Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lynn_Nikita schreef:heeeel herkenbaar
Zweepje meenemen en niet opgeven. Niet afstappen, en tik geven als hij gaat vervelen,
Op rustige stukje srijdne, waar niemand last van je heeft als je de weg blokkeerd als paard moeilijk gaat doen, Xo heb je alle tidj om door te zetten, en je paard duidelijk te maken dat niet werkt om zo te verzetten
.
Op zo'n moment heb ik ook wel even schrik dat ie steigert en we samen de gracht inkukelen... Mijn reactie is altijd: eerst maar zien dat hij weer vooruit gaat en dan sturen, maar de volgende keer ga ik eens proberen om zijn kont gewoon weer richting de weg te zetten. henkb schreef:Ik denk dat hij iets geleerd heeft ...... namelijk zijn zin krijgen. Probeer in ieder geval zo weinig mogelijk met de rem er op te rijden, dus altijd voorwaarts. Van afstand is het verder moeilijk praten....

Ik heb ook zo'n paard en de ene keer loopt hij braaf zijn rondje.
.

) Maar mijn paard is een beetje een zenuwachtig typetje en lang op 1 plek staan bevalt haar niet zo, en de wachttijd werd hoe langer hoe korter.
) Maar ik moet wel blijven opletten dat ik wanneer zij in protest gaat, ik zeker geen druk ga gebruiken. Want dan is het weer dat straatje zonder einde van vroeger. 
)