Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Urielle schreef:De martingaal is een fijne hulpteugel omdat hij eigenlijk alleen inwerkt als je paard zijn hoofd erg hoog brengt (echt sterrekijken), hij zorgt niet voor afbuigen oid.
Rijden met bijzetteugels is levensgevaarlijk. Als je paard steigert, zit hij op zo'n manier vast dat hij alleen nog maar kan omslaan dus deze hulpteugel ook met rijden gebruiken zou ik echt 100% afraden.
McSquizzy schreef:Urielle schreef:De martingaal is een fijne hulpteugel omdat hij eigenlijk alleen inwerkt als je paard zijn hoofd erg hoog brengt (echt sterrekijken), hij zorgt niet voor afbuigen oid.
Rijden met bijzetteugels is levensgevaarlijk. Als je paard steigert, zit hij op zo'n manier vast dat hij alleen nog maar kan omslaan dus deze hulpteugel ook met rijden gebruiken zou ik echt 100% afraden.
ja dat dacht ik nou al wel.
Zag een meisje bij ons op stal er mee rijden en vond het een gek zicht. Dacht al dat het erg gevaarlijk was...
Dan zal ik mezelf een martingaal moeten aanschaffen he... Hij kent het wel, want de vorige eigenaars gebruikten het soms ook wel voor hem.