Waddox (v. Paddox) nog eens @ work!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Celine_M

Waddox (v. Paddox) nog eens @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 12:18

Doei!
Hier zijn we weer. Lachen

Lees eerst even dit aub:
Het ging de laatste tijd erg goed met rijden! Jammergenoeg heeft Watje woensdag een ongelukje gehad. Er stond een paard naast hem in de stal (die daar normaal niet staat), waarmee hij dus blijkbaar niet zo goed overeen kwam.. Schijnheilig Dus dat paard sloeg naar hem, en hij sloeg terug. Enkel had hij een beetje verkeerd gemikt, en zat hij vast in de voerbak met zijn been! Het zag er héél eng uit, maar het viel allemaal heel goed mee gelukkig!

We hebben èrg veel geluk gehad, want voor het zelfde geld was het nu een dode Waddox geweest. We hebben 3 dagen aan de hand moeten stappen. Maar hij mocht niet uit z'n stal voor de rest, ook niet op de wei enzo, en dat was héél lastig voor 'm!

Vandaag was de eerste dag dat ik er weer op mocht. Omdat hij gisteren bij het 'stappen' aan de hand meer gedraafd en (terplaatse) gegalopeerd had dan wat anders, en stond te bokken en steigeren in z'n stal, heb ik hem toch maar even aan de longe genomen op voorhand.
Om het veilig te houden had hij een licht relaxerend middel gekregen (als hij nu gek zou beginnen doen, was er veel risico dat hij toch nog kreupel zou worden). Het was ook niet mijn favoriete keuze, maar veiligheid voorop, niet?

Jammergenoeg had dit middel (en dan had ik nog maar 1/5 van de aanbevolen dosis gegeven!) een erg sterk effect op Watje! Hij ging absoluut niet vooruit, en dit is ook wel te zien op de foto's!
Ik had dus ook geen fijn gevoel achteraf.. En ik vind de foto's ook geen echt fijn beeld geven, het gaat de laatste tijd al zoveel beter! Ik heb er toch een paar uitgekozen die nog redelijk zijn.. Lachen
Het zijn er niet veel, de rest was allemaal mislukt (op het verkeerde moment genomen)

Omdat hij niet fijn liep (op sommige foto's zie je 'het' ook hangen Bloos, dat kan ook niet fijn gelopen hebben.. Bloos Ach gut ), heb ik niet lang doorgedaan. Hopelijk gaat het morgen wat beter en ik hoop dat ik binnenkort nog eens foto's kan maken als hij zich wat lekkerder voelt!

(Wat een verhaal is het geworden, sorry daarvoor Bloos)

Oja, hij had gisteren een nieuw zadeldekje gekregen, dus die moesten we ook maar meteen eens proberen! Haha!
Een vroeg verjaardagscadeau, Watje wordt volgende maand 4! Haha!

1) Afbeelding
Even de binnenteugel lossen

2) Afbeelding

3) Afbeelding

4) Afbeelding

5) Afbeelding
Deze vind ik nog een fijn beeld geven, enkel m'n hakken! Lips are sealed (en mijn gezicht Bloos )

Een berichtje is altijd leuk. Lachen
Groetjes!
Laatst bijgewerkt door Celine_M op 11-03-07 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris_B

Re: Waddox (v. Paddox) nog eens @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 12:22

ziet er netjes uit hoor!!!
leuke combi, commentaar geef je zelf al Haha!
succes nog!!!

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 12:22

Ik vind het echt een top beestje zo leuk Lovers
Jij bent klein op hem! Nagelbijten / Gniffelen Wat voor zadel heb je er trouwens opliggen? Lachen

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 12:26

Dankje allebei!
BertBaley: Haha, valt me ook, op! Haha! Ik ben inderdaad klein, 1m60 en hij 1m68. En hij gaat nog groeien! Nagelbijten / Gniffelen Het voelt eigenlijk niet zo alsof ik zo klein ben erop, maar als ik de foto's zag moest ik toch ook even slikken! Tong uitsteken
Mijn zadel is van Prestige, Doge.

ranike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 12:29

je hebt een erg mooi paard en de gangen zijn erg goed Haha!
het ziet er gwn erg netjes uit Pling
deze foto vindt ik echt supper je paard loopt mooi onderin enzo goed bezig meid Ja
Afbeelding Doei!

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 12:58

Heey meid! Dat ziet er toch heel netjes uit en fijn dat je er weer op mag en het allemaal meeviel! Ik moet nog even het adres van het KWPN sturen, nog geen tijd voor gehad. Anders moet je even op www.kwpn.nl kijken daar vindt je het vast en zeker! (zeker en vast Knipoog Haha! ) Ennuh, niks meer over mijn rare kop zeggen want ik zie dat jij d'r ook wat van kan haha Knipoog Geef 'm maar een dikke knuffel van me!

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 13:03

Ranike: Dankje!
Solvej Haha! : Ook bedankt! Ik zal vast en zeker/zeker en vast ( Haha!) even kijken! Hahaha, verdorie, nu kan ik niet meer lachen met jou! Ja, ik weet het, op die laatste foto is het e-r-g Haha!! Heb je m'n profiel nog niet gezien? Clown Rolleyes
Die knuffel krijgt hij zeker! Haha!

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 13:26

Whi, Stinkvoetje, het ziet er nog uit hoor!
Atlantic moet vandaag niet rijden, ben trots op gister!
Misschien zie ik je straks nog.
En met Watje zal het alleen maar beteren.
(Ik denk dat hij eerder als bijnaam "Zwarte Pietje" mag hebben.

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 13:28

Ticcie: Bloos! Bloos! Bloos! Die bijnaam!! Ach, hij kan er ook niet aan doen dat hij je leuk vindt.. Bloos

jappielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 15:32

mooi paardje Pling!! ziet er goed uit
succes nog !!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 15:54

Rijden ziet er fijn uit ..

Alleen 1 vraagje .. als je je paard moet sederen omdat hij anders bij gekkigheid misschien kreupel wordt waarom moet je er dan in godsnaam op. Gun dat dier een weekje rost/ longeerwerk en ga dan weer lekker opbouwen !??

Als je er niet zeker van bent of hij rad blijft, dan ga je er in mijn ogen niet op, en niet sederen en toch erop. Niet je favorite keuze zeg je zef, waarom dan toch persé erop ?

Soniador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 16:01

Je hebt een erg mooi paard !
Ik vind dat het er netjes uitziet.
Leuk dekje trouwens

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 16:03

wawie celine!!! Wow! dat ziet er super uit!! Helemaal niet te zien hoor dat het een minder dag was door dat ongelukje.
Gelukkig dat alles goed afliep Ja, een ongeluk zit zit in elk klein hoekje...
Echt een fijn beeld die foto's!

Nog veel succes! En gouw nog eens foto's Vork Knipoog.

ps.: past erg mooi dat setje Haha!

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 16:06

Riant; helemaal mee eens. Dat je je paard moet drogeren om erop te kunnen... Ik snap wel dat veiligheid voorop gaat, maar kon je inderdaad nog niet even wachten?

joss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 16:24

_Martine_ schreef:
Riant; helemaal mee eens. Dat je je paard moet drogeren om erop te kunnen... Ik snap wel dat veiligheid voorop gaat, maar kon je inderdaad nog niet even wachten?

Snap ik idd ook niet helemaal .....
Het komt over alsof ie perse die dag op de foto moest !!
je beugels mogen wel een gaatje langer .... je voet komt maar net onder het zadel vandaan .
Maar voor de rest heb je een prachtig mooi paardje Vingers aflikken

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 16:48

Hij mocht vanaf vandaag weer werken, had de dierenarts gezegd, dus waarom zou ik het dan niet doen? Hij was niet 'gedrogeerd', hij had gewoon iets gekregen om te ontspannen! En ik zei toch dat ik dan meteen maar weer ben opgehouden omdat hij niet fijn liep? Normaal kan zoiets nooit zo'n sterke uitwerking hebben! Maar bij hem blijkbaar wel dus..
Als ik hem nog een week zou laten staan hebben, zou hij enkel nog gekker zijn geworden, en als het niet hoeft van de da, waarom zou ik dat dan doen? Knipoog

Hij mocht enkel stappen en even draven, niet galoperen. Maar als ik er, zoals hij gisteren was, er zo had op gemoeten, had ik bij wijze van spreken eerst even een halfuur moeten rondcrossen om hem weer kalm te krijgen! Nou, dan liever deze oplossong hoor!
Hij wordt echt niet kreupel van wat te stappen en draven, maar als hij als een gek gaat rondvliegen, heeft ìeder paard risico op blessures. En ik heb dit niet zelf bedacht, verschillende mensen hebben me dit aangeraden.

