zeline @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tassie

zeline @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 20:12

hallo
vandaag voor het eerst in 6 weken rijfoto´s van mij en zeline
het gaat steeds beter, zeline is bij de vorige eigenaar ernstig mishandeld en met rijden dus erg moeilijk, heel gespannen en snel, gelukkig gaat het rijden steeds beter, ze kan rustig halthouden en stappen en draven gaat ook steeds beter, ik rij met een beugelriem om d´r nek, omdat ze af en toe nog wel eens schrikt, en ik me handen dan niet te hoog kan doen om te trekken, want dan gaat ze alleen maar harder.
dit is de 2de keer in de groote hal, reed hiervoor altijd in de kleine hal, maar na 5 min kon de longeerlijn er al af, rij altijd eerst met longeerlijn omdat ze in het begin nog wel eens wou rennen, en dan stopt je d´r niet meer zo makkelijk, maar voor mijn gevoel mag de longeerlijn er altijd afblijven, maar hier zijn ze zuinig op hun stagere´s Tong uitsteken
ps let niet op mijn houding, die zwaar bagger is, maar dat komt omdat die beugelriem om d´r nek eigenlijk iets te kort is, waardoor ik iets voorover moet zitten om het vast te houden

Afbeelding

Afbeelding
redelijk ontspannen voor zeline Bloos

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
ik zit echt bagger Boos! maar zeline loopt wel mooi

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
en de mooiste voor vandaag Vingers aflikken

Afbeelding
en d´r mooie koppie in de padock buiten Cool

TurboTinker

Re: zeline @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:13

Wat een leuk paardje heb je daar!hopelijk mag ze bij jou blijven! en bouwen jullie samen een hele goede band op.

love_supream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:15

Mooi Paardje misschien moet je je schouders iets meer naar achteren doen DOei DOei Succes vedder

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:19

het rijden ziet er wel netjes uit, ik zou dat probleem met de beugelriem wel zo snel mogenlijk proberen op te lossen, wel goed dat je je bewust ben van wat je doet als ze wegrent.
veel succes verder, dat komt wel goed. Knipoog

_Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:19

Leuk paard!
Alleen moet je écht op je achterste gaan zitten en misschien iets korter? Zijn maar tips hoor Haha!

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 20:28

@Snackie
helaas blijft ze hier in denemarken als ik weer naar huis ga, wou dat ze in mijn koffer paste Tong uitsteken

@Lara_Silver
ja, ik weet het, maar als ze begint met rennen zit je niet meer zo stevig, want ze keert heel snel om, dus ik hem hem helaas echt nodig, normaal reed ik in een kleinere bak, en dan reed ik op het laatst als ze onstpannen was zonder hem beet te houden, maar ja, 2de keer in een groote bak met deze schijter leek dat me niet zo slim

@_Lara_
weet dat ik op me kont moet zitten, maar als de buegels een gaatje korter gaan zitten ze weer net te hoog, dat zit nou oo niet lekker

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:30

Naar achteren zitten en ontspannen. Daar moet je voorlopig ana werken (zing of neurie eens een liedje tijden shet rijden).

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 20:33

moet altijd eerst denken dat ik nog moet ademhalen, als jakob (maneger) kijkt zegt die altijd,

how is it going??
fine??
is she relaxed??
jah
are you breathing??
jah, a little bit
than its fine Tong uitsteken

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:36

ik zie net iets, ligt het aan mij (of aan de foto's) of is het bakstuk niet een beetje kort? het lijkt heel erg alsof het bit in de mondhoeken omhoog wordt getrokken:
Citaat:
Afbeelding

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:38

Leuk paard.
Wel zou ik als ik jou was een ander zadel kopen. deze is te klein. Je zit teveel op/tegen de lepel, er hoort een horizontale hand achter je kont te passen
Hopelijk ga je navraag doen bij en goede zadelmaker of goede ruitersportzaak.

succes!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:40

hahaha, ziet er leuk uit., en idd je houding. Foei an Tong uitsteken maar wel leuk hoor.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:41

superwoman schreef:
Leuk paard.
Wel zou ik als ik jou was een ander zadel kopen. deze is te klein. Je zit teveel op/tegen de lepel, er hoort een horizontale hand achter je kont te passen
Hopelijk ga je navraag doen bij en goede zadelmaker of goede ruitersportzaak.

succes!

het is haar paard niet Knipoog ze rijd daar voor stage Knipoog

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:48

oeps! Bloos! Ben en beetje gaar en moe nu Knipoog
dan zou ik daar echt niet opstappen met een te klein zadel, dat is gewoon niet goed voor het paard en kan je het zelf ook in je rug krijgen.

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:56

Sympathiek beestje om te zien!
Wat is ermee gebeurt, wat mishandeling genoemt wordt?
Vind jou wel erg gespannen op het paard zitten wat de reden ervoor nog meer kan zijn dat ie soms wegvlucht. Als je er goed zelfverzekerd op zit, breng je dat over op het paard en gaat ie je vertrouwen zodat ie ook niet meer voor neits weg gaat rennen.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:15

Gaaf & goed hoor! Lachen Heel veel succes& plezier ermee! Lachen

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:52

Ziet er opzich wel leuk uit, maar jullie zijn allebei wat gespannen. Ook jouw zit is erg gespannen. En verder zou ik die handen wat hoger doen en misschien nog wat meer naar je toe. Werk wel goed aan je zit, zit je zelf ontspannen, ontspant het paard ook meer.
Veel plezier verder! Lachen

_spirit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:55

heey over je houding:
je moet meer je schouders naar achteren doen en je moet heel erg je buik in houden dan gaat het vanzelf al ..Knipoog

wel grappig paardje.Knipoog

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 00:17

Zeline fan 'e klaverfjouwer is't toch? Lachen als ik me goed herinner
Welk zadel heb je erop liggen? De fryso? of style?

