2 tinkers aan de longe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

2 tinkers aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 11:37

napoleon kent alleen maar deze houding, van ontspanning heeft hij nog nooit gehoord. wie weet leert hij het nog, in de komende jaren. Ja nap heb ik nu een dikke 5 maanden en is ongeveer 11 jaar.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dit is gammon, die kent het truukje al iets beter, hij vind het fijn om te stofzuigen alleen tempo houden is wat lastiger. daarmee zit hij op links ook nog iets vast dus daar kan ook nog verbetering is komen.
Gam is wordt 8 jaar en is al wat jaartjes bij me Ja
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marloes_R

Re: 2 tinkers aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 11:45

Wat zien ze er goed uit Pellie!
Lekker zoals Gammon loopt, neusje fijn omlaag.
Is een bijzetteugeltje niks voor Napoleon, om iets meer te kunnen vragen? Of een dubbele longe?

Hoe gaat het eigenlijk met Eltin? Dat zal nu toch ook een lekkere 2-jarige zijn? Of is hij nu al 3? Bloos

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 11:57

hallo marloes, ja gam doet dat heel fijn. ik ben het net weer een beetje met hem aan het oppakken, conditie opbouwen en de spiertjes weer aan het werk. hij heeft lang stil gestaan vanwege ziekte.

nap zal er binnenkort maar aan moeten geloven, al moet ik nog ff uitzoeken of ik iets voor hem kan vinden wat een beetje vriendelijk is, ik ben niet thuis in touwtjes/bijzetjes etc. maar ik weet niet of ik nappie het kan leren zoals gam het heeft geleerd.

eltin staat al 4 maanden niet meer bij ons, ik heb op drumshambo's site nog een foto gezien en hij zag er goed uit. kalijn vond een plekje voor hem, vlakbij d'r huis, beter dus Ja

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 12:02

Leuke foto's zeg, Gam snapt nog hoe het moet, fijn is dat!

Met een touwtje o.i.d. zou ik persoonlijk niet beginnen bij een angstig/wantrouwig paard. Denk dat het vanzelf komt hoor, heeft even tijd nodig! Ja

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 12:03

Prachtige dieren, maar ze zijn wel veel te dik Lachen

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 12:05

Ik vind ze ook allebei wel erg veeel paard Knipoog

Verder netjes hoe die laatste loopt, lekker ontspannen met het neusje over de grond en dat zonder bijzet, super! Komt ongetwijfeld met die andere ook goed Lachen

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 12:09

Dus je bent weer lekker rustig aan het opbouwen? Ja, dat is inderdaad belangrijk, ik weet er helaas alles van. Tosca is al 2 keer uit het niets spierbevangen geweest, en ik ben nu ook weer rustig aan het stappen, met af en toe een klein stukje draf. Al durf ik dat nog niet zo goed Bloos
Wat heeft Gam gehad?

Beginnen met bijzetten als je er niet veel ervaring in heb is dan inderdaad niet zo handig.
Ga je ook met Nappie rijden?
Wel super zoals hij is opgekapt! Ik kan het me nog herinneren dat je hem gekocht hebt vorig jaar Ja

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 13:29

LCharlotte schreef:
Prachtige dieren, maar ze zijn wel veel te dik Lachen

En als je even de moeite neemt om alle tekst te lezen, dan snap je ook wel waarom denk ik Knipoog

Pellie:
je mannetjes gaan weer langzaam de goede kant op OK dan!

Ik schrok alleen van die eerste foto van Nappie, ik dacht: "Wat heeft hij een dik voorbeen! Bloos! Hoe kan dat nou, dat Michele hem dan wel laat lopen? Hmm..buitenbeen ziet er goed uit..."
Tot ik de foto's van het rondje andersom zag Haha! Toen was het andere been (nu binnenbeen) ook zo dik Nagelbijten / Gniffelen Had niet gezien dat dat wapperende vacht was ROFL

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 13:58

OOo ze zien er super uit joh!! Lekkere welvaartsbuikjes, net als bij mij in de wei Haha!

Gammon loopt lekker ontspannen aan de longe. Nappie komt misschien nog, en anders zou ik hem toch een proberen met ietsjes bijzetten zodat ie snapt wat er gevraagd wordt.
Succes!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 14:02

O wat een lekkere binkies aan de longe pellie, ze zien er echt goed uit joh, en ik vind dat nappie het ondanks alles niet eens zo slecht doet.
ik denk dat het allemaal wel komt,
gammon loopt gewoon heerlijk zeg

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 14:04

Daar zijn de lekkere boys weer!!! Zien er goed uit Pellie!!! Haha!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 14:20

Hé Pell spiertjes weer een beetje aan het opbouwen bij je Tinks Whoosh!

Bij Nap komt de ontspanning tijdens longeren vast nog wel *LOL* Gewoon lekker veel overgangen op stem oefenen en hem dan weer wat dichter om je heen en dan weer wat van je af laten gaan enz enz.... gewoon lekker bezig zijn dan komt het vast vanzelf Knipoog
Heb redelijk wat tinkies met "vastgeroeste" houding aan longe gehad en stuk voor stuk ontdekten ze dat het ook anders kon/ mocht Ja

Dubbel longe kan ook handig zijn vooral om ze wat meer aan het werk te zetten, ze recht te kunnen richten en zo bv Gam ook links losser te krijgen enzo Ja maar idd als je er niet veel vanaf weet is het handiger om er eerst eens uitgebreid wat over te gaan lezen en evt cursusje te volgen voor je het bij je paardjes uitprobeert Knipoog

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 15:11

Yep ze zijn idd wat te dik Ja Ze krijgen te weinig beweging om het laagje vet er af te krijgen. Ik heb zo het idee dat me dit ook nooit echt meer gaat lukken, misschien een beetje maar het zullen nooit strak getrainde paarden worden. Lachen Op minder voer (lees hooi) gaan ze ook niet, want ze hebben hun brandstof wel nodig.

