Bowie de witte welsh @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Toad

Bowie de witte welsh @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 14:33

Bowie is de pony van mijn buurmeisje, zij rijdt er niet meer op omdat ze hem niet aankan. Als zij erop zit heeft hij dat vrij gauw door, en dan trekt ie de teugels uit haar handen, gaat bokken en dan ligt ze eraf. Donderdag heb ik er voor het eerst op gereden, en toen ging ie mij dus ook uitproberen.
Vandaag had ie al door dat ik de baas was en hij was dan ook heel braaf.
Ik had hem voor de zekerheid vantevoren gelongeerd, want meneer is een enorme hittepetit.

1
Maak kennis met Bowie
Afbeelding

2
meneer vindt de longeerlijn niet lang genoeg
Afbeelding

3
Galopje
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Hier vloog meneer net niet de bocht uit
Afbeelding

9
Ik weet dat ik te groot ben, maar ik rijd er tijdelijk op, de pony wordt waarschijnlijk verkocht omdat dat meisje hem dus niet aankan.
Afbeelding

10
Lekker drafje
Afbeelding

11
Afbeelding

12
Afbeelding

13
Afbeelding

14
Afbeelding

15
En als laatste vliegend paard en vliegende hond
Afbeelding

Nousa

Re: Bowie de witte welsh @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 14:43

Hmm k vind t vrij onverantwoordelijk zo. Je ziet duidelijk dat t paardje niet op zn gemak is met die gekke hond erbij

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 14:45

Bowie reageert totaal niet op de hond hoor, hij leeft thuis met een Deense Dog, dus die is wel wat gewend. Donderdag heb ik erop gereden en toen was de hond er niet, en toen deed Bowie nog veel gekker!
Laatst bijgewerkt door Toad op 24-03-07 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 14:46

volgende keer je teugels even beter opsteken met longeren, hij gaat er bijna instaan

leuk ponietje en goed dat je hem rijdt, maar volgende keer de hond opsluiten of vast leggen want ik vind het erg gevaarlijk, je ziet duidelijk dat de pony het niet erg leuk vind

succes verder met hem

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 14:46

Mee eens, en voor het plaatje vind ik die hond ook nogal storen. Als je serieus wilt rijden, doe het dan in alle rust.
Het longeren ziet er goed uit. Je hebt soms te weinig contact met de mond, dwz er hang een boogje in je teugels. Let op je houding, je zit een beetje naar voren. Verder wel oké.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 14:47

je kunt beter rustig met hem rijden in plaats van te vliegen met hem! zo krijg je natuurlijk geen rust in zn lijf.. loop figuren met hem, voltes, gebroken lijnen, laat hem maar concentreren.. breng rust in hem over.. ik zie hem op de foto's alleen maar vliegen, tja dat werkt aanstekelijk!

Marloess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 14:50

Ziet er wel goed uit, die hond erbij vind ik alleen niet echt handig. Idd rustiger rijden, dan is de pony ook rustiger.
Dat is iig bij mij zo, als ik relaxt ben is mn pony dat ook. Verder wel een leuk ponytje.

Vales

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 14:50

Leuk paardje, hij lijkt me echt vrij druk zoals ik nu zie Tong uitsteken Maar ik zie vrijwel alleen maar galopfoto's.. Ik zou met zo'n druk paardje veel bezig gaan wat hierboven al wordt gezegd met inderdaad figuren, overgangen enz. om hem een beetje rustig te krijgen. Werkt vaak beter dan alleen veel te galloperen.
Volgensmij vind hij de hond niet zo fijn. Het lijkt me zelf vrij storend, zou het zelf niet fijn vinden met rijden als er elke keer een hond doorheen rendt Tong uitsteken maargoed

Die laatste foto is ook erg leuk Tong uitsteken 2 vliegende beesiejs.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 14:53

Ik heb ook nog een tip voor je buurmeisje: Ga grondwerk oefenen. Eerst vertrouwen krijgen, dan kan ze hem weer rijden. En zorg dta ze zelfvertrouwen rkijgt.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 14:53

