Imago (Z2 niveau) in fuchsia

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Imago (Z2 niveau) in fuchsia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 19:46

Hieronder wat foto's van vandaag. Het was onze eerste keer op de nieuwe stal (waar we sinds 1 maart staan) in de buitenbak en hij gedroeg zich keurig. Imago is een 16-jarige ruin, ZZ-licht met 4 winstpunten. Vanwege een knieblessure van mijzelf heeft hij een half jaar niet in training gestaan en is hij sinds een aantal weken weer volop in training. Vandaag was de eerste keer weer sinds tíjden met S&T om te voelen waar de kneepjes nog zitten die ik op trenshoofdstel ga verbeteren. Ik kamp nog steeds met mijn knieblessure en omdat ik een aantal maanden niet heb mogen sporten ben ik nogal wat kilo's aangekomen waardoor mijn leren laarzen wat knellen en ik hier om mijn knie nog wat te ontzien (heb hoog model rijlaarzen) dus met chaps rij. Een ieder die (leren) rijlaarzen gewend is zal kunnen beamen dat het dan met chaps echt even aanpassen is. Daar heb ik dus ook last van Haha! Mijn houding is balen en daar zal zeker nog wel aan gesleuteld moeten worden...

Afbeelding

Afbeelding

(poging tot) uitgestrekte draf, foto is wat scheef genomen helaas
Afbeelding

Afbeelding

(Poging 2 tot) uitgestrekte draf
Afbeelding

Natuurlijk even een rondje ontspannen tussendoor:
Afbeelding

Afbeelding

Landing NA een wissel
Afbeelding

Lekker zitten (alleen zoooo jammer dat de achterhand er dus niet op staat)
Afbeelding

Na het rijden natuurlijk even opfrissen onder de douche
Afbeelding

Afbeelding

DL_

Re: Imago (Z2 niveau) in fuchsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:49

dubbelpost. ik TeM even.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 19:50

DresslOver schreef:
dubbelpost. ik TeM even.

Ja thanx, ik zat ook al te kijken joh! (Heb echt maar 1 keer op versturen geklikt)....

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:51

Vreemd, want het zijn ook 2 verschillende titels..

Maar paard ziet er weer goed uit, en succes met opbouwen.

Wilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:52

Leuk paard heftig kleurtje Clown

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:54

Leuk paard !! + setje! Haha!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:00

Imago heeft al lang niets gedaan dus vind ik dat hij het prima doet!
Lekker dat het nu ook met je knie wat beter gaat!
En over 3 maanden zie ik graag opnieuw wat foto's, in zijn zomervacht en wat meer bespiering!
Goed bezig dus!

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:02

Vind dat hij het prima doet, na zo'n tijd eruit geweest te zijn! Net als jij trouwens, dat gaat helemaal goed komen!

Kronos wilt trouwens ook altijd uit de slang drinken Nagelbijten / Gniffelen Haha!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:04

Nou voor een paard dat zo lang niets gedaan heeft ziet het er best redelijk uit.Zo piep is Imago niet meer maar karakter heeft hij wel.
Eenmaal volop in training zal het best beter gaan Knipoog

JDonnaClara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:06

Ziet er netjes uit!
Mooi paard hoor!
Succes verder Knipoog

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:20

ik mis het stukje 'ontspannen naar de hand toe gereden'
jou paard heeft totaal geen ontspanning en loopt achter de loodlijn. Knipoog

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:35

Leuk paard! (ik houd niet zo van roze dekjes, dus sorry, dat vind ik lelijk)

Jammer dat er veel spanning is en dat hij achter de loodlijn loopt. Op een van de foto's heeft hij zijn mond open. Dat kan natuurlijk toeval zijn, maar aangezien het allemaal een gespannen beeld geeft lijkt het mijn niet bijzonder als dit vaker gebeurd.

Hij loopt te veel in de krul en komt dus in de uitgestrekte draf niet weg.
Dit is zonde voor het beeld, probeer meer te werken aan de ontspanning, want je hebt echt een heel gaaf paard!!!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:35

sorry, maar ik vind het er ook niet "fijn" uit zien.
ben het met eertjuh22 eens.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:59

Ik mis de totale ontspannen heid...

En als hij al een tijd niets gedaan heb waarom hang je er gelijk stang en trens in?

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 21:24

Kimmie_girl schreef:
Ik mis de totale ontspannen heid...

En als hij al een tijd niets gedaan heb waarom hang je er gelijk stang en trens in?

Zie inleidend stukje?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 21:26

Vooral in de uitgestekte draf komt hij achter de loodlijn, probeer dat te voorkomen. Succes verder!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 21:30

driebergen schreef:
Leuk paard! (ik houd niet zo van roze dekjes, dus sorry, dat vind ik lelijk)

Jammer dat er veel spanning is en dat hij achter de loodlijn loopt. Op een van de foto's heeft hij zijn mond open. Dat kan natuurlijk toeval zijn, maar aangezien het allemaal een gespannen beeld geeft lijkt het mijn niet bijzonder als dit vaker gebeurd.

Hij loopt te veel in de krul en komt dus in de uitgestrekte draf niet weg.
Dit is zonde voor het beeld, probeer meer te werken aan de ontspanning, want je hebt echt een heel gaaf paard!!!

