loena@hobbelen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tessyke

loena@hobbelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 22:09

vandaag weereens op mijn lieverd gestapt nadat ze langer dan een maand heeft stilgestaan
ze wordt deze zomer 5 jaar

Afbeelding
rustig stappen

Afbeelding
ja, mijn teentjes steken ook eens af en toe Clown

Afbeelding

Afbeelding
1ste drafje en eventjes naar beneden kijken of we niet weggelibberden

Afbeelding
leuke foto Lovers

Afbeelding
lekker ontspannen

Afbeelding
halt Lachen

Afbeelding
haat koppie

nerolover18

Re: loena@hobbelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:14

knap is wel een toffe pony alles wat een modder plaats he

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:14

Apart paardje Knipoog wel droog gebleven zo met de regen? Ik zie dat je een lage neusriem hebt, maar volgens mij mag die nog wel een paar gaatjes hoger hangen; deze hangt wel érg laag, bijna bij de neusgaten.

Verder, ik bedoel het helemaal niet banketstaaf oid; maar ik vind je paardje er vrij ongezond uitzien; is ze soms onlangs ziek geweest? ik vind dat ze best iets dikker mag wezen, en ze heeft nogal ingevallen flanken en een hoekige kont... ik zou daar iets meer vet kweken Knipoog

o0o_Jade_o0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:16

Hihi, jij bent ook proper Haha!
Die wei ziet er wel een beetje glibberig uit om echt te rijden,
maar de pony heeft een erg leuk hoofdje!

saltpepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:20

Ik wilde bijna vragen of je pony al bejaard was, maar toen ik naar boven scrolde zag ik dat ze 5 jaar moest worden........

Aan zijn wollige vachtje te zien staat je paard zeker 24/7 buiten? Daar is helemaal niets mis mee hoor, maar zijn/ haar conditie is niet helemaal top. Daarmee bedoel ik niet hoeveel rondjes hij/zij kan rennen, maar of ze op het juiste gewicht is. Begrijp me niet verkeerd, ik denk de je je paardje heus wel goed verzorgd, maar extra bijvoeren kan denk geen kwaad! Misschien kunnen we je wel tips geven om het rantsoen aan te passen.

(ik bedoel het goed, wil je aleen maar advies geven)

Greetz mexxiemaal

sanneshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:21

Ja, naar mijn idee heeft ze ook meer bot op dr kont.. Verder ziet het er zeker wel ontspannen uit.. Maar omdat ze misschien een maand heeft stil gestaan, omdat ze ziek was/is? En is het wel zo verstandig, om na een maand met zo'n ondergrond te gaan rijden ?? Knipoog

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 22:21

JoyCiej007 schreef:
Apart paardje Knipoog wel droog gebleven zo met de regen? Ik zie dat je een lage neusriem hebt, maar volgens mij mag die nog wel een paar gaatjes hoger hangen; deze hangt wel érg laag, bijna bij de neusgaten.

Verder, ik bedoel het helemaal niet banketstaaf oid; maar ik vind je paardje er vrij ongezond uitzien; is ze soms onlangs ziek geweest? ik vind dat ze best iets dikker mag wezen, en ze heeft nogal ingevallen flanken en een hoekige kont... ik zou daar iets meer vet kweken Knipoog

mijn pony is idd net heel ziek geweest.

bedankt voor de reacties Haha!
de wei viel trouwens wel mee om te rijden Tong uitsteken

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:21

mexxiemaal schreef:
Ik wilde bijna vragen of je pony al bejaard was, maar toen ik naar boven scrolde zag ik dat ze 5 jaar moest worden........
Aan zijn wollige vachtje te zien staat je paard zeker 24/7 buiten? Daar is helemaal niets mis mee hoor, maar zijn/ haar conditie is niet helemaal top. Daarmee bedoel ik niet hoeveel rondjes hij/zij kan rennen, maar of ze op het juiste gewicht is. Begrijp me niet verkeerd, ik denk de je je paardje heus wel goed verzorgd, maar extra bijvoeren kan denk geen kwaad! Misschien kunnen we je wel tips geven om het rantsoen aan te passen.

