Lady en ik @ work. [Toen en nu]

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise_

Lady en ik @ work. [Toen en nu]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 19:26

Hallo lieve bokkers,

vanmiddag heb ik Lady eerst 20 minuten lekker losgegooid en opgejaagd,
daarna heb ik nog ongeveer 20 minuutjes gereden. Verwacht er niet te veel van,
want ik heb vanmiddag nieuwe laarzen gehaald en daar meteen voor de eerste keer
mee gereden. Dit is sinds een jaar of 7 weer de eerste keer dat ik met laarzen rijd,
dus het was wel even wennen, maar het reed erg fijn! Lachen Verder heb ik niet echt
serieus gereden, gewoon even mijn laarzen testen en wat rondjes door de bak
hobbelen Knipoog .

Eigen commentaar:

*Beugels een gaatje langer (ik had vrijdag even een sprongetje gemaakt, maar ik
was vergeten ze weer langer te doen dus vandaar zaten ze een gaatje korter)
* Rechtop zitten!
* Teugels wat langer en knik in elleboog houden

Nu de foto's van vandaag:

1] Afbeelding

2] Afbeelding

3] Afbeelding
Galopje, wel rechtop blijven zitten!

4] Afbeelding
Even halthouden Lachen

5] Afbeelding

6] Afbeelding
Even doorzitten

7] Afbeelding
En nog even een galopje

Ik rijd Lady sinds september vorig jaar, en mijn houding was toen
niet om aan te zien. Ik zat veel te kort en reed nog niet met mijn
eigen zadel. Nouja, mijn houding was gewoon prut, dus ik besloot
daar hard aan te gaan werken. Dat heb ik dus ook gedaan en ik vind
dat ik best al wel wat vooruit ben gegaan gelukkig! Lachen

Hier de foto's van september vorig jaar:

8] Afbeelding
Pff vreselijk...

9] Afbeelding
Nee ik trek mijn been niet op hoor..

Opbouwend commentaar is zeer welkom, dan heb ik weer wat
dingen om aan te werken! Ja

Liefs, Sunrise_

Lilian__

Re: Lady en ik @ work. [Toen en nu]

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 19:27

Manon jullie zijn supers vooruit gegaan. Lachen

En de foto's zijn nog wel redelijk gemaakt Toch ??? Tong uitsteken Clown.

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 19:37

Inderdaad veranderd,maare..Een paar gaatjes langer zou geen kwaad kunnen.

Edit: Woeps,had er overheen gelezen over je beugels Bloos.Sorry!! Maar je had ze wel langer kunnen doen,of ben je net zo lui als mij die het wel eens gewoon laat zitten Bloos ? En zelf zeg je het zal,rechterop zitten.Maar ik kan het begrijpen,als je je beugels zo heb zitten.Veel succes er verder mee!

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 19:46

mooi beesie!
probeer je armen in een knik te houden net zoals je zelf zegt!

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 21:05

Bedankt voor het reageren! Lachen

naugthytjhu schreef:
Inderdaad veranderd,maare..Een paar gaatjes langer zou geen kwaad kunnen.

Edit: Woeps,had er overheen gelezen over je beugels Bloos.Sorry!! Maar je had ze wel langer kunnen doen,of ben je net zo lui als mij die het wel eens gewoon laat zitten Bloos ? En zelf zeg je het zal,rechterop zitten.Maar ik kan het begrijpen,als je je beugels zo heb zitten.Veel succes er verder mee!

Nou het zat zo, ik rijd ook een c-pony'tje met dit zadel, en dit was de eerste keer dat
ik dit zadel op dit paard had liggen, en dit paard is nogal rond enzo, dus ik dacht dat het daaraan
lag, maar het scheelde dus echt een gaatje Haha! .

hiboune schreef:
mooi beesie!
probeer je armen in een knik te houden net zoals je zelf zegt!

Bedankt! Jep, daar wordt aan gewerkt! Lachen

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 10:07

ziet er goed uit manon Tong uitsteken haal vandaag zadel weer op, kijken of ie nu goed ligt. (k zocht naar een foto ingezoomd op de laarzen Knipoog maja) donderdag zie ik ze wel IRL.
trouwens op de foto's lijkt het dat lay zich enorm sterk maakt van voren?, was da ook zo??? (heb zelf daar namelijk ook steeds last van, ) maar lekker weertje hadden jullie erbij Haha!

