Afgelopen zaterdag had ik les met mijn Spaanse vent en omdat ik weet dat mijn instructeur wel vaker aan de lange lijnen werkt had ik hem eens gevraagd om er met Licor ook eens aan te beginnen.
Nadat ik hem onder het zadel had losgereden begonnen we eraan. Ik had wel al eens met hem voor mij uit gestapt aan de dubbele longe, maar echt gewerkt had hij er nog niet aan.
Eerst was Licor nogal onwennig en wist hij niet goed wat nu de bedoeling was en liep hij soms tegen het bit aan, maar na een tijdje kreeg hij het door en werd hij super ijverig. Nu is mijn instructeur ook erg goed in het motiveren van paarden.
Licor begon met veel tact en gedragenheid te lopen, het was echt heel fijn om te zien. Ook ik heb even met hem gewerkt zo en het is echt een erg fijne manier van trainen.
Na het lange lijnenwerk heb ik hem terug onder het zadel genomen en hij voelde echt heel fijn en licht aan

Het losrijden
1.

2.

3.

Aan de lijnen (5)
4. Help, wat is de bedoeling?

5. Help!!

6. Das al beter!

7.

8.

9. (deze wil ik inkaderen
)
10. Af en toe nog een onenigheid, maar dat levert wel een mooi plaatje op

11.

Terug onder het zadel (5)
12.
13. Hij vertrok hier zo fijn in middendraf dat ik er helemaal vrolijk van werd

14. Dit appuyement moet meer buiging hebben, maar ik vond het wel een leuke foto, ik moet mijn heup enkel niet inknikken...
15.

alleen op foto 15 kijkt hij wel weer lekker vrolijk 
Je mag alleen wel wat vrolijker kijker met zo'n mooierd onder je kont