Jasmijn @ longeerwerk.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sweettiger

Jasmijn @ longeerwerk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 19:03

Heee.
Jasmijn is dus mijn verzorgpaardje, en hier een paar foto's van haar tijdens het longerenn Lachen

#1. ze had een beetje haast Bloos
Afbeelding

#2.
Afbeelding

#3.
Afbeelding

#4. eff in galop.
Afbeelding

#5. &dan mooi stilstaan Tong uitsteken
Afbeelding

#6.
Afbeelding

#7. &toen trok ze de lijn uit mn handen Tong uitsteken Bloos
Afbeelding

#8. in galop!
Afbeelding

#9. in draf weer!
Afbeelding

#10.
Afbeelding

#11. eff in de camera kijkenn Clown
Afbeelding

#12. mn knappe schat! Pling
Afbeelding

xx Kitty.

Vronie

Re: Jasmijn @ longeerwerk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:57

Wauw!netjes hoor, hoe oud is ze nu?

*Ik heet ook Jasmijn! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 11:23

Ik noem dit niet echt longeren maarja. Haha!

Als ze de lijn uit je hand trekt zou je dan niet met iets meer controle willen longeren?

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 13:57

en met iets grotere rondjes Vork ?

maja, mooi haf hoor Knipoog

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 14:24

Dit is meer je paard uitlaten, maar goed..
Wel een leuke haf hoor!

*Maar zie ik daar nou prikkeldraad????*
Lijkt me erg gevaarlijk! Vooral als ik zie hoe gek ze doet op zo'n klein stukje..

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 14:27

maaykuhhh schreef:
Wel een leuke haf hoor!

Lijkt me erg gevaarlijk! Vooral als ik zie hoe gek ze doet op zo'n klein stukje..

zij word eerder uitgelaten door die pony Clown
misschien een idee om met een hoofdstel te longeren??(dan wel goed vast maken anders trek je het bit door haar mond) dan heb je toch net wat meer te zeggen

verder leuke haflinger Knipoog

sweettiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 16:51

Vronie schreef:
Wauw!netjes hoor, hoe oud is ze nu?

*Ik heet ook Jasmijn! Haha!

Ze is nu 4 jaar! Lachen

*haha grappig precies zelfde naam Tong uitsteken Knipoog

sweettiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 16:52

Roseane schreef:
Ik noem dit niet echt longeren maarja. Haha!

Als ze de lijn uit je hand trekt zou je dan niet met iets meer controle willen longeren?

Ik vind het heel knap dat wanneer jij staat te praten en dat paard staat stil naast je en gaat wegrennen dat jij dat paard METEEN onder controle ken krijgen, dat vind ik echt knap Haha!
maarja, helaas zijn we niet allemaal zo knap als jij Knipoog !

sweettiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 16:54

amie_x_mij schreef:
en met iets grotere rondjes Vork ?

maja, mooi haf hoor Knipoog

het zijn grote rondjes hoor, met de camera is ingezoomd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:55

vind het er niet lekker uitzien en als jij staat te praten, en ze rent weg, heb je haar dus niet goed vast, en let je niet op, anders kan dat niet gebeuren, ik zou het eens met hoofdstel proberen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-03-07 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

sweettiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 16:56

maaykuhhh schreef:
Wel een leuke haf hoor!

hoezo meer me paard uitlaten...? je was er niet bij ze loopt togh gwn netjes..? nja oke..

*nee tis geen prikkeldraad en ze doet gek op een best wel groot stukkie en laat dr lekker gek doen als zij dat wil Clown

sweettiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 16:57

dees_daan schreef:
vind het er niet lekker uitzien :J en als jij staat te praten, en ze rent weg, heb je haar dus niet goed vast, en let je niet op, anders kan dat niet gebeuren, ik zou het eens met hoofdstel proberen

nja, oke dat is je tip dan maar ik zat eff te praten en ik hield dr vast maar ik was er niet op voorbereid omdat ze dat normaal nooit doet daarom..
en ik bekijk zelf wel wat ik probeer want zo is het ook hartstikke goed het gaat nou alleen maar over dat ene plaatje dat ze wegrent maar die vond ik gewoon mooi en zoals je ziet loopt ze op die andere foto's wel gwn goed dusseeee.. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:58

piink_eye schreef:
maaykuhhh schreef:
Wel een leuke haf hoor!

hoezo meer me paard uitlaten...? je was er niet bij ze loopt togh gwn netjes..? nja oke..

