magnetische velden./

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anne___

magnetische velden./

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 16:48

Ik heb een eigen pony en daar gaat het niet zo goed mee. hij loopt namelijk kreupel. Verdrietig

nou heb ik van iemand gehoord dat met magnetische velden het probleem kan verdwijnen.
ik zelf heb hier geen ervaring mee dus ik zou graag van een aantal van julie horen hoe dit in zijn werk gaat en/of ervaringen uitwisselen.

groetjes Anne.

patsy1983

Re: magnetische velden./

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:50

Welk is de reden/ oorzaak van de kreupelheid van je paardje?

Grotjes patsy

Megann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:50

Weet alleen dat er zoiets op bij de bermuda driehoek zou kunnen zijn Vork
Maar een magnetisch veld ik toch een soort aantrekkingskracht iets?
Heb nog nooit gehoord dat dit de kreupelheid kan voorkomen/genezen Clown
Mja, veel succes met zoeken Haha! hihi

Nylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:55

Bij ons op stal is er een keer iemand geweest die hierover informeerde. Hij deed ook het ook bij ons... en ik voelde mij ook echt anders.
Hij heeft toen ook bij een kreupel paard met een apparaatje over zijn schouder en rug en benen gevreven en wonder boven wonder liep het paard daarna beter. Het paard heeft die nacht met een speciale magnetische deken op gestaan en de volgende dag liep hij wel beter. Maar omdat die deken een paar duizend euro koste en deze niet gekocht werd, liep hij kort daarna weer kreupel.
Ik vond het een zeer bijzondere ervaring en persoonlijk geloof ik er wel in. Maar het is allemaal ontzettend duur.
(trouwens het is niet hetzelfde als de alom bekende bio-stabiel)

Anne___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 16:56

patsy1983 schreef:

Grotjes patsy

ik heb geen idee... Verdrietig

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 20:45

Heeft de dierenarts er al wel naar gekeken?

Ik heb hier nog nooit over gehoord, maar geloof er opzich wel in. Denk alleen dat het veel geld kost.

patsy1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:06

Anne___ schreef:
patsy1983 schreef:

Grotjes patsy

ik heb geen idee... Verdrietig

Heeft de dierenarts al naar je paardje gekeken en wat heeft hij over de kreupelheid verteld?

Ik heb eens iets gezien over mgnetische velden maar als ik het goed heb verstaan was die werking goed voor problemen afkomstig van de beenderen (skelet).

Het zou handig zijn te weten wat de dierenarts vertelde over de kreupelheid dan kan ik je misschien wat opweg helpen naar het zoeken van de oorzaak want zonder de oorzaak te kennen is het moeilijk te oordelen welk een oplossing zou kunnen zijn...

Ook nog even volgende vragen. Hoe oud is je paard en welk werk vericht je paard? dressuur springen wandelen? en op welk niv? recreatief competitief?

Groetjes patsy

Anne___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 16:16

Citaat:
Heeft de dierenarts al naar je paardje gekeken en wat heeft hij over de kreupelheid verteld?

Ik heb eens iets gezien over mgnetische velden maar als ik het goed heb verstaan was die werking goed voor problemen afkomstig van de beenderen (skelet).

Het zou handig zijn te weten wat de dierenarts vertelde over de kreupelheid dan kan ik je misschien wat opweg helpen naar het zoeken van de oorzaak want zonder de oorzaak te kennen is het moeilijk te oordelen welk een oplossing zou kunnen zijn...

Ook nog even volgende vragen. Hoe oud is je paard en welk werk vericht je paard? dressuur springen wandelen? en op welk niv? recreatief competitief?

Groetjes patsy

maandag komt er iemand naar kykn..

wat je vragen betreft.

1. mn pony is net 5 jaar ( net jaar onder het zadel)
2. we rijden meestal dressuur ma soms tussendoor springen. ( opvallend daarna loopt hij een paar dagen niet goed Verward )
3. we rijden gewoon thuis vaak om de 2 á 3 weken 1 concour. b-dress.

hazelnootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 20:32

Als hij elke keer kreupel is na het springen, ligt het daar dus aan. Maar wat er dan verkeerd gaat zal de dierenarts kunnen bepalen.

sandraeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:40

Er zijn verschillende types magneetvelddekens. Ik zelf heb b.v. een Nikken deken. Dat is een hele dunne deken, lijkt wat op een vliegendeken met talloze kleine magneten erin verwerkt. Het werkt vooral op de spieren en de gewrichten. Volgens mij minder op de botten. Ik gebruik het wel als ondersteuning voor de massages die ik geef aan paarden. Ik vind het soms wel moeilijk te beoordelen of er effekt is van de deken, omdat de massage op zich vaak ook al een grote vebetering geeft.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 22:52

hope kreupel is ie dan? staatie op twee benen? is het links om erger dan rechts om of andersom
loopt ie juist aan een lange teugel slecht of aan een korte net zo erg. loopt ie alleen onder het zadel neit goed?
heeft ie wellicht dikke benen? of warme hoeven
is het paard van de ene op de andere dag slecht geworden?

Anne___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 20:20

oosterhoff schreef:
hope kreupel is ie dan? staatie op twee benen? is het links om erger dan rechts om of andersom
loopt ie juist aan een lange teugel slecht of aan een korte net zo erg. loopt ie alleen onder het zadel neit goed?
heeft ie wellicht dikke benen? of warme hoeven
is het paard van de ene op de andere dag slecht geworden?

umh we zyn sinds vorige week bezig met de behandelingen. gistere heeft hij z'n derde behandeling gehad. nu volgende week weer en dan moet het minder zijn. ik moet zeggen dat het nu lijkt alsof hij soms niet meer kreupel loopt,. ligt waarschijnlijk aan het springen ik mag nu ook niet meer springen totdat hij is uitgegroeid.

hij heeft geen warme benen of hoeven. de man die de behandelingen doet zegt dat er een knelpunt zit in zijn rug waardoor hij mank loopt met zijn linker voorbeen.

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:36

Ik geloof er niet bepaald in, het zou misschien wel kunnen helpen bij bepaalde gevallen, maar heb zelf ook eens zo'n behandeling gehad, mooie praatjes enz. maar niets geholpen.
Ik houd het bij foto's laten maken, dit is goed aanwijsbaar en je haalt je ook niet ál die extra kosten bij je op de hals.
Geloof me maar, je bent zoveel goedkoper uit wanneer je naar een paardenarts gaat en foto's laat maken van het been waar ie last van heeft dan wanneer je naar zo'n 'wonderdokter' gaat.. Ook is er dan vaak direct duidelijk wat er precies aan de hand is, en kan je paardje weer pijnvrij leven.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 08:05

Magnetisme wordt vaak toegepast bij peesblessures. De magnetische velden helpen de moleculen uitlijnen, waardoor er minder littekenweefsel ontstaat. Soms wordt er ook een magnetische deken gebruikt, dit om de spieren in de rug te helpen herstellen.
Hier zit echter een hele machine aan vast, omdat het electro magneten bevat. Met gewone magneetjes je paard bewerken heeft totaal geen zin, die hebben zo weinig effect dat ze niet eens door de huid heen komen.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 09:58

okay dan is het ook heel belangrijk dat je nu op zoek gaat naar een hele goede instructeur. problemen in de rug moet je voor het grootste deel aanpakken door de juiste manier van rijden. Anders is het zo weer goed, ga jij weer rijden en zit het weer vast.
Ik neem aan dat je paard ook niet helemaal recht is in de aanleuning. Is ie aan de ene kant veel sterker dan aan de andere kant?
Zo ja dan kan ik mij indenken dat het paard last heeft van artrose of iig irritatie in het meest belaste been (waar hij dus kreupel aan is).
Zaak is om die artrose te gaan onderdrukken en de voorhand te ontlasten.
Voeren van Glucosamine is dan geen overbodige luxe.

is het echt ernstige kreupelheid dan kan je met je paard beter naar een osteopaat of chiropractor gaan. Alleen magnetiseren heeft namelijk maar een tijdelijk effect. je verdoofd namelijk de behandelde plek. Als je dan heel goed gaat trainen(en dat is helaas niet voor iedereen weggelegt) kan je rijtechnisch een hoop oplossen. Ben je zelf niet zo kundig dan valt het weer in het oude systeem en kan je weer aan de slag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 10:01

Ik snap iets niet.

Er is nog nooit een diagnose gesteld, maar hij wordt wel behandeld????

Verward

Waar aan dan????

pinopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 11:18

Soms is er simpelweg geen diagnose te stellen (waar het zit)... paard van een vriendin van me liep ook al een hele poos niet goed... veeartsen uit alle windstreken er bij geweest; foto's laten maken; wandelen en afspuiten; fysiotherapeut naar laten kijken.. maar niemand kwam er uit wat het was en waar het vandaan kwam; zo is ze een jaar bezig geweest. Tot ze er een osteopaat bij haalde, vraag me nou niet hoe hij het doet.. maar het komt er voornamelijk op neer dat ie er voor zorgt dat alles in balans is... zowel spieren en gewrichten als organen en bloedbanen... enz. Haar paard ging in no time beter lopen en momenteel start ze M1 met hem en loopt ie beter dan hij ooit gedaan heeft!! Zo 1x in het half jaar laat ze de osteopaat nog komen om het "bij te houden" zeg maar.. en that's it. Een behandeling (van top tot teen) kost 65,-! Daar is hij echt ruim een uur mee bezig!
Maar voorop gesteld vind ik wel dat je de oorzaak moet vinden (hoe het komt) en als die oorzaak springen is vind ik dat je dat gewoon niet meer moet doen! Zowiezo is springen met een jong paard wat nog niet volledig ontwikkeld is erg slecht!! Net zo iets als een kind van 12 aan bodybuilding laten doen!! Krijgen ze vroeg of laat echt last van!! En op lange termijn houd je een krakkemikkerig paard over!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 11:24

Pinolien schreef:
Soms is er simpelweg geen diagnose te stellen (waar het zit)...