(ik bedoel het goed, wil je aleen maar advies geven)

Greetz mexxiemaal

Eh, ja, toen ik de foto's bekeek dacht ook ik dat het om een hoogbejaarde pony ging, maar dat ze bijna 5 was had ik niet gedacht Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:23

tessyke schreef:
JoyCiej007 schreef:

mijn pony is idd net heel ziek geweest.

bedankt voor de reacties Haha!
de wei viel trouwens wel mee om te rijden Tong uitsteken

Mag ik vragen wat ze heeft gehad? Ik zou haar toch maar iets meer gaan bijvoeren (ik weet niet wat ze nu per dag krijgt?) maar er mag wel een stukje meer vet op hoor;)

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 22:28

ze krijgt nu 4 kilo brok s'morgens en 4kilo brok s'avonds

toen ze werd gespeend werd ze wat magerder en tegen ons zeiden ze dat ze treurde dus we gaven haar bietenpulp bij waarna ze diarree kreeg en ze vertelden ons dat dit door de pulp was.
op een dag zag ik dat ze bloedwormen had en heb haar meteen ontwormd ertegen. de week erna was vrij "kritiek"
ze kreeg koliek waar ze een spuit tegen kreeg, na 2 dagen kreeg ze terug koliek en heeft ze weer spuiten gehad.
ze verloor geen gewicht meer en komt nu stilaan weer bij

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:33

onbeperkt hooi geven, misschien nog maismeel bij de brokjes geven (daar is mijn paard heel dik van geworden Haha! ) vinden ze vaak nog lekker ook, gewoon iets nat maken en dan door de brokjes.

laat haar nog even staan tot ze weer helemaal op gewicht is Lachen Want als je haar vacht eraf denk is ze nog magerder.. Als je toch weer wat wil trainen kun je haar in mijn ogen beter gaan longeren Lachen

Wat ik wel heel positief vind is dat je niet in haar mond zit Haha! dat zie je hier niet veel dat de pony gewoon lekker mag lopen ipv koppie naar beneden trekken Haha!

sanneshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:34

Ik zag net ook je stukje, dat ze ziek was geweest.. Ze heeft heel wat gehad zo te zien... Maar hoe gaat 't nu met dr.. Ze krijgt toch wel aardig wat brok per dag hoor... Onze hard getrainde wedstrijd marathon paarden krijgen nog niet eens zo veel Dromen Hopen dat ze weer goed beter word!

Mmaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:35

dat ziet er leuk uit hoor Haha!
ze doet het goed na zo'n tijd stil te hebben gestaan!
mooi zit heb je ook.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 22:35

bedankt allemaal Lachen
ik voer op het moment bij haar gewone brokken geplette mais bij om bij te komen en sportbrok, ook krijgt ze s'morgens en s'avonds hooi

sanneshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:36

Maar hoe is het nu met dr.. heeft ze nog iets.. of is ze nu alleen nog maar aan het bijkomen ?

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 22:41

ze is nu alleen nog aan het bijkomen Lachen
ik moet zeggen dat ik de dag dat ik ze vond toen ze in haar koliek was hervallen dacht dat ik ze kwijt was

maar nu geniet ik terug elke dag van haar en ik was enorm blij toen ik vandaag 5 minuutjes met haar terug heb gehobbelt Lachen

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:50

wow veel brok krijgt ze...
Misschien meer hoi voeren? Of staat ze al 24/7 op hooi en gras?
Maismeel proberen? Andere energierijke voeding?

Erg vervelend zeg dat ze zo ziek is geweest.
Maar op de betere foto's in je profiel zie je dat ze betere tijden heeft gekend, al is ze daar ook niet echt lekker vol.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:51

hmm iedereen had al erg snel gereageerd terwijl ik aan het typen was (a).

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:55

Ziet er leuk uit hoor Lachen
Pony is idd wat magertjes, maar ik lees net dat hij ziek is geweest, dus hij knapt wel weer op bij jou! Haha!
Ik had die pony ook zeker niet bijna 5 geschat.

HorsesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 23:00

Leuke pony!
Ze is echt heel dun zoals de andere ook zeggen.
Volgensmij heeft ze der ook niet echt zin zin om zo te zien.
Ik vind dat ze er nog ziek uitziet of gewoon niet lekker in der vel misschien?Nouja ik had der ook echt ouder geschat maarja verder wel leuk!

Groetjes, HorsesPower*Samantha*

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 23:05

Je laat haar in ieder geval mooi in haar waarde tijdens het rijden en lekker op de eigen benen lopen.
Jammer dat ze er zo slecht uit ziet, ik ben benieuwd naar foto's over een paar maanden.

Wat betreft brok, ik zou haar niet zoveel brok geven. Dit werkt namelijk juist tegenstrijdig. Je geeft haar nu een energiestoot, en die gaat eruit als energie. Resultaat is dat ze juist alles gaat verbranden en niet als vet op slaat. Beter is een stuk minder brok en ander voer wat juist dik maakt en weinig energie heeft. Ik heb ook zo'n merrie, ze krijgt maar 2 kilo brok per dag maar krijgt maismeel, snijmais, wortelen en brood bij.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 23:07

ik kreeg van de DA als advies om sportbrok te voeren omdat ze er juist wel dikker van worden Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 23:38

Echt waar? Mijn DA en mijn voedingsdeskundige raden het namelijk af.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:17

@ TS: eh, je foto's doen het niet meer Knipoog

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 13:33

[img]ik zie dat imageshack eventjes flipt dus ik zet ze hier weer [/img]

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding