Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Misteryke schreef:wandelen doen we regelmatig, minder vaak als ik zou willen, maar er kan nu eenmaal maar 1 pony mee en aangezien die andere pony alleen door mij gereden wordt dus 1 keer per week en ik ook niet vaker kan gaan is het meestal de andere pony die mee gaat. Ook wordt ze iedere week gepoetst. Ik ga zeker en vast de komende weken heel wat lezen over grondwerk en VD zodat we deze zomer aan de slag kunnen met haar zonder dat ze moet werken. Bedankt
Moniek schreef:Misteryke schreef:wandelen doen we regelmatig, minder vaak als ik zou willen, maar er kan nu eenmaal maar 1 pony mee en aangezien die andere pony alleen door mij gereden wordt dus 1 keer per week en ik ook niet vaker kan gaan is het meestal de andere pony die mee gaat. Ook wordt ze iedere week gepoetst. Ik ga zeker en vast de komende weken heel wat lezen over grondwerk en VD zodat we deze zomer aan de slag kunnen met haar zonder dat ze moet werken. Bedankt
begrijp ik goed dat je alleen met je veulen wandelt als er een ander paard bij is?
Zo ja dan zal ik eens gaan oefenen om haar alleen mee naar buiten te nemen.
Leert ze veeeeeeel meer van dan nu aan de longe.
Vertrouwen krijgen inelkaar door juist enge dingen te doen is de beste fundeering die je kan leggen met je paard.
Misteryke schreef:ze kan wel alleen gaan wandelen, het probleem is dat ik er alleen geen 2 kan meenemen, en ik momenteel de tijd ook niet heb om 2 keer te gaan wandelen, ik ga maar 1 keer in de week naar daar en dan moeten de andere pony's bereden worden, met haar gaan wandelen lukt dus niet altijd.
Dat wandelen doen we al sinds ze enkele maanden oud is dus dat gaat prima.
Een bak is er niet, het is hem allemaal op de wei te doen, en als je haar dan gewoon vraagt om beetje stap en draf aan de hand te doen dan is het gras veel beter. Op wandel gaat dit trouwens ook goed, ze luistert naar het commando stap, ho en draf aan het halster.
Er staat op de wei nog een pony van 3.5 jaar en haar moeder van 6 jaar. Geen leeftijdsgenootjes dus die haar actief houden, buiten gras eten en haar moeder "pesten" als die opgezadeld wordt doet ze niet veel.
draumpje schreef:even 1 vraag op het start bericht..
waarom?