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 10:13

ladypaard schreef:
ziet er goed uit manon haal vandaag zadel weer op, kijken of ie nu goed ligt. (k zocht naar een foto ingezoomd op de laarzen maja) donderdag zie ik ze wel IRL.
trouwens op de foto's lijkt het dat lay zich enorm sterk maakt van voren?, was da ook zo??? (heb zelf daar namelijk ook steeds last van, ) maar lekker weertje hadden jullie erbij

Dankje Anneke! Lachen . Ja klopt, ze was redelijk sterk en ze zag af en toe wat kaboutertjes, maar ik heb
er ook niet heel hard aan gewerkt hoor, vooral voorwaarts gereden en wat overgangen gemaakt Knipoog .
Vind je het trouwens goed als ik gewoon met mijn eigen zadel blijf rijden op Lady?

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 10:18

ladypaard schreef:
ziet er goed uit manon Tong uitsteken haal vandaag zadel weer op, kijken of ie nu goed ligt. (k zocht naar een foto ingezoomd op de laarzen Knipoog maja) donderdag zie ik ze wel IRL.
trouwens op de foto's lijkt het dat lay zich enorm sterk maakt van voren?, was da ook zo??? (heb zelf daar namelijk ook steeds last van, ) maar lekker weertje hadden jullie erbij Haha!

Manon heeft de zelfde laarzen als mij Cool .

*Boks* Vingers aflikken

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 11:02

tuurlijk manon, had je boekje niet gelezen?? oke nou dit stond er : moet je even kijken of jouw zadel past, en anders kun je die van Interpol pakken Knipoog (ofzoiets dergelijks)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 12:48

Wil niet zeuren hoor Tong uitsteken maar jullie zelf kunnen niet zien of dat zadel past, als die op beauty past past hij zeker niet op lady.
En een niet passend zadel brengt heeeeeeeel veel ellende

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 15:27

Breitling schreef:
Wil niet zeuren hoor Tong uitsteken maar jullie zelf kunnen niet zien of dat zadel past, als die op beauty past past hij zeker niet op lady.

En daarom ga ik het donderdag ook even aan Jolanda vragen voor de zekerheid Lachen
Maar ik had gisteren nou eenmaal een zadel nodig om mee te rijden, en deze knelt niet bij de schoft
en schoof niet, dus vandaar Knipoog .
En het kan best zo zijn dat hij én bij Beauty past en bij Lady, ook al lijkt het misschien niet zo.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 15:29

jouw houding is verbeterd, maar die van het paard vind ik niet echt super Nagelbijten / Gniffelen
probeer wat meer naar de ontspanning te rijden en wat meer voorwaarts,neerwaarts, pas als die achterhand eronder is zal ie gaan nageven.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 15:30

whisperramse schreef:
jouw houding is verbeterd, maar die van het paard vind ik niet echt super
probeer wat meer naar de ontspanning te rijden en wat meer voorwaarts,neerwaarts, pas als die achterhand eronder is zal ie gaan nageven.

Heb je gelijk in hoor! Normaal gesproken werken we daar in de les ook heel hard aan, maar ze
is de laatste tijd ontzettend traag en ook wat stijfjes, erg vervelend Scheve mond . Net of ze gewoon niet
wíl zakken of iets dergelijks.

Volgens mij werkt ze gewoon niet hard genoeg Clown .

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 15:33

whisperramse schreef:
jouw houding is verbeterd, maar die van het paard vind ik niet echt super Nagelbijten / Gniffelen

Mee eens Lachen

Je zit echt beter Manon! Idd even wennen, jij met laarzen Knipoog
Succes verder!

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 15:37

zit er wel leuk uit. maar vind je handen heel erg storend. neem de teugels wat langer en draag ze boven de schoft met een knik in je ellebogen. niet gestrekt. op foto 5 heb je ze aardig goed. maar op de rest van de foto's niet.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 15:39

paardje2005 schreef:
zit er wel leuk uit. maar vind je handen heel erg storend. neem de teugels wat langer en draag ze boven de schoft met een knik in je ellebogen. niet gestrekt. op foto 5 heb je ze aardig goed. maar op de rest van de foto's niet.

Ik weet het, eerst had ik ze altijd veels te laag (naast de schoft enzo) en nu heb ik ze veels te hoog
en te veel naar voren gestoken, ik moet ze voor mijn zadel houden en contact blijven houden. Toch
maar even een gulden middenweg zoeken dus.
Bedankt voor je tip Lachen .