Marloes, gam zijn auto-immuunsystyeem lag op z'n kont, en dat al sinds nov. 2005. Gevoelige hoeven vanwege zijn dunne zolen, wat een voorvloeisel was van het niet meer kwijt kunnen van zijn afvalstoffen. Daarna begon dit rond zijn koker te verzamelen. Ik ben met hem naar een Homeopate in Zeewolde geweest en die wist me de oorzaak te vertellen, en de juiste druppels te geven. Zijn lichaam is nog lang niet klaar met herstellen maar hij wordt langzaam aan weer de oude Ja
Ik ben op Napoleon ook al wat oriënterende ritjes aan het maken in de bak. Hij vindt dit retespannend en staat nog vaak strak van de zenuwen. Een passend zadel heb ik nog niet voor hem (eerst alle lichamelijke ongemakken de deur uit werken, dan hou ik miss. weer wat centjes over Knipoog) dus we tuffen zonder zadel de bak wat door.
Zijn mok is aan de linkerbenen ook nog niet weg, dus doe rustig aan met hem. Maar hij is zeker een stuk opgeknapt, hij is een stuk opener geworden, ik denk dat hij het hier wel prima vindt. Ja
bedankt voor je interesse!
En Eltin is inmiddels al 3 jaar!

Mamamiesje, wil je me niet zo laten schrikken? Nagelbijten / Gniffelen maar idd op de foto's zien ze er wel heel dik uit zo hè? Haha!

Maris en Grid, idd ik mag met zo'n leeftijd niet van hem verwachten dat hij snapt wat mag idd, dus geef ons wel de tijd, en eerst zonder bijzet, want misschien heeft hij toch ook een lichamelijk probleem wat op een andere manier opgelost moet worden, dus forceren wil ik hem niet.

thanks verder mensen, voor de complimentjes Ja

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 15:32

Gammon loopt inderdaad fijn naar beneden, vooral de laatste foto's.
Nappie gaat het vast nog wel leren hoor, wat meer ontspanning erin. Misschien zit hij vast in de rug? Lachen

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 15:33

Ze zien er super uit!
Ontspannend bij Gammon!
Succes

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 17:34

zo hee, ze gaan goed vooruit zeg!!
wat een prachtige mannen zijn het ook

Mayka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 18:33

leuk paard:)!

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 20:58

Heej Michele, wat zien je binken er goed uit zeg! Ik heb hier en daar wat gelezen over de gesteldheid van de twee mannen maar gelukkig is het weer aan de beterende hand. Bevalt het nog steeds in je huis met alle vrijheid om je heen? Nou zodra onze jongens besluiten het huis uit te gaan komen we ook die kant weer op.. Haha!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 19:20

hai linda, jawel we willen niet meer anders, dit is zo verdomde fijn hè... stuur je jongens gauw aan de studie ofzo Knipoog

joscaa, zou goed mogelijk zijn, hij loopt eigenlijk alleen maar zo, ook met rijden is er nog geen ontspanning in te krijgen.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 20:00

hij lijkt wat dat betreft echt op viane, die heb ik vandaag ook gelongeerd los in de paddock en die loopt net als nappie behalve in stap daar begint nu toch langzaam wat ontspanning in te komen.
onder het zadel gaat het wel wat beter, maar nog lang niet zoals het moet zijn.

ik heb viane 1 keer een heel klein beetje vast gezet en het werkte alleen maar averechts. dus ik hou gewoon vol en hulpteugels komen er niet meer aan.

maar wie weet helpt het bij nappie wel heel goed hoor, proberen kan geen kwaad,

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 20:07

ziet er netjes uit joh bij gammon, en met veel liefde en tijd en vertrouwen komt het bij napoleon vast ook helemaal goed Lachen
suc6

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 20:16

Ziet er goed uit Pellie! Gammon lekker ontspannen zeg!
Nappie ziet er al een stuk beter uit, wat een lekker vent is dat toch!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 20:36

kweenie dobbel, gam moest er ook niks van hebben. die ging alleen maar sterrekijken, zelfs onder het rijden... neurotisch gedrag vond ik het Nagelbijten / Gniffelen het kan zijn dat nap er wel positief op reageerd Ja

dank je draaakje en ziggy Ja

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 20:38

daarom zij ik proberen kan geen kwaad, dan merk je het snel genoeg.
bij lonan werkt het ook wel. en bij viane dus niet, elk paard reageerd er weer anders op.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 09:48

Zo Pel,dus zowel jij als je mannen gaan weer aan de bak Haha!
Ze zien er zeer welvarend uit Knipoog en Gam doet ook zo knap zijn best.
Met Nap komt dat vast ook nog wel,zal alleen z'n tijd wel duren.
Maar zoals je weet is geduld en schone zaak.
Ik zou bij hem niet zo gauw met bijzet en dat soort gein beginnen, laat het hem eerst zo maar een beetje uitzoeken en vertrouwen krijgen,dan komt de rest vanzelf ook wel.
Het begin is er iig!