Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
...
maar je moet concequent zijn echt ! hij moet voorwaarts denken !! en dat moet je hem bij brengen maak veel overgangen dat hij weet wat hy moet doen houd je been ook stil als hij goed loopt blijf vooral niet drijven want dan weet hij niet wat je moet doen als jij voorwaarts wilt maar toch drijft WEER dan denk hij ja dat doet ze al de hele tijd !
Rietjeh schreef:Ik had een vraag...
Mijn pony gaat elke keer als ik stelling vraag rustiger lopen, en als ik been geef dat ze weer voorwaarts moet gaan, gaat ze stijgeren bokken en achterwaarts..
Ik heb naar haar rug gekeken en gevoelt, maar daar heeft ze geen last van,
normaal onder het zadel zwete ze ook wel na het rijden, en als k het zadel eraf haal staan de haren niet rechtop en drukplekken heeft ze ook niet..
ze deed dit normaal nooit dus ik snap er niet veel van..
Heeft iemand Tips???
Silletje schreef:nageven is een teken van ontspanning, als je en paard dan een harde tik gaat geven dat tie schrikt, is de ontspanning weg en ook de nagefelijkheid. ik denk dat je beter kan proberen veel overgangen te rijden..
JastieHorse schreef:Wat helpt slaan dan? Volgens mij maak je het daar alleen maar erger mee..