Lekker gymnastieken in de zon in een roze pakje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Helma_Amber

Lekker gymnastieken in de zon in een roze pakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 16:44

Hallo allemaal!

Genieten jullie ook zo van de zon? Ik vind het echt heerlijk. Eindelijk weer lekker in de buitenbak rijden. Vandaag was de tweede keer dat ik weer in de buitenbak reed, dus ik vond het maar weer eens tijd voor wat foto's op bokt. Ik heb meneer maar in zn roze gymnastiekpakje gehezen en we zijn aan het werk gegaan.
Straks begint het buitenseizoen weer dus een paar extra tips zijn altijd welkom. Daarom wil ik jullie om jullie commentaar vragen. Wees wel een beetje lief Lachen

Mijn eigen commentaar:
- Handen rechtop houden en bij elkaar houden
- Onderbeen niet te ver naar voren
- Voor me kijken en niet naar beneden Vork

Hier komen de foto's;

Afbeelding
Losdraven

Afbeelding

Afbeelding
Beetje oprichten

Afbeelding
Hét foute moment van lichtrijden Bloos

Afbeelding
Wij gaan een fotograaf platrijden Vork Ow mn handen Verdrietig

Afbeelding
Close-upje. Wat is paardrijden toch lachwekkend Clown

Afbeelding
Foute momentopname van mn handen Bloos

Afbeelding
Versnelling hoger; galopje

Afbeelding

Afbeelding
Stap

Afbeelding
Inzet wijken

Afbeelding
Wijken (achter kan wat meer)

Afbeelding
Met de turbo aan de bocht door (mist stelling)

Afbeelding
Begin van een galopsprong (mijn been ligt te ver naar voren Boos! )

Afbeelding
Klaar Gaaaap

Dat waren ze. Ik zou zeggen, brand maar los.

groetjes Helma

OoappeloO

Re: Lekker gymnastieken in de zon in een roze pakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:59

Oeioeioei.. je tenen naar binnen!! Je rijd met spoortjes en die prikken nu constant tegen zen buik.
Verder vind ik het wat gespannen overkomen (je paard) en zen achterhand mag meer onderstreden.
De tweede foto vind ik het mooiste plaatje: je handen en benen zijn goed, je tenen lijken ook goed, je paard loopt onspannen (lengte in de hals) en zen achterhand treed redelijk onder.
Om meer ondertreding te krijgen kan je schoudervoor rijden, dan moet het binnenbeen meer eronder komen, dan train je die spieren.
Heel veel succes ermee! Lachen

Trouwens: leuk paard & leuke combinatie! Lachen

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 17:04

Ik vind ook je handen wel meevallen, maar je benen! Doe aljeblief die sporen nog even weg tot je weet wat je benen aan het doen zijn... Verder wel een leuk paard Lachen

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 17:07

Owja mn tenen idd. Ik zal erom denken. Schoudervoor en schouderbinnenwaarts doe ik al erg veel.
Ik heb al heel lang zonder sporen gereden, maar hij is heel erg lui. We zijn momenteel bezig dat ie wat beter reageert, maar blijkbaar zijn de foto's aldoor op het moment genomen dat ik hem naar voren wil hebben. Hij was erg terughoudend want hij vond het maar niks dat er iemand met een camera in de bak stond.
Bedankt voor jullie reactie.

Nog even een editje: Ik kan mn tenen niet zo goed naar binnen draaien, want mijn enkels zijn erg stug (als ik loop enzo knakken ze ook altijd), daarom lijkt het ook alsof ik continue mn spoor erin heb hangen, maar dat is niet zo. Op sommige foto's is het wel zo.

Daan_ielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 17:11

Als je bezig bent om m beter aan het been te krijgen moet je echt proberen om je tenen naar binnen te doen..... Nu prik je zoals gezegd steeds tegen zijn buik met je spoor, waardoor hij echt niet vlugger aan je been wordt..... Juist luier.... en dan moet je straks naar scherpere sporen etc etc etc en dan wordt t een cirkeltje waar je niet meer uitkomt....

Je hebt wel een leuk paard!!! Succes!!!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 17:13

Probeer hem dan desnoods met je stem "op te jagen" (aan sporen). Doe k bij mijne ook als ze terughoudend is; zo van: shoefhshoefh (soort van blaas geluid). Meteen lengte/ruimte geven van voren. Halve baan zo rijden en dan weer rustig meer druk nemen op t bit. Want naar voren rijden op je sporen.. dan heb je straks sporen met wieltjes nodig!

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 17:17

Bedankt. Ik heb de sporen niet recht achter mn laars, maar een beetje aan de buitenkant, waardoor ik hem niet steeds tegen zijn buik aan kan prikken. Ik kan mn tenen echt niet naar binnen krijgen. Een instructrice wou een keer mn voet zo leggen dat mn tenen naar binnen waren zeg maar en toen knakten mn enkels heel hard. Ik heb een paar dagen 'kreupel' gelopen.

Ik prik hem alleen met mn sporen als hij terug komt, ik tik hem niet continue om de pas aan. Hij reageert al veel beter als in het begin.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 23:35

Niemand meer?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 23:45

Probeer hem dan weer wat alerter te maken op kuitdruk alleen. Ieder paard hoort te reageren, hoe lui ook. En als je echt je tenen niet naar binnen kunt draaien zou ik er toch eens zeer ernstig over denken om die sporen voorgoed weg te mikken. Gebruik dan liever een zweepje.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 15:38

Zoals ik al zei ben ik daar mee bezig, en het wordt steeds beter, maar we zijn er nog lang niet. En de sporen zitten aan de buitenkant van mn 'hak' dus ik kan hem niet onbewust prikken. Ik prik hem alleen als het nodig is.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:26

probeer wat minder overdreven te lichtrijden, zo rem je hem ook al af. Als je minder uit je zadel komt, kan hij beter in balans blijven.
Idd je sporen weg, sporen zijn niet bedoeld voor het voorwaarts rijden, maar voor de puntjes op de i. Veel overgangen, ook schijnovergangen en consequent been = weg, zo niet tikje met de zweep.