Het is echt geen dierenmishandeling hoor, je moest eens weten hoeveel mensen hun paard voor ze op wedstrijd gaan Combistress of Rescue me ed. geven!

Hij is trouwens geen enkel moment kreupel geweest, hij is 100 % correct, dus ik weet niet waarom ik hem zou moeten laten staan..
En ik had het erbij gezegd omdat zijn bewegingen een stuk minder waren vandaag of anders. Hij heft z'n benen amper op op die foto's, dus daarom wou ik het even erbij vermelden.

Oja, hij hoefde echt niet op de foto van mij, wat een rare opmerking.. Verward Mijn vader was meegegaan vandaag, voor als er iets misliep, en omdat hij er nu toch eens was, had ik gevraagd om foto's te nemen. Want anders heeft hij nooit tijd. Knipoog

Voor de rest: Heel erg bedankt! Maar m'n beugels zijn misschien te kort voor het mooie, maar ik moet ze zo doen van m'n lesgeefster. Ik ben nu eenmaal klein, en als m'n beugels langer zitten, kan ik er niet aan met m'n benen. Op mijn pony zat ik veel langer, maar daar kon ik dan ook 'rond' met m'n benen, snap je? Ik weet dat het mooier zou zijn langer, maar echt niet functioneel voor mij.

Dus aub geen commentaar meer over dat ontspannend middel, ik weet heus wel wat ik doe. Maar toch bedankt. Lachen

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 17:05

Dat hele verhaal erboven had je betr kunnen weglaten.
1 om commentaar te voorkomen, en 2 omdat het er helemaal niet verkeerd uitziet.
Prachtig dier, loopt lekker zo te zien, super. Lachen

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 17:19

Gimli_: Super bedankt! Ja ik had het ondertussen ook al gedacht dat ik het er beter niet bijgezet had.. Achja, weer typisch bokt zullen we het maar noemen zeker.. Lachen In het vervolg zal ik 2 keer nadenken voor ik iets post, haha.. Lachen

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 17:47

Je kunt natuurlijk overwegen je paard van krachtvoer af te halen en vooor het rijden even los te longeren Knipoog

Ik vind het geen mishandiling maar ik vind het wel een beetje onnodig gedoe wat getuigt van geen geduld met je dier. Beetje weldenkend mens geeft juist een frid paard die makkelijk ertussenuitknijpt wat extra herstel. Wat de DA ok zegt, ik kijk mijn paarden toch echt eerst aan en als mijn gevoel er niet goed over is wacht ik nog een dagje.

Gooi je hem nu zo ook niet los dan vanwege het maken van gekke sprongen? Als hij nog niet goed genoeg is om een paar bokkesprongen te maken of een sprintje te trekken is hij in mijn ogen dus niet 100% rad en is de blessure nog niet volledig genezen.

Homeopatische rustgevers en bachbloesem worden inderdaad best wel gebruikt en is ook niet zielig. De werking daarvan is dan ook heel licht. Alle overige middelen zijn op concours streng verboden. Maar ik heb een beetje het gevoel uit je verhaal dat deze een paar streepjes tranquigel of wat muisjes heeft gehad Bloos. Als je hem 3 druppels nervosan hebt gegeven o.i.d. dan heb ik niks gezegd. Echter daar worden ze niet snel duf van.

Ik geef er zelf de voorkeur aan zo'n heet dier eerst gecontroleerd te longeren tot de frissigheid weg is. Je kunt dan aan de longe mooi even controleren op eventuele onregelmatigheden en dan weet je zeker dat ie zuiver is voor je erop gaat. Als ze stil komen te staan de helft minder krachtvoer te geven tot ze weer alles kunnen wil nog wel eens helpen tegen zo heet worden dat ze niet meer te rijden zijn. Maar ieder zijn manier ik heb duidelijk een andere visie dan jij.