*nee tis geen prikkeldraad en ze doet gek op een best wel groot stukkie en laat dr lekker gek doen als zij dat wil Clown

jij bent toch aan het longeren? dan maak jij de regels toch? en niet zij?!

enig idee dat een paard ook in paniek kan raken als de longeerlijn om haar benen zit? kan struikelen enz, dan ben je er niet meer zo blij mee

en het is wel degelijk prikkeldraad dat op de foto staat

sweettiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 17:02

dees_daan schreef:
jij bent toch aan het longeren? dan maak jij de regels toch? en niet zij?!

enig idee dat een paard ook in paniek kan raken als de longeerlijn om haar benen zit? kan struikelen enz, dan ben je er niet meer zo blij mee

en het is wel degelijk prikkeldraad dat op de foto staat

wat maak je dr een probleem van damn ik verwijder dit hele ding wel het spijt me dat ik dr foto's op heb geplaatst.. jullie zitten alleen maar af te kraken neit eens meer tips te geven gwn afkraken.. damn als dat paard een x een uitstoot heb van energie dan doet ze dat lekker!
en waar haal jij het nou weer vandaan dat de longeerlijn om haar benen zit? ze stond daarna gwn stil damn wat een probleem maak je dr van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:06

je moet lezen, nu is er niks gebeurd, maar als ze de volgende keer weer los loopt, dan kan ze in paniek raken, of de longeerlijn om haar benen krijgen, dus ik zou echt goed opletten dat dit niet weer gebeurd, mischien loopt het de volgende keer minder goed af? en wij geven je tips. maar als jij zegt, laat haar lekker en ik weet wel hoe het moet, ik zie wel wat ik doe, dan houdt het op, dan heeft het geen zin om je tips te geven

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:10

Yo kit (alweer Tong uitsteken ) Chill ff beetje, als je niet tegen slecht commentaar kan of er niet tegen kan dat niet iedereen zegt dat je het perfect&prachtig doet moet je geen foto's zette Knipoog

Jasmijn is leuke pony hoor & veel plezier&succes met haar Haha!

ChrissiejJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:13

Leuke pony, maar helaas ben ik het er wel mee eens dat ze je eigenlijk niet zomaar mag wegrennen. Dakota heeft dit ook al eens gedaan, maar dat was omdat ze achter de stal in de wei vloog en ik haar zo dus niet kon houden. Normaal gebeurt dat dus echt niet. Toen ik haar weer had heb ik der wel gestraft, want ik was haar aan het longeren en ook dan moet ze braaf zijn. Dat ze wat zou bokken oké maar wegrennen met mij derachter aan mag dus echt niet. Voor hetzelfde geld komt het om der benen of hang jij nog vast. Ik zeg dit niet om je aan te vallen, maar het is een tip. Dit mag ze eigenlijk niet doen!

sweettiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 17:15

ChrissiejJ schreef:
Leuke pony, maar helaas ben ik het er wel mee eens dat ze je eigenlijk niet zomaar mag wegrennen. Dakota heeft dit ook al eens gedaan, maar dat was omdat ze achter de stal in de wei vloog en ik haar zo dus niet kon houden. Normaal gebeurt dat dus echt niet. Toen ik haar weer had heb ik der wel gestraft, want ik was haar aan het longeren en ook dan moet ze braaf zijn. Dat ze wat zou bokken oké maar wegrennen met mij derachter aan mag dus echt niet. Voor hetzelfde geld komt het om der benen of hang jij nog vast. Ik zeg dit niet om je aan te vallen, maar het is een tip. Dit mag ze eigenlijk niet doen!

