Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Splinter schreef:En dat is de goede manier.Vaak als een paard aan 1 kant vast houdt is hij scheef, als ruiter ga je die kant dan ook vasthouden, waardoor het paard lekker kan leunen. Alleen al die teugel loslaten maakt een wereld van verschil.
Paard heeft dan geen steun meer en moet zn eigen balans gaan vinden
Blingh schreef:De laatste tijd is mijn paard nogal opstandig en houdt hij voor mijn gevoel vast op rechts. Heeft hij altijd wel een beetje maar nu gewoon zo erg dat ik er bijna geen buiging of stelling doorheen krijg. Gelukkig heb ik morgen weer les en hoop ik dat hem er dan eindelijk doorheen krijg!
Ik weet precies wat mijn of eigenlijk ons probleem is. Ik houdt zelf ook vast op rechts, ik betrap mezelf er regelmatig op dat ik die hand gewoon vastzet. Probeer er echt wel op te letten maar ja je weet hoe dat gaat, bent vanalles tegelijk aan het doen.
De problemen die jullie ondervinden tijdens het rijden, liggen die aan jouw. Of is het paard moeilijker of komt het van 2 kanten?
DandySgatJ schreef:mijn pony doet soms ook druk..
dan gaat hij steigeren..
Lamie_Lisa schreef:DandySgatJ schreef:mijn pony doet soms ook druk..
dan gaat hij steigeren..
Oo dat is vervelend! Daarvoor kunje dus ok een martingaal gebruiken,, dat is bij mij de reden dast ik hem gebruikt, want in het bos haalt L'amie best anree streken uit!
: