44

't is niet veilig om met gympen te rijden..
maaaar, ik ben dr wel verliefd op Lovers Tong uitsteken

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 21:52

@ dees_daan & lindy & armani:
ik weet het, maar het is omdat ik mijn laarzen niet meer aan krijg ik krijg binnenkort hopelijk leren laarzen gelukkig

@ dobbel: die 3x dat ik er bijna af lag is omdat hij in de galop heel vaak misselijke bokken geeft waar je amper op blijft zitten, maar ik heb maar net mijn tenen in de beugels. de eigenaar (die al meer als 40 jaar rijd zegt dat mijn beugels goed zijn, omdat ik vreselijk lange benen heb. en die hindernis is maar net een paar takken omdat we geen bak hebben binnenkort hebben we een wei om in te springen!
relaxt en ontspannen is hij nu nog niet zo omdat hij amper iets kent er is maar net 20x opgereden ofzo.. en hij wou niet weg bij zijn merrie die hij moet dekken.
de eigenaar heeft het zelf voorgestel en zowiezo er kan niet erg veel gebeuren met die hindernis..

@ mistie: ja he.. hij is echt lekker Lovers om verliefd op te worden

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 21:56

pas 20 keer op gereden hoe oud is ie dan??

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 21:57

Je heb een hele leuke pony!! Ik hoop alleen wel dat je ook les heb, want het lijkt op sommige foto's alsof je scheef zit, en op de ene foto zit je heel erg naar voren en op de andere weer niet, dus je heb niet echt een goeie zit! En met die schoenen rijden vind ik echt levensgevaarlijk!! in ieder geval nog heel veel plezier met paardje Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 22:02

uhmm met 20 X rijden al spingen vind ik niet kunnen want dan heeft hij nog geen even wicht of nix

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 22:03

@lindy: hij is laat ingereden omdat hij maar heel smal was *en eigenaren te zwaar* hebben ze hem ong met 3.7 jaar ingereden toenw as hij dus al iets sterker. hij werd soms uit de wei gehaald om te rijden dus ze zochten een verzorgen toen kwam ik ( met mijn 46 kilo) voor hem en nu word hij 2 tot 3x in de week gereden. hij is nu bijna 4 ofzo.. hij is in april geboren, ik heb er nu zelf al rond de 10x op gereden en de eigenaren 8x..

@ kissielover: ik heb volgens de eigenaar wel een goede zit, maar vandaag was hij heel erg aan het iemelen (klieren) dus met zijn hoofd trekken (vloog ik weer uit het zadel) degene die de foto's heeft gemaakt *vriendin van mij* kan niet bepaald goede foto's maken.. ok best wel. .en als ik scheef zat had hij net gebokt. binnenkort krijg ik les eerst moet die galop er eens goed ingeplant worden en springen ietsjes beter (en de eigenaar geeft me ook advies en beetje les)

@ nini : hij heeft alleen in de galop nog niet zijn volledige evenwicht (wisseld soms nog met de achterbenen) maar verder gaat het goed de draf zit er goed op stap ook alles is goed hij kan ook al een beetje wijken en de eigenaar weet wel wat goed is voor hem en het was niet zoooooo hoog (30-50) op concour moet hij de 90 gaan springen

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 22:09

Ik vind het ook erg jong om te springen... Ik heb zelf 2 bijna 4 jarige staanb.. Maar echt niet dat die al van mij mogen springen.. Ze mogen van mij pas op hun 5 de ongeveer springen..

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 22:10

ik ken paarden die worden met 2 ingereden met 3 beginnen ze met springen, en we gaan nog niet direct tot de 1.20 ofzo.. het is gewoon dat hij leert wat hij moet dat we dat niet dan moeten doen.. en er zijn genoeg paarden die met 4 beginnen

beauty stond vroeger op een hele grote wei (de zomer wei) en daar waren allemaal slootjes. daar sprong hij als 1 jarige en 2 jarige altijd altijd altijd overheen.. vond hij leuk..
kwam je aan riep hem kwam hij via de slootjes naar je toe.. hij heeft de spieren, en hij vind het leuk
Laatst bijgewerkt door AniiQue op 06-04-07 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 22:13

Met 2 jaar ingereden... Hoe verkloot ik mijn paard.. sorry maar dat is super slecht met een jaar of 6 zijn de paarden versleten en kan je ze weg brengen... Die van mij is op 3.7 jaar ingereden... Heeft daarna weer 4 maanden stil gestaan en word nu op zijn 4 de doorgereden... dit geld voor mijn beide jonge paarden

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 22:14

Lindy1982 schreef:
Ik vind het ook erg jong om te springen... Ik heb zelf 2 bijna 4 jarige staanb.. Maar echt niet dat die al van mij mogen springen.. Ze mogen van mij pas op hun 5 de ongeveer springen..