Verder leuke foto's. Alleen het verhaal dat ze bij de vorige eigenaar mishandeld is? Dat weet ik niet hoor... ik was erbij toen ze aangekocht werd.. kan nou niet zeggen dat ze bepaald raar erbij stond toen Knipoog

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 09:31

superwoman schreef:
oeps! Bloos! Ben en beetje gaar en moe nu Knipoog
dan zou ik daar echt niet opstappen met een te klein zadel, dat is gewoon niet goed voor het paard en kan je het zelf ook in je rug krijgen.

iemand moet er tog op, niemand anders wil d´r rijden, en het lijkt ook zo omdat ik niet echt zit in eht zadel, hang er mee boven, wat zo zijn redenen heeft

Jobbeltje schreef:
Zeline fan 'e klaverfjouwer is't toch? Lachen als ik me goed herinner
Welk zadel heb je erop liggen? De fryso? of style?

Verder leuke foto's. Alleen het verhaal dat ze bij de vorige eigenaar mishandeld is? Dat weet ik niet hoor... ik was erbij toen ze aangekocht werd.. kan nou niet zeggen dat ze bepaald raar erbij stond toen Knipoog

jaja, die ja
zadel 6 (fryso denk ik)
maar dat van die mishandeling vertelde jakob mee, ze kan zo gemeen in stal zijn enzo omdat hij zij dat ze vroeger met de hooivork enzo is geslagen, voor hun d´r kochten, maar weet neit in hoevere dat waar is, dat ze een vertrouwensprobleem heeft kan ik je wel vertellen, maar hoe ze daar aan komt, ik weet het niet, mischien door wat jokob heeft gezegt, wie zal het weten, het enigste wat ik belangrijk vind is dat ze mij vertrouwd, wat ze doet en dat ze voor me wil werken

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 10:17

Zeline op Bokt! Leuk!

Probeer zelf wel recht te blijven zitten. Met name je benen Knipoog Wel fijn dat het zo goed gaat!

Doe je de groetjes aan Jakob, Annette, Christina en de rest?

Groetjes Sophie

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 10:19

@ Tassie: hoe of wat maakt in princiepe niet uit, maar ik vind het wel jammer dat het mishandeling-verhaal de wereld in is geholpen. Zeline heeft gewoon een gesloten karakter en kan echt een monster zijn, zowel in de omgang als met het rijden. Maar is daarom niet meteen mishandeld. En aangezien ik er bij was toen ze aangekocht werd, weet ik ZEKER dat het mishandeling-verhaal niet klopt Haha!

Annyway, genoeg gezeurd Haha!
Leuke foto's, en ik ga met Lara_Silver mee: je bit lijkt iets aan de hoge kant te zitten.
Overigens zit je op de fryso hoor! De style is net wat kleiner en platter.
Verder zou ik haar iets rodner proberen in te stellen, zodat je ook wat meer ruggebruik krijgt. Misschien longeren met touwtjes? of dubbellonge een idee om haar rugspieren te trainen?

Welke paardje rijd je nog meer daar? En kun je daar ook eens rijfoto's van plaatsen? Of van Bauke/Nico/Tiemen onder het zadel? Vind het erg leuk om de paarden daar weer eens te zien.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 11:50

ik reed ybel ook, maar die is drachtig, dus die rij ik sins deze week neit meer,
dat van dat longeren mag neit van jakob, omdat ik dan alleen maar spanning opbreng bij d´r ofzo Tong uitsteken weet niet precies

bauke word niet gereden, er loopt hier een man `Pier` en die doet aan natural horsemanschip (zecht die) tis zo´n psygiator ofzo (geen idee hoe je het schrijft) en hij vind dat christina eerst grondwerk met hem moet doen voor ze er weer op gaat, en jakob geooft alles wat die vent zegt, dus die rijden ze nu niet meer,

nico zal wel lukken, thiemen weet ik niet zeker, want winnie is er altijd savonds, beetje moeilijk met het ligt, en zoiezo moet sanne foto´s maken want ik kan gen foto´s hier op de comp krijgen met mij camera, maar zal proberen voor je Haha!

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:26

@ Tassie:
Thanks alvast, zou heel leuk zijn de andere knollies ook weer eens terug te zien.

Krijg je er geen ander voor Ybel in de plaats terug om te rijden?

Mariek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:36

Waarom vind die man dat Bauke nu eerst grondwerk nodig heeft dan? Problemen met dat paard ofzo? Toen ik er was reed Jakob er nog altijd gewoon op.. ? Ikke niet snap Tong uitsteken

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:41

Ikke ook niet snap hoor Tong uitsteken
Maar zulke "goeroe's" geloof ik nooit zo Haha!