Echter jij schrijft jouw verhaal hier zo op en ik ben vrij daar mijn menign over te geven geloof ik.

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 17:58

Vind het rijden er best goed uitzien! Paard loopt netjes. Ik ben zelf ook liever van iets meer rust voor de zekerheid. Geduld is een schone zaak zeggen ze toch Haha! Maargoed ieder doet het op de eigen manier.

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 18:03

Riant: Tuurlijk mag je je mening geven, maar zoals ik hem zei heeft hij dus wel een gewoon relaxerend middel gehad, en géén verdoving! En asjeblieft zeg, geen geduld met mijn paard?? Ik wil gewoon voorkomen dat hij zich echt pijn zou gaan doen!
Hij móét stappen en kort draven van de dierenarts, we zijn het ook aan het opbouwen. Hij is dus wel 100 % correct! Als ik hem op stal laat staan, bouwt hij enkel meer energie op.
Dit heeft niets te maken met een andere visie.. Hij is gecontroleerd door de dierenarts, en hij heeft hem 100 % correct verklaard! Ik mocht van hem zelf al gisteren rijden van hem, maar ik heb zelf een dagje gewacht omdat ik me daar beter bij voelde!
Maar moet jij een snuivend, half piafferend paard eens proberen gewoon laten stappen!
En ik had hem ook op voorhand gelongeerd.
Maar een jong paard dat net 3 dagen stilgestaan heeft, moet je toch niet als een gek laten werken?
Dus, nogmaals, hij hoeft niet te 'herstellen', alles is perfect in orde, maar we moeten wel opbouwen! En dit heb ik ook gedaan, dus zeg aub niet dat ik geen geduld heb, want je kent me niet! Ik heb enkel het allerbeste voor met mijn paard.
En het spijt me, maar je kent de situatie niet.. Als verschillende mensen, van we het wel hun beroep is, het me aanraden, dan vind ik het niet onlogisch dat ik hun raad volg.

En als je je mening wilt geven over zulke dingen, geen probleem, maar dan wel via pb. HAW is bedoeld voor rijtechnisch commentaar, dus daar zou ik dan ook graag mee verder gaan.. Lachen
Anders vraag ik wel een slotje aan hoor..

Nikki: Bedankt, maar hij hoefde echt niet meer te rusten.. Als het niet verantwoord was geweest, had ik het echt niet gedaan.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 18:12

Na het lezen dacht ik al dat hier veel reacties op zouden komen.. En ja hoor Lachen

Ik snap je volkomen, je bent gewoon zuinig op je paard Lachen
Erg leuk dier! Kan je nog veel plezier aan beleven denk ik! Ja

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 18:36

Super bedankt Hilde! Ik had het eigenlijk wel kunnen raden eigenlijk he, dat er zo'n reacties zouden volgen.. Lachen

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 18:54

Leuk beestje! Jij hebt geluk gehad..! Domme dieren zijn paarden ook..
Dat je dat middel gebruikt hebt vind ik hartstikke goed, maar dit heb je wel onder overleg gedaan met de DA gedaan hoop ik, als hij hiervoor ook medicijnen enz heeft gehad.
Ik vind dat je wel snel van stapel loopt en dat je toch wel te graag wilt dat het direct weer 100% is, maar weet je, als je je voorstelt dat jij je been helemaal hebt verrekt kan jij ook niet weer direct op volle toeren mee draaien na enkele dagen.
Ik zou eerst veel rustiger aan hebben gedaan, stappen, heel misschien een klein drafje maar daarna afgelopen.. en veel op de wei zetten, de eerste paar keren anders een heel klein beetje van dat kalmeringsmiddel geven zodat hij niet al te gek is en zich weer blesseert.
Maarja, als jij 100% vertrouwen in een dierenarts hebt moet je natuurlijk naar hem luisteren.

Rovinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 18:59

Ze zegt toch dat hij wel gewoon 100 % goed is? En des te langer je wacht, des te drukker dat hij wordt.
Erg leuk paard! Zuinig op zijn Lachen