Hahaha smaken verschillen...volgende keer krijg je een ander kleurtje te zien hoor Knipoog

Bedankt voor je commentaar. Zal er ook zeker wat mee gaan doen. Hij is niet zo verschrikkelijk lang weer in training en ik word nu extra gewezen op de punten waarop ik nog moet oefenen. Dat hij zijn mond open doet heb je goed gezien, daaraan wordt gewerkt (rechtsachter is minder dan linksachter) en dat heeft gewoon tijd nodig.
In de uitgestrekte draf kropt hij zich hier inderdaad heeeel erg op (voor zijn doen).

Met commentaar als 'hij kropt zich op' zoals eerder gegeven, kan ik zo weinig dus ben hier 'blij' mee.

De kunstjes kan hij wel, is hij super in bevestigd...hij moet alleen nog sterker worden en dat heeft tijd nodig. Als hij sterker is, wordt hij vanzelf ook fijner in de mond. Ik rij hem veel laag en diep en over zijn rug júist dat hij die rug blijft ontspannen...nu nog wat sterker maken in het achterbeen...dan komt het vast vanzelf wel weer goed.

Het is nog te vroeg voor S&T en daar ben ik zelf vandaag ook achter gekomen.

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 21:41

Jeeee Imaaaagje! Lekker ding hoor! En wat Mazzel zei, over 3 maanden willen we nog een x foto's zien! Want ze kan echt super lopen Ja Lovers

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 21:41

jammer van zijn nekkie, in je profiel had hij een veel stevigere Knipoog

ik vind zijn hoofdhouding niet prettig. aantal keren zijn mond open en zijn hoofd ver achter de loodlijn. hij loopt opgekropt lijkt wel. daar moeten jullie even aan werken, dan is het plaatje een stuk mooier!

succes samen weer, sterkte met je knie Lachen

xMargot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 21:42

leuk paard!
veel succes met het herstellen van jezelf en jullie als combinatie!
ikvind het er netjes uit zien hoor

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 02:26

Ik vind het er ook niet echt bevredigend uitzien, hij lijkt zichzelf weinig te dragen, maar ik heb even in je profiel gespiekt Haha! en ik zag dat je hem zelf ook hebt opgeleid tot ZZ-licht, en de foto's in je profiel van hem in zomervacht en aan het werk zagen er echt schitterend uit!! Mooie bespiering waardoor hij een stuk mooier toont en lekker in balans.
Echt gaaf dat je hem nu weer bij je hebt en weer lekker begonnen bent met rijden!
Ik heb er alle vertrouwen in dat je de spieren, conditie en de rest van de 'knopjes' er weer op kan trainen, ik kijk uit naar de foto's over 3 maanden!
succes!

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 05:17

Ik zou ook meer naar de ontspanning toewerken. De rest komt dan wel vanzelf terug. Ik kan mij hier in vergissen maar het lijkt me dat je hier al aardig veel van hem vraagt na zo lang niet in training te zijn geweest. Hij is immers een deel van zijn bespiering kwijt en dat moet stilletjes aan weer opgebouwd worden. Hij zal zijn mooie nek eerder terugkrijgen door voorwaarts neerwaarts te werken dan hem eigenlijk (te veel) in de krul te hebben lopen, vooral in de uitgestrekte draf.

nodenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 07:40

Hoi Randy,

Komt vanzelf allemaal wel weer goed!
Lekker rustig aan verder trainen en dan zien we de foto's over een tijdje wel weer en dan zie je in ieder geval goed het verschil Haha!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 07:43

Randy01 schreef:
De kunstjes kan hij wel, is hij super in bevestigd...hij moet alleen nog sterker worden en dat heeft tijd nodig. Als hij sterker is, wordt hij vanzelf ook fijner in de mond. Ik rij hem veel laag en diep en over zijn rug júist dat hij die rug blijft ontspannen...nu nog wat sterker maken in het achterbeen...dan komt het vast vanzelf wel weer goed.

met het dikgedrukte ben ik het niet zo eens.
Met ontspanning worden ze fijner in de mond, niet met kracht. Nartuurlijk hebben ze wel spieren nodig om ontspannen een zware oefening te doen, maar ontspanning is the key.
Lang en laag is een goede manier om dat "opgekropte" eruit te werken.
Zorg dan dat je je gaat focussen op het neusje eruit, want bij foto 6 kan het neusje veel meer omlaag en eruit.

Ik heb er zelf ook 1 die zich graag en snel opkropt.(en zeer voorwaarts is, waardoor al gauw teveel aan de teugels zit) Voor mij werkt die oefening super. (en natuurlijk op je zit het tempo bepalen en daar heb ik ook nog heel veel moeite mee, met dat paard Knipoog )

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 08:49

Ik ben eerlijk gezegd (nog) niet zo gecharmeerd van het beeld.
Ik zie veel liever een aanleuning de eerder te 'open' is, zoals foto 2, dan dat hij teveel erachter knikt, dan wordt hij erg eng in de nek. Het zwiepen van de staart is ook een spanningspuntje.
Ik zou hem veel meer op lengte gaan rijden, maar dan niet naar beneden maar eerder voorwaarts/neerwaarts.
wat ik uit de foto's kan opmaken, moet hij veel meer je hand naar voren gaan volgen.
volgens mij is het best een sterk paard (niet sterk in de mond maar qua kracht) en kan hij nog zeer veel verbeteren!!
succes!!!