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 16:09

Leuk paardje..
Alleen ik vind die 1e foto van september er eigenlijk wel wat beter uit zien kwa rijden, maar t is een moment opname Knipoog
En je houding is wel een stuk vooruit gegaan Knipoog

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 16:14

miekske schreef:
Leuk paardje..
Alleen ik vind die 1e foto van september er eigenlijk wel wat beter uit zien kwa rijden, maar t is een moment opname Knipoog
En je houding is wel een stuk vooruit gegaan Knipoog

Bedankt voor je reactie Lachen . Ja het klopt, qua nagefelijkheid en dergelijke is ze de laatste tijd
vrij lastig, ze wil haast niet doorbuigen en kan zich heel sterk maken. Maargoed, we hebben
weer iets om aan te werken in de les Lachen .

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 16:31

Sunrise_ schreef:
Breitling schreef:

En daarom ga ik het donderdag ook even aan Jolanda vragen voor de zekerheid Lachen
Maar ik had gisteren nou eenmaal een zadel nodig om mee te rijden, en deze knelt niet bij de schoft
en schoof niet, dus vandaar Knipoog .
En het kan best zo zijn dat hij én bij Beauty past en bij Lady, ook al lijkt het misschien niet zo.

die ziet dat ook niet

Ik vroeg toen ook aan martin of mijn zadel goed lag hij zei van wel maar toen de zadelmaker kwam bleek mn zadel veel te smal te zijn
Hij had er al zoveel last van dat toen ik een nieuw zadel uit ging proberen (die dus ook niet paste) hij niks anders deed als bokken zoveel last had ie er van.

Een zadel kan niet en op zon kleine pony passen en op zon groot paard. Mijn zadel knelde ook niet bij de schoft maar wel aan de zijkant wat ik dus ook niet zag. Ik zie ook wel aardig of een zadel past of niet maar het is echt een vak appart

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 16:34

Je armen zijn idd nog wel een struikelblok als ik dat heel eerlijk mag zeggen, neem de teugels wat langer, dan kun je dat knikje er ook in doen, en waarschijnlijk zit je dan ook niet voorover omdat je er gewoon 'makkelijk bij kunt'. Je handen mogen ook wat lager.

Edit: Het ziet er niet vervelend uit hoor, dat allerminst. Maar ik denk als je op je handen en armen gaat letten, dat het geheel dan een stuk netter wordt, en dan gaat die nageeflijkheid ook vanzelf komen denk ik!

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 16:38

Sunrise_ schreef:
Volgens mij werkt ze gewoon niet hard genoeg Clown .

wat wilde je zeggen manon???? Nors opkijken
dan zou ik s haar achter de vodden aan zitten als ik jou was Tong uitsteken
(bij mij was ze de laatste tijd erg voorwaarts {en springerig}, ) Koe

waha, nee straks als haar zadel weer goed ligt, hoop ik dat ze weer wat makkelijker nageeft, (ze had echt last van haar rug hoor, ) en er komt ook zo iemand langs om de spieren los te krijgen, Haha! oja en niet vergeten de tandarts in april Haha! (haar ene kies wordt weer iets te lang, dus zet ze zich vast Rolleyes ) en als ze dan niet goed loopt is t je eigen rijkunst hoor,, Haha! Haha!

Nathalie, dat zadel was ook maar voor een keertje hoor, heb vandaag me eigen zadel weer,
(en ja dat een verkeerd liggend zadel veel problemen kan opleveren heb ik gemerkt Knipoog )

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 16:45

Ziet er opzich niet verkeerd uit. Maar er zijn nog genoeg verbeter punten denk ik. Weet niet of ik het goed zag, maar galoppeerd ie met zn kont naar binnen toe? Probeer dan goed aan het rechtrichten te werken. Verder moet er in je armen nog een knikje komen, de beugels een gaatje langer (zoals je zelf al aangaf) en netjes de hakken uitdrukken. Als je houding eenmaal goed is, kan je aan je paardje gaan werken. Zoals bv de nagevelijkheid. Maar je bent goed op weg! Toppie! Knipoog

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 16:55

Bedankt allemaal voor de tips, hier kan ik zeker wat mee, en ik ga er zeker aan werken! Ja

_Maud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 18:27

Je bent goed vooruitgegaan!
De tips zijn allemaal al gegeven!
niks meer aan toe te voegen
Verder nog veel plezier samen,
en goed dat je er aan wil werken!

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 19:41

_Maud schreef:
Je bent goed vooruitgegaan!
De tips zijn allemaal al gegeven!
niks meer aan toe te voegen
Verder nog veel plezier samen,
en goed dat je er aan wil werken!

Van tips kun je tenslotte alleen maar leren Ja . Bedankt voor je leuke reactie! Lachen