Springen wel met cap maar met dressuur niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gloriantjee

Springen wel met cap maar met dressuur niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 16:49

Heel vaak zie je dat mensen dan zeggen dat ze wel springen met cap maar met dressuur niet. Wat doen jullie en waarom?

Groetjes Michelle

xsimone

Re: Springen wel met cap maar met dressuur niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:52

Ik heb gewoon altijd een cap op, met dressuur kan er ook iets gebeuren!!

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:53

Ik heb altijd m'n cappie op... ben er al zo vaak afgelazerd Haha! Dankzij mijn cap leef ik nog...

FenDT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:56

Ik heb ook altijd een cap op maar bij ons is het verplicht.. Zou hem anders ook sowieso op doen.. Ik vind het niet erg als mensen zonder cap rijden.. Dat moeten ze zelf weten het is eigen keus.. Als je valt op je knar heb je wel een probleem..

Vind het alleen wel dom als ze zeggen ik rijd niet met cap want het zit niet lekker.. Verward Er zijn zoooooo veel caps te koop dat er wel ÉÉN moet zijn die wel lekker zit.. Ik bedoel prima als je zegt het is niet nodig ofzo..

Al met al ik blijf altijd zeggen eigen keus, eigen risico! Vork

MonsterInc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:57

hhhm bij mijn huidige paard altijd cap maar bij vorige paard alleen bij het springen omdat ze nog wel een lomp over de hindernis heen ging of vaak te vroeg afzette waardoor we met een mega sprong erover heen gingen en de kans om er naast te vallen zeer groot was , met dressuur heel braaf en buitenrit ook maar dan is de cap ook verplicht i.v.m met verzekering zodra wij het erf verlaten ,

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:57

Ik rijd altijd met cap!! Ik heb echt rare verhalen gehoord van mensen die geen cap op hadden en eraf zijn gevallen..

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:58

Ik doe het eigenlijk altijd wel, buiten, springen, alles wel. Maar soms met dressuur even gauw in de bak of als het warm is smokkel ik nog wel eens. Haha!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:59

Ik heb hem ook altijd op. Vind ik wel zo veilig en het belemmerd met totaal niet.

daffene

Ik rijd zelf altijd met cap, maar kan me wel voorstellen dat iemand ervoor kiest met springen wel een cap op te doen en met dressuur niet. Denk persoonlijk dat er aan het springen wat meer risico zit. Maar met dressuur kan er natuurlijk ook altijd iets gebeuren en mensen die dan geen cap opdoen moeten dat zelf maar ondervinden, daar maak ik me niet zo druk om Tong uitsteken

IceEva

Eerst sprong ik ook altijd alleen met cap en met buitenrijden had ik dan ook een cap op. Nu ben ik 2 weken geleden met mijn paard gevallen op buitenrit (gelukkig had ik mijn cap op!) en ik ben daar erg van geschrokken.. mijn paard ook. Ik heb mezelf voorgenomen en zal het ook zeker doen om voortaan altijd bij alles mijn cap op te doen, want een ongeluk is zo gebeurd en het hoeft niet eens de schuld van paard of ruiter te zijn. Gelukkig heb ik het licht gezien, wel jammer dat het zo moest. Knipoog

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 23:59

Reed eerder vaker zonder dan met cap, inderdaad met springen en buitenrijden deed ik hem wel op... nu ben ik er 2 maal na de dressuurtraining tijdens het uitstappen aan lang teugeltje afgestuiterd... paard schrok ergens van en draaide erg snel weg...
Na de 2de keer vallen heb ik heb ik toch maar het besluit genomen om voortaan altijd met cap te rijden... wel zo veilig..

Radosny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 00:04

Altijd cap.. blijf het een rotding vinden, maar bij ons is het verplicht
En een tijdje terug is een vriendin van mij goed gevallen, bewusteloos, ambulance erbij, maar weet niet of het zonder die cap ook zo goed was afgelopen.. Wordt je toch wel weer even met je neus op de feiten gedrukt!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 00:08

Op Ja
Sinds ik een ernstige val heb gezien.
Ben wel genezen sindsdien.

mistral19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 11:46

Vroeger deed ik het inderdaad zo: alleen een cap voor springen en wandelen. Maar nu ben ik tot de jaren van verstand gekomen Haha! en zet ik hem altijd op.

vanalleswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 11:50

wij staan met onze pony op een manege en daar ben je gewoon verplicht om met een cap te rijden.
geen verkeerde verplichting overrigens

jen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 11:47

ik heb ook altijd mijn cap op....denk altijd maar
beter voorkomen dan genezen ...en vind niet dat het bij belemmerd op watvoor manier dan ook Lachen

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 15:06

Met cap rijden is neit verplicht, maar het is wel voor je eigen veiligheid. Als je zonder cap gaat rijden is dat jouw keuze en jouw eigen risico. Ik vind zelf dat je met cap moet rijden, bij alle soorten onderdelen van de paardensport kan wat gebeuren. Een paar heeft altijd streken en zeg niet geen 1 heeft streken. Netzoals wij mensen hebben soms ook ztreken sommige maar 1tje. Bij dressuur, springen en echt alles moet je een cap dragen. Laat je niet wijsmaken door mensen die denken dat zonder cap rijden lekker gevoel geeft enzo. Het is dan welf ijner zonder cap rijden misschien, maar als jij van je paard avalt en op je hoofd terecht komt heb jij een hersenschudding of misschien ben je wel dood. Als je je cap draagt en je valt heb je goede bescherming. Dus ik zeg! DRAAG ALTIJD EEN CAP ALS JE OP EEN PAARD ZIT, OOKAL STAAT IE STIL!!

mickey97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 15:08

rij alleen met cap met de les dat is verplicht, en als die fris is

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 23:46

Op mijn vorige leasepony reed ik alleen buitenritjes met cap.
In de bak zette ze geen stap verkeerd.

Op de pony die ik nu doe draag ik zeker wetteneen cap, die is 3 1/5 e naan het beleren. Vorige pony was 18 en zo mak als 20 anderen

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 10:05

suus_ schreef:
Op mijn vorige leasepony reed ik alleen buitenritjes met cap.
In de bak zette ze geen stap verkeerd.

Op de pony die ik nu doe draag ik zeker wetteneen cap, die is 3 1/5 e naan het beleren. Vorige pony was 18 en zo mak als 20 anderen

Mijn paard zet ook geen stap verkeerd in de bak, en buiten ook niet. Natuurlijk hebben ze allemaal weleens der buien maar dat hebben mensen ook. Ik heb een aantal weken geleden zoals ik al eerder had gezegd wel geleerd dat het helemaal niet de schuld van paard of ruiter hoeft te zijn om te vallen een ongeluk zit in een klein hoekje, hoe braaf het paard ook is.

geartsjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 12:17

altijd cap op Lachen
nou moet ik eerlijk zeggen, dat ik mijn oude verzorgpony''\s wel zonder cap reed.
de shet: nooit
new forest:afentoe wel
draver: in de bak met dressuur latere tijd niet, daarvoor wel
kwpn'er: altijd

maar heb hem nu altijd op!

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 12:45

Ik spring eigenlijk nooit, maar toch heb ik altijd mijn cap op Lachen

Leentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 18:58

Ik vind dat je altijd met cap moet rijden. Het is voor je eigen veiligheid. Springen is misschien wel iets heftiger. Maar toch vind ik dat het noodzakelijk is. Je kan altijd van je paard afvallen. en dan wil ik niet instaan voor de gevolgen.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 20:16

Eerder had ik 'm nóóit op en ik deed wel de gekste dingen, ik had wel 100 keer kunnen verongelukken. Opeens besloot ik 'm wel op te doen (samen met mn vriendin Vork ) en een week daarna viel mn vriendin van haar nieuwe paard af en had haar cap haar leven gered.
Nu heb ik mn cap áltijd op, heb er ook helemaal geen last van ofzo Haha!

Edit: maar ik vind het dus onverstandig als mensen hun cap niet ophebben, want ook bij dressuur kan je vallen. Een paard kan struikelen en ook dan kan je er afvallen Knipoog

_BOBBY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 20:58

Inderdaad ALTIJD een cap dragen. Heb zelf een paard gehad, 18 jaar oud, altijd braaf. Tot we op een dag gevallen zijn tijdens get uitstappen, ze was gestruikeld. Gevolg; hersenkneusing... Wil niet weten wat er zonder cap gebeurd was.
En kijk even naar Marleen Bruggink.... Ze heeft dan niets aan dr hoofd maar ok... Blijkt maar weer dat een ongeluk zomaar kan gebeuren.