*** Ik krijg uit dit topic het idee dat daar nog niet eens een poging toe gedaan is. Of lees ik dat nou fout?

paard van een vriendin van me liep ook al een hele poos niet goed... veeartsen uit alle windstreken er bij geweest; foto's laten maken; wandelen en afspuiten; fysiotherapeut naar laten kijken.. maar niemand kwam er uit wat het was en waar het vandaan kwam; zo is ze een jaar bezig geweest. Tot ze er een osteopaat bij haalde, vraag me nou niet hoe hij het doet.. maar het komt er voornamelijk op neer dat ie er voor zorgt dat alles in balans is... zowel spieren en gewrichten als organen en bloedbanen... enz. Haar paard ging in no time beter lopen en momenteel start ze M1 met hem en loopt ie beter dan hij ooit gedaan heeft!! Zo 1x in het half jaar laat ze de osteopaat nog komen om het "bij te houden" zeg maar.. en that's it. Een behandeling (van top tot teen) kost 65,-! Daar is hij echt ruim een uur mee bezig!

*** Ja Ik heb ook elk half jaar de ostheopaat ter controle bij m'n paarden. Ik vind het erg fijn voor ze, en leer er zelf ook elke keer weer van.

pinopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 11:43

Sonja schreef:
Pinolien schreef:
Soms is er simpelweg geen diagnose te stellen (waar het zit)...

*** Ik krijg uit dit topic het idee dat daar nog niet eens een poging toe gedaan is. Of lees ik dat nou fout?

paard van een vriendin van me liep ook al een hele poos niet goed... veeartsen uit alle windstreken er bij geweest; foto's laten maken; wandelen en afspuiten; fysiotherapeut naar laten kijken.. maar niemand kwam er uit wat het was en waar het vandaan kwam; zo is ze een jaar bezig geweest. Tot ze er een osteopaat bij haalde, vraag me nou niet hoe hij het doet.. maar het komt er voornamelijk op neer dat ie er voor zorgt dat alles in balans is... zowel spieren en gewrichten als organen en bloedbanen... enz. Haar paard ging in no time beter lopen en momenteel start ze M1 met hem en loopt ie beter dan hij ooit gedaan heeft!! Zo 1x in het half jaar laat ze de osteopaat nog komen om het "bij te houden" zeg maar.. en that's it. Een behandeling (van top tot teen) kost 65,-! Daar is hij echt ruim een uur mee bezig!

*** Ja Ik heb ook elk half jaar de ostheopaat ter controle bij m'n paarden. Ik vind het erg fijn voor ze, en leer er zelf ook elke keer weer van.

Nee dat idee krijg ik ook!! Maar misschien lezen wij verkeerd?!

sandraeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 13:43

Als een dierenarsts niks kan vinden en er op de foto's ook niks verschijnt is het naar alle waarschijnlijkheid toch een spierprobleem. Om je dan en zetje in de goede richting te geven zou je ook een sportmassage kunnen overwegen. Je paard wordt dan volledig gemasseerd. Duur anderhalf tot twee uur, en dan weet je meteen waar het probleem zit. Bij spiertechnische problemen heb je gegarandeerd verbetering. Als je er meer van wilt weten pb je me maar of kijk op de site www.massagehippique.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 13:45

Spierproblemen zijn met thermotherapie vaak wel te vinden. Kun je daarna gerichter behandelen.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 13:53

Ik zeg altijd bij zowel mens als dier. Gecontroleerde beweging is beter dan kneden en knijpen.
Ik heb nog nooit langdurige resultaten gezien van massage.

sandraeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:16

Het is natuurlijk altijd belangrijk om te kijken wat de oorzaak is van het spierprobleem. Soms zitten spieren zo 'vast' dat je ze met gecontroleerde bewegin gewoon iet meer los krijgt. Bovendien hebben spierproblemen de neiging te gaan uitbreiden vanwege compenstatie. En dan is het helemaal een moeilijke opgave het er met alleen rijden weer uit te krijgen!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:32

sandraeman schreef:
Het is natuurlijk altijd belangrijk om te kijken wat de oorzaak is van het spierprobleem. Soms zitten spieren zo 'vast' dat je ze met gecontroleerde bewegin gewoon iet meer los krijgt. Bovendien hebben spierproblemen de neiging te gaan uitbreiden vanwege compenstatie. En dan is het helemaal een moeilijke opgave het er met alleen rijden weer uit te krijgen!

Daar ben ik het zeker wel mee eens maar vaak is er meer nodig dan alleen massage en zullen er gedegen manipulaties moeten worden uitgevoerd door fysio, osteo of chiropractor.

sandraeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:36

Dat is eigenlijk alleen nodig als er een gewricht geblokkeerd is. Als daar niets mee aan de hand is is een goede massage echt een uitkomst.