Ach, dat is natuurlijk ook onzin. Moet je eens kijken bij de grote stallen, daar springen ze al vanaf dag 1. Dat jij dat niet doet, hoeft niet te betekenen dat een ander het niet mag/kan. Ik denk dat ze zelf moet aanvoelen of het gaat of niet.
Verder denk ik dat alles wel gezegd is, ik zou persoonlijk eerst zorgen dat hij in de bak een goede basis heeft, je normaal kan stappen, draven en galoperen, kan 'remmen en gasgeven', voordat je naar buiten gaat. Nu zie ik dat je geen bak hebt, maar zoek dan een bak op, of zet op de wei een stuk af. Daarnaast neem eerst even goed les, zodat je dat dus kan bevestigen. Rijd(zeker op een jong paard) met fatsoenlijk materiaal, dus gewoon laarzen of schoenen met een hak en chaps, maar zorg dat het allemaal een stuk veiliger is. Je wil niet weten wat er allemaal fout kan gaan door dit soort laksheid.
Verder lijkt het mij wel een ontzettend leuk paard en ik hoop dat je misschien iets van dit bovenstaande wil aannemen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 22:15

Nou ik vind het niet te jong om mee te springen hoor.
ja je moet het niet dagelijks gaan doen en niet parcourtjes gaan doen nog.
Maar hij is bijna 4 en dan kan z'n laag sprongetje een leuke welgename afwisseling zijn!
Beestje houd er echt niks aan over hoor.

In het land maken ze ook weleens een sprongetje in de lucht!

wel vind ik je gympjes erg gevaarlijk... (heb het een keer mis zien gaan en geloof mij dat meisje is nooit meer de oude geworden.
en het beeld mag wel iets ontspannender.
verder vind ik het een mooi paard om te zien.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 22:20

leuke pony, foto 8 is een mooie foto! Je moet idd wel aan je houding gaan werken, mischien lessen nemen? en zo af en toe een laag huppeltje kan die wel met deze leeftijd, maar meer moet je qua springen nog niet vragen, en zeker niet te vaak. Werk aan de basis, dressuur, sturen, remmen, overgangen etc. Wijken en "aan de teugel" lopen, pas als je pony goed stuurbaar is en weet wat je met je zit/beenhulp bedoeld. Paarden die jij kent die met 2 jaar ingereden worden dat is echt te vroeg! En tip, schoenen met hakken en chaps dragen, of laarzen aaan doen. Ik heb zelf helaas een keer meegemaakt dat iemand met gympies bleef hangen in de stijgbeugel, ook al heb je maar alleen je teen erin, als die gekke sprongen gaat maken schuift je voet daar de beugel voordat je het zelf in de gaten hebt, en dan ben je te laat, je wil niet weten hoe erg zoiets af kan lopen...
Laatst bijgewerkt door silverbrumby op 06-04-07 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

vevonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 22:22

foto 8!! die is echt heel mooi en let op je houding. je tenen naar binnen en rechtopzitten EN HOUD JE HANDEN BIJ ELKAAR!!

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 22:28

@ missmieke: ik wil wel met fatsoenlijk spul rijde. wat zou jij doen? als je laarzen te klein waren en je geen schoen had met hak? ach ja mijn schoenen zijn breed en schuif ik niet zo snel door en mijn beugels vliegen best wel snel uit Nagelbijten / Gniffelen

@ daantjuhhh: ik spring ook niet elke keer. dit was de eerste keer.. en in het bos over een boomstammetje.. dat is alles.. hij is zo verder wel braaf enzo.. hij vind springen leuk dan is toch alles cool?