Hij had voordat ik er donderdag op heb gereden 2 weken stilgestaan, dus het is niet zo gek dat hij alleen maar hard wilde, hij moest echt zijn energie kwijt. De volgende keer ga ik hem wat meer aan het werk zetten, want dat beestje heeft potentie vind ik!
Bedankt voor de reacties Lachen

Er waren btw wel draffoto's, ik heb ook veel gedraafd maar die foto's waren niet zo mooi gelukt dus vandaar dat ik die niet geplaatst heb Lachen

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 14:58

Zonde om zo'n beestje te verkopen (ik weet niet eens hoe hij is maar ach Tong uitsteken). Lijkt op die foto wel een druktemakertje...
Kan je buurmeisje geen vertrouwen krijgen in hem aan de longeerlijn en daarna als ze hem weer vertrouwt los?
Als ze hem gewoon echt niet aankan heeft het natuurlijk weinig zin!

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 15:00

Het is ook de bedoeling dat het meisje het vertrouwen in Bowie weer terugkrijgt, want ze wil hem eigenlijk helemaal niet verkopen. Maar Bowie is zo'n dondersteen, en heeft het meteen door als zij erop zit, zij heeft gewoon geen kracht om hem in toom te houden.
Binnekort gaat ze er waarschijnlijk op rijden nadat ik hem goed moe heb gemaakt aan de longe, kijken hoe het dan gaat. Ik vind het ook zonde om hem te verkopen maar als het echt niet gaat dan gaat het niet.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 15:01

Citaat:
zij heeft gewoon geen kracht om hem in toom te houden.

Jij bent ook neit sterker dan die pony, hr, het heeft niks met kracht te maken Knipoog
Gewoon je houding en zelfvertrouwen tegenover het paard.

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 15:02

Ik vind het een beetje raar dat die hond er zo achter aan rent, stel je loopt in het bos met die hond en er komt een paard aan dat paard schrikt en trapt. Ik heb het een x gehad dat een hond zomaar op mij en me paard kwam afrende en blaffen enzo. En het scheelde niet veel of die hond was knakworst. Lachen This maar een tip.
Laatst bijgewerkt door Lilian__ op 24-03-07 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 15:02

Ziet er wel goed uit hoor Ja
maar ik zou die hond wel wegdoen hoor ook al is hij het gewend..
nog veel succes ermee Knipoog

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 15:03

Kan ze niet beginnen aan de longe?? Eerst het beestje een beetje moe maken en dan zij erop?
En dniesjj117 je hebt wel gelijk...

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 15:04

Wat grappig, een kleinere versie van mijn paardje (welsh x arabier)! Voor foto's zie mijn profiel of de link in mijn onderschrift.

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 15:05

gaaf beestje!! Pling

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 15:07

louanagirl schreef:
Kan ze niet beginnen aan de longe?? Eerst het beestje een beetje moe maken en dan zij erop?
En dniesjj117 je hebt wel gelijk...

Dat is ook de bedoeling Ja

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 15:08

o haha Tong uitsteken Sorry niet zo begrepen Haha! Ik dacht dat je haar los wou rijden... Ik dacht al... Bigin dan eerst aan de longe Tong uitsteken
Krijgt ze trouwens les? Dat zou ik dan wel doen Ja 1 keer in de week een lesje thuis?

pamelaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 15:10

wat een mooiert
hij rijd ook heel erg mooi hoor

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 15:10

Ze krijgt 2 keer per week les op de manege, eerst dus op Bowie, nu op een mangepony.
Ik wil haar graag priveles geven(aan de longe), en dat ze tegelijkertijd gewoon op de manege blijft rijden, en als het dan beter gaat dat ze dan weer met Bowie op de manege kan gaan lessen.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 15:11

Het is beter als ze les krijgt van een profesioneel iemand. Waarom rijdt ze niet meer met Bowie op de manege dan?

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 15:13

Omdat Bowie in de manege flipt. Dan gaat ie of racen of hij bokt haar eraf.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 15:13

Ik vind jouw er eigenlijk best wel goed op staan hoor. Wat een gezeur over die hond zeg..Ik neem aan dat ze weet wat ze doet. En foto's zijn altijd maar een kleine impressie van het grote geheel.