Oke nee maar ik heb dr ook meteen gestraft niet denken dat ik dr leuk een klopje op dr schouder gaf van goed gedaan, tuurlijk heb ik dr gestraft en normaal doet ze dit ook nooit hoor.. dan gaat ze gewoon rondjes zeg maar lopen! maarja thx voor de tip dan Knipoog

xoxsannexox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:31

Ook al let je op kan het gebeuren dat ze het touw uit je hand trekt! Kan je zelf niks aan doen!
Ik heb het zo vaak met dei van mij, maar zij meot het ook nog leren.

Leuke pony!! Haha!

Annemariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:36

Leuk beestje!
Tip: Als je haar echt eens goed wilt trainen, kan je haar bijgezet longeren. Dan heb je zelf ook meer controle over haar, en loopt ze ontspannen. Op de foto's drukt ze aardig haar rug weg... En ja, tis wel gevaarlijk als ze eruit naait met de longeerlijn achter haar aan...

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:38

Ik zou haar toch met hoofdstel longeren, kende een pony die met halster werd gelongeerd, halster kwam in haar oog terecht en ze had een beschadiging opgelopen aan haar oog. Denk toch niet dat jij dat graag wilt!

Voor de rest leuk beessie Lachen

jump_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:40

leuke pony laat drr ma goet rennen zal ze leuk vinden Clown Haha! Tong uitsteken .neh volgende keer zal je der wel aan denken dat ze stiekem is niet? Knipoog
duss hoeven jullie haar niet meer van die botte tips geven 't kan ook vriendelijk nat... Vork Ach gut
dus ze weet nu dat ze der op moet letten verder lekker leuk rennen heeft ze gwn mss graag Clown

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:43

Erg leuke haflinger! ik kan het er niet mee eens zijn met sommige die hier posten. Mijn shetlander is verschrikkelijk eigenwijs en heel sterk! Het is wel waar dat je iets meer te zeggen heb met een hoofdstel in, maar dat werkten gewoon niet. Ze deed haar mond open en bleef maar door trekken zodat ze haar mond hoeken stuk trok. Ik ben het met halster gaan doen en dan denkt ze wel dat ze sterker is, maar ze trekt niet meer haar mond stuk. Ze moet het allemaal nog leren en ze moet nog ontdekken dat ik de baas ben en zij niet. Helaas is het een vechtertje en zal het pas na een hele tijd minder gaan doen. Als de TS dan zegt dat ze dat maar 1keer deed, zou ik er niet zo'n probleem van maken. Zij heeft het beste met de pony voor, als je dan tips wil geven, geef dan ook echt tips... en leg het dan netjes uit en begin dan niet meteen te brullen dat ze het helemaal anders moet doen etc. Het valt me op dat bokt de TS nóóit gelooft, maar zij zal het wel weten! Verder zal dit me enige post zijn, aangezien ik het topic niet graag verkl**t.

Leuke pony en veel plezier! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:44

Wat je kunt proberen is met lint en prikpaaltjes een stukje van de bak afzetten.
Dan kan hij niet meer de benen nemen.

In mijn onderschrift longeer ik mijn jonkie zo ook.
En dat scheelt enorm

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:45

ALs je je paard met halster longeert, dan kan het veel tegenkracht geven met zijn hoofd omdat hij zijn hals er onder kan zetten, zijn nekspieren aan kan spannen en zo zonder dat het veel voelt weg kan peren. Met bit in heb je wel degelijk meer controle als je de longeerlijn door de ene bitring haalt, achter de oren en dan vastklipt aan de andere kant. Zo heb je veel meer controle over je paard.

Met halster kan gewoon veel ongelukken geven....ze kan inderdaad wegrennen, longeerlijn om haar benen krijgen en zo vallen met alle gevolgen van dien....

Bovendien zit je ook niet om open handen verlegen omdat ze de longeerlijn zo uit je handen kan trekken of wel? Dan kun je beter hoofdstel in doen als je je paard echt beweging wilt geven aan de longe....

Deze tips zijn niet afkrakend bedoelt, maar voor de veiligheid voor jou en ook voor je paard!