@ silverbrumby: maak je maar geen zorgen over blijven steken. dat gebeurt mij geen 2de keer Knipoog vroeger een keer gehad.. nooit meer ik heb alles van de bak gezien. het zand de hoeken de hindernissen de bakrand hele gezicht was open.. hij maakt vaak gekke sprongen maar toch weet ik om te blijven zitten Vork..

we gaan binnenkort oefenen met de trailer en dan gaan we naar een manege, enzo.. dus dat komt wel goed Knipoog

@ vevonia: heel veel vinden die mooi, ja mijn houding echt bagger Bloos! word aan gewerkt.. binnenkort zal het beter zijn. dat beloof ik plechtig Tong uitsteken

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 22:34

ps. wie vind nog meer dat ik mijn beugels korter moet doen?.. de eigenaar zegt dat ze goed zitten.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 22:37

[quote="AniiQue]@ daantjuhhh: ik spring ook niet elke keer. dit was de eerste keer.. en in het bos over een boomstammetje.. dat is alles.. hij is zo verder wel braaf enzo.. hij vind springen leuk dan is toch alles cool?
[/quote]

Ja dat zeg ik toch ook.

Maar toch wil ik even nog een keer op je gympen ingaan aangezien je zelf echt het kwaad niet ziet!

ik heb het een keer mis zien gaan zei ik al.
Dat meisje had ook redelijk brede losse gympjes zonder hak.
pony schrok, haar voet gleed door de beugel, doordat ze viel draaide haar voet in de beugel en zat ze muur vast!
Meisje is 3 rondjes achter een bokkende pony aangesleept.
ze was nock out, geheugenverlies en is ook blind geworden (gelukkig aan 1 oog)
Maar zelfs nu kan je aan haar zien dat ze een ongeluk heeft gehad (is 15 jaar geleden)
haar hersen hebben ondanks de cap toch wel een klapper gamaakt en die schade zal zich nooit meer herstellen.
maar blijkbaar moet je het eerst zelf meemaken voordat je geen gympjes meer aandoet.
en in dat geval heb ik geen medelijden mocht het je ooit een keer overkomen.
Een gewaarschuwd mens telt voor 2!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 22:39

mijne springt vaak genoeg.
4 jaar in april dus nee te jong is hij zeker niet.
Mijne laat ik los springen geloof me spiertjes krijgt hij wel

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 22:40

AniiQue schreef:
@ missmieke: ik wil wel met fatsoenlijk spul rijde. wat zou jij doen? als je laarzen te klein waren en je geen schoen had met hak? ach ja mijn schoenen zijn breed en schuif ik niet zo snel door en mijn beugels vliegen best wel snel uit Nagelbijten / Gniffelen

Jij wil weten wat ik zou doen? Nou ik heb 2 paar laarzen, een paar thuis laarzen en een paar concourslaarzen, dus bij mij gaat het probleem niet op. Maar ik zou (in jou situatie) heel snel nieuwe laarzen gaan halen, of nieuwe stalschoenen(zijn goedkoper dan laarzen), maar ik zou nooit, maar dan ook nooit met dat soort schoeisel op een jong paard gaan zitten. Veiligheid gaat voor alles! En ja, dan kan ie nog zo braaf zijn, een ongeluk zit in een klein hoekje. De uitspraak:'doet ie anders nooit', gaat niet op als jij in een rolstoel zit hoor.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 22:41

missmiekie schreef:
AniiQue schreef:

Jij wil weten wat ik zou doen? Nou ik heb 2 paar laarzen, een paar thuis laarzen en een paar concourslaarzen, dus bij mij gaat het probleem niet op. Maar ik zou (in jou situatie) heel snel nieuwe laarzen gaan halen, of nieuwe stalschoenen(zijn goedkoper dan laarzen), maar ik zou nooit, maar dan ook nooit met dat soort schoeisel op een jong paard gaan zitten. Veiligheid gaat voor alles! En ja, dan kan ie nog zo braaf zijn, een ongeluk zit in een klein hoekje. De uitspraak:'doet ie anders nooit', gaat niet op als jij in een rolstoel zit hoor.

Inderdaad, het meisje waar ik het overhad zat op een manege pony die voor beginners gebruikt wrd, had nog NOOIT een stap verkeerd en vooral teveel gezet!

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 22:49

mij hoef je er niks over te vertellen over een ongeluk door blijven steken zoals ik al zei:
maak je maar geen zorgen over blijven steken. dat gebeurt mij geen 2de keer vroeger een keer gehad.. nooit meer ik heb alles van de bak gezien. het zand de hoeken de hindernissen de bakrand hele gezicht was open.. ik weet wel nog dat ik het bijna in mijn broek had gedaan Vork

ik ben echt wel voorzichtig.. ik ga ook binnekort voor zo'n korte laarsjes (johpertjes ofzoiets) en nog een paar leren laarzen voorals ik op concour ga met hem..