Wisper ook nog eens een keertje... Nu ik Wisper wat meer ga door vragen, begint ze het ontzettend moeilijk te vinden om alles tegelijk te doen. Dus wanneer ik wat vraag gaat der kop omhoog, maar ja dan wordt het natuurlijk voor mij maar voor paard nog veel moeilijker. Uiteindelijk wordt het buigen ook steeds minder, tot niet meer willen. En hebben dus even besloten om tijdelijk er in de trainingen een thiedeman der aan te hangen... Ik rijd haar dan het moeilijke stuk even met thiedeman, maak hem na het echte werken weer los, en rijd even een paar moeilijke stukjes uit de training, tot dat ze het moeilijk vind, rijd haar dan net nog effetjes door en stop dan, zodat ik stapje voor stapje weer van die thiedeman af kan, en toch mijn paard prettig loopt.. Dit is dus een hulp stuk voor ruiter en paard. En in de les gaat die gewoon af!! Want dan heb ik mijn instructrice die me begeleid, en tips kan geven..
Daarbij is Wisper 3,5 jaar dus lekker aan het puberen 
Hier wat foto's het ziet er lang niet altijd goed/fijn/lekker/ontspannen etc. uit.. maar hoop er uiteindelijk wel weer te komen met haar, maar dat zal hopelijk wel weer goed komen, ze is nog jong en bereid om te leren!!

Met de thiedeman los:

Naar het halsstrekken toe werken:

en nog even uitgaloperen:

Uitstappen met de fotograve:

verbeterpunten:
- voor me uit blijven kijken
- en ja mijn houdind id ronduit bagger 
Commentaar sta ik open voor, mits opbouwend, en uitleg, en niet alles 10x hetzelde