Verder vind ik jullie een wel een hele leuke combi om te zien, Haha!

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 16:46

Dank je wel Lachen Het zal wel een momentopname zijn, maar in principe kom ik tijdens het lichtrijden maar een heel klein stukje uit het zadel. Hij gooit wel heel hoog op, maar ik rem hem niet af met mn lichtrijden Haha!
We zullen idd nog veel meer overgangen en schijnovergangen gaan maken dan. Dit doe ik al veel, maar misschien moet ik het dan nog meer gaan doen.

s_sr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:05

Gymnastieken in de zon in een roze pakje, haha ik werd gelijk benieuwd wat dat nou weer was Tong uitsteken
Ik heb nog een tip, probeer je teugels wat korter te houden, je hebt ze op een paar foto's bijna op je bovenbenen liggen Knipoog
Ik wou je nog een tip geven maar ik weet even niet meer wat het was ... Schijnheilig (volgens mij was het iets met tenen maarja wie zal het zeggen)

Veel succes nog!

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 18:46

Mn tenen? Ik zou het niet weten Tong uitsteken Ik heb mn teugels bewust iets langer gedaan omdat ik ze aldoor veel te kort heb en mn paard zich dan te veel opkrult. Nu loopt ie veel ontspannender van voren en kan ik meer van achter werken. Misschien dat ik ze geleidelijk aan toch nog ietsje korter moet pakken als we klaar zijn met losrijden Lachen

Tess_Liss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:56

mooi paardje hoor! leuke roze pakje ook Tong uitsteken
ze heeft toch net uitgelegd van die tenen?! waarom komt daar dan nog steeds commentaar op?
xxx
Ps Hoe oud is hij Knipoog ?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:58

Leuk setje. Lachen
Het rijden ziet er netjes uit maar volgens mij rijd je met veel druk op de teugel, het kan ook aan de foto liggen, het lijkt iig zo.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:05

Opzich ziet t er wel redelijk uit, maar heb zelf t id dat je erg veel met je handen doet, en dat stoort mij meer dan je benen. Je kunt wel met langere teugels gaan rijden, maar als je daar door je handen hoger gaat doen heeft dat niet veel nut, zou als ik jou was meer naar beneden rijden, zodat er ook meer ontspanning bij het paard komt. Maar verders vind ik t wel leuk eruit zien, leuke combi Lachen

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:13

Je houding is idd niet echt geweldig.
Met je handen houd je hem onwijs tegen en krijg je dat gespannen beeld, je haalt de impuls eruit als je je handen zo erg bij je neer zet. Dat is echt iets waar je aan moet werken (en ik weet het als de beste want ben er zelf pas net vanaf)
Houd je handen netjes voor je zadel en geef je paard ook de kans om ontspannen te lopen, wees niet bang om je handen eens een keer te geven ipv steeds maar bij je te houden en strak te rijden, lengte in de hals mag echt (en zeker tijdens training)

en idd van je benen/sporen is gezegd Knipoog

Verder lijkt het me wel een heerlijk paard om mee te werken! Lachen Knipoog
Succes!

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 19:32

Het is voor mij ook even wennen om met wat langere teugels te rijden dus het kan zijn dat ik ze wat te dicht bij me hou. Wat jij zegt kinuh dat doe ik erg veel. Ik geef mn handen erg vaak tijdens de training om te kijken of hij lang wil worden en ontspannen. Hij volgt mijn hand ook altijd naar beneden dus van voor zit geen enkele spanning; ik heb erg weinig druk.

@Tess_Liss: Hij wordt in mei 12 Haha!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:57

ziet er wel goed uit...maar volgens mij mag het zadel ook wel iets naar achteren..of het lijkt zo op sommige foto's

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 20:55

Ik denk dat het zo lijkt, want ik laat hem altijd achter de schoft glijden totdat die stevig ligt en dan maak ik de singel vast. Mijn paard heeft een hele hoge schoft en het heeft me nogal wat geld gekost totdat ik eindelijk een goed liggend zadel voor hem had Lachen

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 21:03

Hoi

Hij ziet er goed uit. Ik heb hem al wel eens slechter zien lopen. Ik had ook het idee dat je zadel wat te ver naar voren lag, het kan ook komen door je stoere dekje.
Doe je volgend weekend ook mee in `T Zandt?

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 21:04

Mooi paard Lachen
Ziet er lekker ontspannen uit Haha!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 21:07

Helma_Amber schreef:
Het is voor mij ook even wennen om met wat langere teugels te rijden dus het kan zijn dat ik ze wat te dicht bij me hou. Wat jij zegt kinuh dat doe ik erg veel. Ik geef mn handen erg vaak tijdens de training om te kijken of hij lang wil worden en ontspannen. Hij volgt mijn hand ook altijd naar beneden dus van voor zit geen enkele spanning; ik heb erg weinig druk.

Dan zit je iig op de goede weg, maar denk eraan dat als jij je handen te veel bij je houd dat je de impuls eruit haalt (op de foto's zie ik nml. niet echt dat je je handen eens goed naar voren doet) Knipoog
Als je dit nml. doet geef je hem ook veel meer ruimte het binnenachter been te plaatsen (en dus eik de hele achterhand)

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 00:02

Ik vind dat je mag proberen z'n neusje er iets uit te rijden.. want nu loopt hij met z'n hooft achter de lood lijn..

Verder vind ik het er wel leuk uit zien..Knipoog