Mooi paardje @ dressuur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Al_Zawraa

Mooi paardje @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 16:52

Ik rijd normaal eigenlijk bijna nooit dressuur, (ja buiten wel maar niet in de bak)maar aangezien Destiny haar hoeven wat te kort bekapt zijn, moeten we harde ondergrond zoveel mogelijk vermijden..dus de komende 2 weken zitten we vast aan de bak en longeerbak Boos! Maar ja dat is wel een mooie gelegenheid om de dressuur weer wat bij te spijkeren.

Ik ben voornamelijk bezig geweest haar achterhand er goed bij te rijden(wel aardig gelukt al zeg ik het zelf Bloos ), hoofd/hals houding heb ik me wat minder mee bezig gehouden. Mijn teugels zijn ook regelmatig wat aan de lange kant, maar dat komt omdat ze in het begin vreselijk aan mijn been bleef plakken en ik haar dus constant flink naar voren moest rijden. Dus daar liever niet te veel commentaar op.

Foto's zijn wel altijd erg confronterend, dus alvast wat commentaar op mezelf:

MIJN HANDEN!! Boos! Wat ze doen weet ik niet, maar ze horen dus rechtop.. (hier ga ik dus echt heel hard aan werken!)
Benen lang houden, dus hakken naar beneden, en tenen naar binnen.
En dan ook nog rechtop zitten(is trouwens slecht te zien met deze jas/tent Nagelbijten / Gniffelen , maar ik had ff niks anders) en mijn ellebogen gebogen houden.
Er is dus weer genoeg om aan te werken Huilen

Nou hier de foto's:

1.Mijn handen en voeten Bloos verder wel aardig
http://www.romafoto.nl/bokt/mooi/des1.jpg

2.Teugels te lang
Afbeelding

3.Weer teugels te lang
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.Teugels te lang, maar verder vind ik het wel een fijn beeld
Afbeelding

6.Jammer dat de foto een beetje donker is
http://www.romafoto.nl/bokt/mooi/des6.jpg

7.Teugels te lang, dit was 1 van die momenten dat ze zo aan mijn been bleef plakken, en hier reed ik haar dus net flink naar voren, daarom kijkt ze ook zo boos Nagelbijten / Gniffelen
http://www.romafoto.nl/bokt/mooi/des7.jpg

8. Hier loopt ze mooi opwaarts
Afbeelding

9.Galopje, ze vindt galop echt heel moeilijk in de bak, maar ik vind dit er wel redelijk uitzien Lachen
Afbeelding

10.Nog een galopje, ik vond deze foto wel wat hebben
Afbeelding

11.En nog een galopje, benen lang!!
Afbeelding

12.Drafje, mn handen!! Boos!
http://www.romafoto.nl/bokt/mooi/des12.jpg

13.Dit geeft wel een fijn beeld
Afbeelding

14.En dit ook..
Afbeelding

15.Niet helemaal rechtgericht
http://www.romafoto.nl/bokt/mooi/des15.jpg

16.Hier kijkt ze weer een beetje boos, maar wel goed achterbeen gebruik
Afbeelding

17.Deze is wat vriendelijker
Afbeelding

18.Dit vind ik een hele mooi foto, fijn beeld
Afbeelding

19.Een fijn galopje, dit vind ze dus ontzettend moeilijk
Afbeelding

20.Een blij paard Kwijl
Afbeelding

Sorry van de hoeveelheid,maar ik was best wel een beetje trots op mn paardje Knipoog

Wat vinden jullie ervan?

blauw00gje

Re: Mooi paardje @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:54

Leuk paardje Lachen
Je moet wel proberen niet zoveel geld te zoeken Tong uitsteken
Verder geef je het commentaar zelf al Lachen
Vind het er niet slecht uit zien als je het normaal bijna niet doet Lachen

jump_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:58

mooi je geeft de commentaar zelf al
ik heb hetzelfde hoofdstel als jou maar wel voor mijn b-pony (ik rij der nie meer op hoor)
omdat die zo een dikke kop had kon ik echt geen kleiner nemen best grappig eigenlijk

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:59

Leuke combi, maar dressuurmatig niet perfect.

_Maurits_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:03

Het ziet er leuk uit! Knipoog

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:08

ziet er leuk uit alleen ik denk dat je hem ietsje te veel op je buiten hand rijd want zn hoofd staat op sommige foto;s ietsje scheef , probeer op bijde teugels evenveel druk te houden
verder mischien iets meer je been naar voren leggen en iets minder afsteken en geen geld zoeken Tong uitsteken
voorderest ziet het er keurig uit
veel succes verder

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:08

Ziet er goed uit!
commetaar gaf je zelf al, dus daar heb ik zelf eerlijk gezegd niks op te zeggen. Knipoog
foto 9, vind ik opzich wel een grappig woest effect geven.
verder vind ik het er netjes en vriendelijk uitzien! Knipoog
Ik zou nog wel eens fotos willen zien over 2 weken Tong uitsteken
Kijken wat voor resultaat het dan is!

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:09

ziet er goed uit hoor Haha! dat dekje heb ik ook Tong uitsteken

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:09

postbodesiem schreef:
Leuke combi, maar dressuurmatig niet perfect.

ik denk dat ze er meer aan heb als je haar dan tips geeft.. alleen commentaar geven heb je niks aan

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:14

ziet er netjes uit!commentaar geef je zelf al Knipoog

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 18:03

Ik zou toch een beetje meer dressuur gaan rijden. Je paardje ( heel leuk dier trouwens ) loopt eigenlijk doorlopend of verkanteld of met contrastelling. Je zal merken dat als je paard losser wordt in zijn lijf je ook buiten veel lekkerder kan rijden. Het is nog een jong dier( heb in je profiel gekeken ) dus het zo zonde zijn als hij straks helemaal scheef wordt! Misschien toch wat les gaan nemen?? Ik denk dat je met dressuur (wedstrijden) nog ver met hem kan komen.

Brendatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 18:07

Leuke foto's. Commentaar geef je zelf al:)

Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 18:08

leuke pony en leuke combinatie , probeer naar voren te kijken dat zit je zelf ook al wat rechterop enz. ! veel succes veder .

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:31

Inderdaad, eht commentaar wat al gegeven is ga ik in mee. Probeer als je gaat galoperen niet de buiten teugel naar buiten te doen, en al helemaal niet als je een volte gaat maken. Je buitenhand naar voren, richting de mond laat maar zeggen. Zal voor je paard ook makkelijker zijn dan.
Verder mooie foto's en jullie komen er zeker wel! Ziet er verder netjes uit

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:36

Ziet er super uit!
Vind het ook weer eens leuk om te zien dat een paard niet in de krul wordt getrokken maar gewoon echt ontspant!
Super! Geeft een stuk fijner beeld.

Trouwens, miss is dit beter?
Afbeelding

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:41

Ik ga met de rest mee. Hou de teugel druk gelijk, dan gaat ie minder snel kantelen. Verder is het een hele leuke pony, die het in de bak zeker niet slecht doet hoor Knipoog Misschien nog een tip: Moeilijk met galop zei je. Veel aanspringen, stukje galop en weer terug nemen. Vaak is het aanspringen het moeilijkste, als ze eenmaal galoperen dan gaat het meestal wel. Dus lekker veel overgangen maken naar de galop Knipoog Succes

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 22:36

in het begin ging het iets rommelig, daarna ziet het er wat et jaa... ontspannender uit Knipoog Let wel op, dat oi z'n hoofd niet kantelt Lachen

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 23:02

Ziet er lekker fijn uit, goed dat je eerst aan dat achterbeen denkt en lekker vooruit rijdt Lachen hebben ze altijd deugd van

Wat een plaatje van een paard trouwens!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 23:29

aerdenhout1 schreef:
Ik zou toch een beetje meer dressuur gaan rijden. Je paardje ( heel leuk dier trouwens ) loopt eigenlijk doorlopend of verkanteld of met contrastelling. Je zal merken dat als je paard losser wordt in zijn lijf je ook buiten veel lekkerder kan rijden. Het is nog een jong dier( heb in je profiel gekeken ) dus het zo zonde zijn als hij straks helemaal scheef wordt! Misschien toch wat les gaan nemen?? Ik denk dat je met dressuur (wedstrijden) nog ver met hem kan komen.

Ja ik ga ook weer wat meer dressuur rijden. En les nemen ga ik zo snel mogelijk weer mee beginnen.
Ik weet al van wie ik les wil hebben, maar dat is ongeveer 2km rijden(veel langs de weg) dus met te korte hoeven wordt dat nog niks. Ik wil vooral graag weer gaan lessen, omdat mijn houding echt bagger is, en het een paard is wat ontzettend op je houding reageert. Gelijke druk op 2 teugels houden vind ik erg moeilijk omdat mijn ene hand wat strenger is dan mijn andere, maar ook daar gaan we aan werken Knipoog En Destiny heeft sowieso de neiging om snel haar hoofd te kantelen, eerder deed ze dat al als je bijna geen druk op je teugels had.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 23:34

Prinslover schreef:
Ik ga met de rest mee. Hou de teugel druk gelijk, dan gaat ie minder snel kantelen. Verder is het een hele leuke pony, die het in de bak zeker niet slecht doet hoor Knipoog Misschien nog een tip: Moeilijk met galop zei je. Veel aanspringen, stukje galop en weer terug nemen. Vaak is het aanspringen het moeilijkste, als ze eenmaal galoperen dan gaat het meestal wel. Dus lekker veel overgangen maken naar de galop Knipoog Succes

Bedankt voor de tip, dat ga ik zeker proberen. Haar galop is al wat verbeterd sinds ik veel buiten ben gaan rijden en galoperen, daar is ze wel wat zekerder van geworden. Maar in de bak vind ze het nog steeds erg moeilijk. Dat komt ook doordat ze voordat ik haar heb gekocht(toen was ze 4,5jaar) bijna nog nooit had gegalopeerd onder de man,en alleen maar in de bak had gereden, dus haar evenwicht was ook niet echt geweldig.

xxSanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 23:39

ik heb ook eens in je profiel gekeken...pracht paardje heb je

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 23:42

Dank je Bloos Ik ben ook erg blij met haar

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 23:42

laverite schreef:
Ziet er lekker fijn uit, goed dat je eerst aan dat achterbeen denkt en lekker vooruit rijdt Lachen hebben ze altijd deugd van

En dat terwijl degene waar ik een jaar geleden les van kreeg, me zo'n beetje het omgekeerde leerde Verdrietig Van haar moest ik altijd terug rijden, als ik dan per ongeluk mijn been vergat zei ze daar niks van en na een tijdje rijd je dan bijna alleen maar terug zonder been erbij. Maar gelukkig zag ik dat snel genoeg in en ben ik gestopt met die lessen. Nu heb ik alleen geen les(gaat wel snel verandering in komen) en toch gaat het beter als toen ik les kreeg. Wil wel wat zeggen over degene waar ik les van kreeg...

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 12:31

aerdenhout1 schreef:

Precies zo omschreven als ik had gedacht, alleen had ik gister even niet de tijd om het zo netjes onder woorden te brengen.
Denk er aan dit is positief commentaar

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 12:55

Heb jy destiny pas of heb je haar al langer?!
xxx